J/R Open air i 9-5?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
utengen
1,5 bar
1,5 bar
Medlemsnummer: N038
Sted: Norge, Sveits
Kontakt:

Legg inn av utengen » 20 des 2004, 23:31

Hei

SP...........

Det er en kjenngjerning at hvis LMM går i stykker, gir ofte SAAB skylden på open air / sportluftfilter. Mitt spørsmål må da være hva med alle de bilene som er originale, ja det er også flere av ikke trimmede biler uten open air/ sportluftfilter som også får feil på LMM.

Det stemmer det att etter en lengre tid, så kan også standrad hfm (lmm) måle feil, men om man da har ett openair filter som viser feil fra begynelsen av blir det jo veldig feil med tiden, klart det er nok lett for Saabverksteder og si at det var fordi den var utstyrt med openair filter at hfm (lmm) gikk i stykker,, men det er samtidig litt vanskelig og bevise det motsatte, så lenge det ikke sitter noe orginalfilter der så blir det jo litt vanskeligere med garantier om dette skjer.

Men nå er det snart jul, så da passer jeg på og ønske dere på Speedparts og alle andre en riktig god jul..........

Mvh

Tommy Utengen

Brukeravatar
knut N458
1.2 bar
1.2 bar
Sted: Bergen

Legg inn av knut N458 » 22 des 2004, 00:13

Dette var en rar diskusjon :?
En luftmassemåler måler luftmengden. Setter man på et luftfilter som letter luftgjennomstrømningen så vil nødvendigvis luftmassemåleren måle mere luft siden det faktisk er mere luft.
Og er det ikke mere luft turbo handler om da? 8)

Jeg skjønner at open air-filter kan medføre høy tomgang, men da bør en jo bare strupe tomgangsluftventilen noe.

Kanskje kan olje drepe amm'en? Men kanskje dør den helst av at etterglødingen ikke funker? Blir den ikke brent ren, vil den gro igjen av dritt. Dritten fungerer som isolasjon slik at tråden ikke blir nedkjølt som følge av luftstrømmen. Innsprutningssystemet tror da at her er det lite luft og da skal det ikke gies bensin ved dørene heller :!:

Resultat: ultramager blanding :cry:

Svar