fra 8 til 16, bolt-on?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Øyvind
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 466
Registrert: 13 jun 2003, 01:00
Sted: Trondheim

Legg inn av Øyvind » 16 jan 2004, 09:29

Hei Freshmaker hvilken Haynes bok er det du har til 9000, er det den grønne eller den nyere som er rød som gjelder for -85 til -98. Den første boka er mye bedre for eldre biler, da 9k har endret seg en del opp gjennom åra. I den første boka står det til og med hvordan man plukker sund gearkassen ! :twisted: Hvordan får jeg tak i EPC til 9000 ? Har skikkelig lyst på !!!
Øyvind n188
-03 9-5 2,0t

Brukeravatar
Trond N47
Overload!!!
Innlegg: 1292
Registrert: 04 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 047
Sted: Trondheim

Legg inn av Trond N47 » 16 jan 2004, 10:00

Og så må vi ikke blande sammen SAABs verkstedshåndbøker med
SAAB GDS (gjør det selv). Sistnevnte omtaler alt som "overlat dette
til godkjent merkeverksted" om det så er snakk om bytte av
vindusvisker. Den er enda mye værre enn Haynes.

Haynes er greie bøker for enkle servicereparasjoner som f. eks.
bytte av hjullager. Ved større ombygninger må en ha
verkstedshåndbøkene.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 16 jan 2004, 10:12

Jeg har den røde, men har funnet hjelp i den...

Hvilken orginale bok er den grønne? Hva er forskjellen? Hadde håpet å få trak i verkstedshåndbøker på 9000 også... Dette er en orginal Saab bok..

Jeg har EPC på cd, kan sende deg en brent om du sender meg adressen din.. Denne omhandler også 900 fra 1986, 9-3 frem til -99 og 9-5 frem til -99..
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Øyvind
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 466
Registrert: 13 jun 2003, 01:00
Sted: Trondheim

Legg inn av Øyvind » 16 jan 2004, 10:52

Haynes har gitt ut boka til 9000 to ganger, den første (grønn) gjelder for 9000 fra -85 til -91?, (husker ikke i farta) og andreutgaven (rød) som gjelder for -85 til -98. Den siste boka er ikke så inngående når det gjelder motor og girkasse. Dessuten må de gjøre en del kompromisser i sisteutgaven da modellen har endret seg så pass mye opp gjennom årene. Men for all del, begge bøkene er gode og gir mange nyttige tips. Jeg har i alle fall hatt mye nytte av bøkene.
Øyvind n188
-03 9-5 2,0t

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 16 jan 2004, 11:16

Trond N47 skrev:Og så må vi ikke blande sammen SAABs verkstedshåndbøker med
SAAB GDS (gjør det selv). Sistnevnte omtaler alt som "overlat dette
til godkjent merkeverksted" om det så er snakk om bytte av
vindusvisker. Den er enda mye værre enn Haynes.
Det eg brukar mi raude GDS bok til er å sjekke teknisk data, har det for meg at SAAB er mykje betre på det enn Haynes... ;)
Enkelte ting har GDS-boka også greiare teikningar/skisser på enn Haynes.

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Re: Fra 8 til 16 tilbake til 8

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 16 jan 2004, 14:50

Petter 900 T skrev:Dysestyring og noen følere som 8v ikke har. Tenningspuls er lik.

Petter
ok.. da får jo ikke jeg dette problemet nå som jeg har datasprut..
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Svar