Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Gandulf N1535
- 2.0 bar

- Innlegg: 879
- Registrert: 11 aug 2008, 23:19
- Medlemsnummer: N1535
- Navn: Øyvind
- Sted: Helgeland
Legg inn
av Gandulf N1535 » 29 okt 2008, 19:09
Eirik skrev:Gandulf skrev:Bare for å oppklare mitt tilfelle av risting, var det skjev drivaksling som var problemet. "Ny" hentet på høggern og montert, og ristingen ble borte

Ristet din bil uansett pådrag?
Nei merket lite til det i de første girene på lavt turtall, men ved høyere turtall og ved pådrag i 4. og 5. kjente jeg det godt. Ristingen økte også med farten og turtallet, noe som er logisk mtp. at akslingen var skjev.
2019 Volvo V90 T8 R-design
[x] 1986 Saab 9000 T16 Speedparts Steg 2
-
Jon Arne N1372
- 0.7 bar

- Innlegg: 132
- Registrert: 24 mai 2008, 19:32
- Medlemsnummer: N1372
- Sted: Fredrikstad
Legg inn
av Jon Arne N1372 » 08 nov 2008, 01:36
Var på Lillehammer idag, og dro innom Stensgård & co for å prøve med en annen tennkassett. Ingen forandring med den, så en mekaniker ble med ut og hørte på motoren, og problemet er nok dårlig registerkjede/balanseakselkjede...
-'97 Saab 9000 CSE A50, [R.I.P.]
-'72 VW 1302
-'06 Audi A3 S-line
-
Saabfan
- 2.0 bar

- Innlegg: 951
- Registrert: 17 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N1227
- Bil: Saab 9-5 AERO Estate
- Sted: Oslo
Legg inn
av Saabfan » 17 nov 2008, 16:26
Bare et tips ang. risting ved pådrag som øker med turtallet: Jeg hadde dette problemet. For å eliminere drivaksel og andre hjulopphengsdeler kan du clutche inn og se om det rister når du triller.
Gjør det ikke det, kan det sikkert være flere ting, men hos meg gikk bilen på tre sylindre. Det kan være dyse, plugg eller noe annet som ikke er felles for alle sylindrene. Hos meg var det DIn som fusket (gav ikke signal om å tenne) på den ene sylinderen. Kan vel også være veivakselgiver?
Har ikke lest tråden nøye, mulig dette allerede er nevt/eliminert. Men kan kanskje gjøre deg klokere.
M
9-5 2.0t VECTOR ESTATE MY02 -> NÅ FULLBLODS AERO!
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner
-
Gandulf N1535
- 2.0 bar

- Innlegg: 879
- Registrert: 11 aug 2008, 23:19
- Medlemsnummer: N1535
- Navn: Øyvind
- Sted: Helgeland
Legg inn
av Gandulf N1535 » 17 nov 2008, 16:40
Saabfan skrev:Har ikke lest tråden nøye, mulig dette allerede er nevt/eliminert. Men kan kanskje gjøre deg klokere.
Hos meg var det skjev drivaksling som var problemet.
2019 Volvo V90 T8 R-design
[x] 1986 Saab 9000 T16 Speedparts Steg 2