Turbo spørsmål

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Johan N828
MAX BOOST
Innlegg: 2414
Registrert: 28 aug 2006, 17:18
Medlemsnummer: 828
Navn: Johan H
Sted: Bærum

Legg inn av Johan N828 » 15 jul 2007, 15:19

Nix. Min har "armene" ved siden av hverandre. Men jeg skal ta en titt om jeg ser noen likheter.

Takk for hjelpen. Johan

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 15 jul 2007, 16:16

Johan har en sånn en:
Bilde
Det står C, R og W på den, du må bare se skikkelig etter. Det står på selve niplene, helt innerst. Du ser faktisk at det er bokstaver på bildet jeg la opp, men ikke hva som er hva, men det ser du jo på din egen når du vet hvor du skal lete.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Johan N828
MAX BOOST
Innlegg: 2414
Registrert: 28 aug 2006, 17:18
Medlemsnummer: 828
Navn: Johan H
Sted: Bærum

Legg inn av Johan N828 » 16 jul 2007, 00:54

Fant bokstavene. Takk for hjelpen =)

Brukeravatar
Johan N828
MAX BOOST
Innlegg: 2414
Registrert: 28 aug 2006, 17:18
Medlemsnummer: 828
Navn: Johan H
Sted: Bærum

Legg inn av Johan N828 » 16 jul 2007, 01:54

Bruker tråden videre.
Hvordan skal jeg klare og lage inntak til avlastnings ventilen (resirkluerende) på røret mellom turbo og LMM? Har det orginale røret.

Mvh Johan

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 16 jul 2007, 03:26

Er det røret fra T8en du bruker, eller?
På rør som er ment for AV så er det støpt inn en stuss der.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Audun N346
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 447
Registrert: 09 apr 2005, 01:00
Medlemsnummer: 346
Navn: Audun
Bil: 9-3 TiD 2002
Sted: Trondheim

Legg inn av Audun N346 » 16 jul 2007, 17:31

Johan N828 skrev:Bruker tråden videre.
Hvordan skal jeg klare og lage inntak til avlastnings ventilen (resirkluerende) på røret mellom turbo og LMM? Har det orginale røret.

Mvh Johan
Det enkleste er nok å ta slanger og innsugsrør fra en turbobil med ventil, eller så har jo SP de delene du trenger til det og;)
Audun, N346
- Saab 9-3 TiD '02
X SAAB 900 Jubileum m88 (-84T16 motor) :(
If it aint broke, modify it!

Brukeravatar
Johan N828
MAX BOOST
Innlegg: 2414
Registrert: 28 aug 2006, 17:18
Medlemsnummer: 828
Navn: Johan H
Sted: Bærum

Legg inn av Johan N828 » 16 jul 2007, 20:29

Ingvar N629 skrev:Er det røret fra T8en du bruker, eller?
På rør som er ment for AV så er det støpt inn en stuss der.
Bruker T8 røret ja. Skal se på mulighetene i morgen.

Svar