
gåen diff! kan den byttes uten å ta ut motor og kasse?
Moderator: Moderatorer
- Henrik N449
- Overload!!!
- Innlegg: 1943
- Registrert: 10 nov 2004, 01:00
- Sted: Drammen
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
jo den kassa tar vi fra deg lars, hehe. håper ikke du tar det så tungt! 
men ny har vi et nytt problem her: det er jo helt klart at diffen er knust. Som sagt sier petter at det er for trangt til å få ut diffen med kassa i bilen, men jeg velger å tro at det finnes andre måter.... vil ikke dere tro at når man har fått dratt ut medbringerne, så sitter diffen ganske løst inni der? da burde man da kunne vri litt på det svære drevet, og få sneket det ut. ingvar, du hadde visst hatt ut diffen før, må den rett ut, eller "løsner" den så man kan klare å lirke den ut? har sett med mine egne øyne at det ikke går om man må dra den rett ut skjønner du..
her er nok et dårlig bilde a diffen, bare at dete er diffen fra kassa vi skal bruke da.


men ny har vi et nytt problem her: det er jo helt klart at diffen er knust. Som sagt sier petter at det er for trangt til å få ut diffen med kassa i bilen, men jeg velger å tro at det finnes andre måter.... vil ikke dere tro at når man har fått dratt ut medbringerne, så sitter diffen ganske løst inni der? da burde man da kunne vri litt på det svære drevet, og få sneket det ut. ingvar, du hadde visst hatt ut diffen før, må den rett ut, eller "løsner" den så man kan klare å lirke den ut? har sett med mine egne øyne at det ikke går om man må dra den rett ut skjønner du..
her er nok et dårlig bilde a diffen, bare at dete er diffen fra kassa vi skal bruke da.

1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
Diffen må lirkes ut av selveste kassa, så det er bare å løfte ut motoren.. MYE lettere som sagt..
Mvh. Pål
Mvh. Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Jeg har som tidligere nevnt ikke prøvd å ta ut diffen med kassa i bilen. Men når medbringerne er løsnet så er det mulig å snu på selve diffen ja, var derfor jeg mente det kunne gå an å lirke den ut uten å ta ut motor. Men det er mulig øyemålet mitt ikke er helt godt.
Evt kan det gå an å prøve å lirke den ut om styrestanga løsnes og skyves bakover, den sitter jo bare med to bolter.
Evt kan det gå an å prøve å lirke den ut om styrestanga løsnes og skyves bakover, den sitter jo bare med to bolter.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
ok, vi fant ut at vi skulle klare det selv om alt var inntakt. men så fant vi ut at kronehjulet som drar diffen også er rensa for noen hele tenner. det drevet var visst umulig å få ut uten å dele kassa.
så da blir det bytting av kasse, alex er allerede i gang med å demontere ting og tang her
så da blir det bytting av kasse, alex er allerede i gang med å demontere ting og tang her

1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s