Grunnen Anders tenker på er nok at felgene leder varme vekk fra bremsene. Derfor er det ikke så lurt å smørre på pasta på anleggsflaten, siden pastaen ikke leder varme så godt. Det er også en stor fordel å holde flaten ren, jeg pusser ALLTID flatene både på nav og felg med stålbørste før jeg setter hjulene på.Edelct skrev:Hva er grunnen til dette, og gjelder det kun alufett og alufelger? Da jeg pratet med et verksted (første gangen jeg fikk høre om kobberpasta og stålfelger) så fikk jeg beskjed om å smøre hele flata, siden det da skaper et større lag som oksiderer istedet for stålfelgen.
Dersom dette ikke er så lurt så skal jeg jo selvfølgelig ikke gjøre det på den måten senere..
A
Om det i samme grad gjelder stålfelger er jeg ikke sikker på, men disse er jo ofte lakkert så det har vel ikke samme betydning. Uansett er det vel stort sett på vinteren man bruker stål, og da er jo ikke avkjøling av bremser så kritisk med tanke på utetemperaturer.