Alle 4 SAAB`er de siste fire år har vært piggfritt skodd. Og det er etter mitt syn det eneste fornuftige (når man bor på det sentrale østland). De 3 dagene pr vinter det er "piggdekkføre", kan man la bilen stå! Selv kjører jeg 40-50.000 km pr år, sommer som vinter. Og de få gangene føret ikke er "til å stole på", kan man redusere farten og/eller øke avstanden til bilen foran.
Samtideig må vi ikke glemme to ting : Hva med spenningen da!!
Og kjører vi ikke sikre bilær a?
Hipp hipp hurra, kuldergrader ute nå!!
Vinterdekk?
Moderator: Moderatorer
- Frode N220
- 1,5 bar
- Innlegg: 338
- Registrert: 04 jan 2004, 01:00
- Sted: Stjørdal
ENORM NEDTUR
Etter en sesong på Hakkapeliitta 4 på 9-5, fikk jeg i går et utrolig ubehagelig flash-back...
9-3en jeg hadde før 9-5en gikk nemlig på ContiVikingContact 2 piggfritt.
I går kjørte jeg så 500 km med disse fantastisk elendige dekkene igjen. Noe så geleaktig og vinglete!
Det er ikke veldig rart at man ønsker å forby piggfritt brukt som sommerdekk. Den overmyke gummien og oppbygningen gir elendige egenskaper på temperaturer over -10. Har kjørt piggfritt i 8-9 år, stort sett med Dunlop og Nokian. Alle har vært relativt deigete, med Conti tar kaka...
Gleder meg til å få byttet dem til skikkelige PIGGdekk!
9-3en jeg hadde før 9-5en gikk nemlig på ContiVikingContact 2 piggfritt.
I går kjørte jeg så 500 km med disse fantastisk elendige dekkene igjen. Noe så geleaktig og vinglete!


Gleder meg til å få byttet dem til skikkelige PIGGdekk!

Frode N220
M60 Saab 93F
04 Toyota Prius "Redde verden, strikking og lese bøker"
M60 Saab 93F
04 Toyota Prius "Redde verden, strikking og lese bøker"
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt: