Hei..
Har for meg at det er Walbro fra 1990 og utover.. Er det på min også, samme på -91 og -93 CC også.. Hvis catchtank er en liten "bøtte festet til pumpe/måler" er det det på min 1990 2.0i.
Lucas, igjen....
Moderator: Moderatorer
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- skilpaddaN287
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N287
- Navn: Magne Elvenes
- Sted: Mosjøen
Vet ikke hvor mye dette er verdt men altså:
Da jeg var og henta min `91 LTT, hadde stoppa for å tanke og skulle starte. Motoren rusa opp og døde
og ville ikke starte igjen. Etter en liten stund starta den nå allikevel. Da jeg kom hjem bytta jeg ut lucas med bosch fra aeron, og problemet var fiksa tenkte jeg
men neida
Har opplevd flere ganger nå at bilen ikke vil starte etter en kjøretur før den har fått kjølt seg ned litt (hjelper å åpne panseret)
Tenningsanlegget er helt uten gnist når dette skjer og motoren får heller ikke bensin, men jeg får fram gnist hvis jeg tar av signalkabelen på fordeleren og jorder den midterste pluggen i kontakten og da klikker det i dysene også. Noe som tilsier at coil og tenningsmodul er helt i orden. Hovedmistenkte må da bli hall effekt giver i fordeler eller tempgiveren til innsprøytninga som sitter på innsugsmanifold. Dersom hall effekt giveren ikke gir signal kutter både tenning og innsprøytning. Når det gjelder tempgivern til innsprut er jeg mere usikker men mener å ha hørt at hvis motoren blir alt for varm skal motorstyringa kutte. Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette? For hvis det er slik, skal jo ikke signalet fra giveren være så mye feil før en får problemer når bilen står i ro og temperaturen stiger i motorrommet. Søkt teri kanskje
Men jeg skal nå finne ut av det en dag.
Moralen er nå at lucas var uskyldig denne gangen også
Da jeg var og henta min `91 LTT, hadde stoppa for å tanke og skulle starte. Motoren rusa opp og døde

Tenningsanlegget er helt uten gnist når dette skjer og motoren får heller ikke bensin, men jeg får fram gnist hvis jeg tar av signalkabelen på fordeleren og jorder den midterste pluggen i kontakten og da klikker det i dysene også. Noe som tilsier at coil og tenningsmodul er helt i orden. Hovedmistenkte må da bli hall effekt giver i fordeler eller tempgiveren til innsprøytninga som sitter på innsugsmanifold. Dersom hall effekt giveren ikke gir signal kutter både tenning og innsprøytning. Når det gjelder tempgivern til innsprut er jeg mere usikker men mener å ha hørt at hvis motoren blir alt for varm skal motorstyringa kutte. Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette? For hvis det er slik, skal jo ikke signalet fra giveren være så mye feil før en får problemer når bilen står i ro og temperaturen stiger i motorrommet. Søkt teri kanskje

Moralen er nå at lucas var uskyldig denne gangen også
2000/2001 SAAB 9-5 2.0 Aut sedan
1999 SAAB 9-3 SE LTD 200hk Monte carlo gul
1997/1998 SAAB 9000 CSE Classic
1986 Yamaha RD 350 YPVS
1998 Holder C230
1999 SAAB 9-3 SE LTD 200hk Monte carlo gul
1997/1998 SAAB 9000 CSE Classic
1986 Yamaha RD 350 YPVS
1998 Holder C230
- Kristian N70
- MAX BOOST