Tubrotrykk

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

saab 9000turbo
Innlegg: 11
Registrert: 11 sep 2006, 13:12

takk

Legg inn av saab 9000turbo » 12 sep 2006, 12:45

ut218 skrev:http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=79521
Les dette så får du en bra forklaring på temaet...
Takk..er ny på forumet så takker så mye for at dere er så greie som gir me så mye bra info...nå har jeg en hel MASSE ting jeg skal sjekke på bilen!!
Takk:)
Saab 9000 turbo 16v:)

zero900t
Overload!!!
Innlegg: 1919
Registrert: 21 mar 2006, 16:03
Medlemsnummer: N645
Navn: Halvard
Bil: 93 / OG900
Sted: Oslo

Re: Tubrotrykk

Legg inn av zero900t » 13 sep 2006, 15:26

saab 9000turbo skrev:Hei.. har ett problem med saaben min..en dag ville ikke turbotrykke komme opp slik som den skal..den lader til 0.45bar ca..så jeg byttet magnetventilen (kostbar) men ingen reaksjon..det kom et tikkelyd fra magnetventilen så vi trodde det var dn som var røket...så fikk jeg tips om at det kunne være en annen sensor..dunkesensor eller tikkesensor? husker ikke hva dn heter helt i farten..Hva tror dere det kan være? Håper på svar snarest..

Hei.

sitter med en 900 turbo med samma lyden her.

kom bare helt plutselig...
bilen drar "greit" opp til 0,2 i trykk også begynner den å fuske som et middels h...........
fikk til og med ettertenning i potta :!: første gang gitt......

magnetventilen tikker som bare det når jeg skrur på tenninga...
etter det jeg har klart å høre er lyden der hele tiden.
tok ut sikring 5 men ingen forandring, er det forskjell på 900 og 9000 sikrigs nr, (er helt sikkert det)

noen smartinger der ute som kan lede meg inn på hva som er ryki???

:roll:
08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896


Saab er en sykdom man aldri blir kvitt ;)

saab 9000turbo
Innlegg: 11
Registrert: 11 sep 2006, 13:12

Re: Tubrotrykk

Legg inn av saab 9000turbo » 13 sep 2006, 16:23

zero900t skrev:
saab 9000turbo skrev:Hei.. har ett problem med saaben min..en dag ville ikke turbotrykke komme opp slik som den skal..den lader til 0.45bar ca..så jeg byttet magnetventilen (kostbar) men ingen reaksjon..det kom et tikkelyd fra magnetventilen så vi trodde det var dn som var røket...så fikk jeg tips om at det kunne være en annen sensor..dunkesensor eller tikkesensor? husker ikke hva dn heter helt i farten..Hva tror dere det kan være? Håper på svar snarest..

Hei.

sitter med en 900 turbo med samma lyden her.

kom bare helt plutselig...
bilen drar "greit" opp til 0,2 i trykk også begynner den å fuske som et middels h...........
fikk til og med ettertenning i potta :!: første gang gitt......

magnetventilen tikker som bare det når jeg skrur på tenninga...
etter det jeg har klart å høre er lyden der hele tiden.
tok ut sikring 5 men ingen forandring, er det forskjell på 900 og 9000 sikrigs nr, (er helt sikkert det)

noen smartinger der ute som kan lede meg inn på hva som er ryki???

:roll:
Hei!! Nå kan jeg hjelpe deg ja:) hehe..etter mye om og men..så kom det en gluping til meg og sa hva det var..send meg e-mail adressn din så sender jeg deg fremgangsmåter og all info jeg har om feilen.. garangterer ikke at det er samme feilen, men nesten helt sikker...mitt e-mail er: skomsvold_@hotmail.com
Saab 9000 turbo 16v:)

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 13 sep 2006, 16:35

Hvis du bare får 0,2 i trykk er det mer som er feil! Juster GLT først!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

zero900t
Overload!!!
Innlegg: 1919
Registrert: 21 mar 2006, 16:03
Medlemsnummer: N645
Navn: Halvard
Bil: 93 / OG900
Sted: Oslo

Legg inn av zero900t » 13 sep 2006, 17:01

Ingvar N629 skrev:Hvis du bare får 0,2 i trykk er det mer som er feil! Juster GLT først!
jepp får bare 0,2 i trykk...

glt?????

etter det jeg skjønner må de være ett eller annet som har ryki.. funka fint når jeg starta bilen og etter en liten kjøretur ca 10 min, så funka den ikke.....
08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896


Saab er en sykdom man aldri blir kvitt ;)

TurboLars N383
Overload!!!
Innlegg: 1749
Registrert: 23 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: N383
Navn: Lars
Sted: Drammen

Legg inn av TurboLars N383 » 13 sep 2006, 17:42

GLT = grunnladetrykk , stilles på WG (wastegate) staget
Sjekk sikring nr 10 også
STCN #383

- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 13 sep 2006, 20:52

Ellers står det jo på lokket på sikringsboksen hva sikringene er til!!!! (det skal stå APC..)
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Svar