Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
TurboLars N383
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
Legg inn
av TurboLars N383 » 09 jan 2005, 19:35
Jess da .
Menne har helt nye plugger , kabler og det styre der

.
Skal prøve den veivhussaken

STCN #383
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
-
Hans
Legg inn
av Hans » 09 jan 2005, 20:18
Hei.... prøver igjen.... her kommer ikke noen forslag om trolldeig og tresko..... (Anders N95:-x)
Du sier du har byttet plugger og pluggledninger? Dette har jeg lest om her på forumet tidliger og hvis ikke pluggene og pluggledningene er riktig går heller ikke bilen noe særlig. Mener riktige plugger er: NGK BP7ES
Ledningene er det viktig har riktig motstand, men dette har du vel sjekket før du byttet?
Angående veivhusventilasjonen er dette et rør som kommer ut fra topplokket, med retning mot innsuget. Hvis dette er morkent eller ikke sitter skikkelig kan du oppleve de problemene du har snakket om. Har du sjekket oljepåfyllingsrøret?
Lykke til !!
-
TurboLars N383
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
Legg inn
av TurboLars N383 » 09 jan 2005, 20:27
Hehe .
Jeg har helt nye NGK BP7evx tror jeg . De skulle visst være best siden jeg hadde litt mer pulver sa Speedparts

.
Har sjekket kablene ja , stemmer sånn noenlunde .
Altså , hvordan ser man om det trekker luft gjennom oljepåfyllingsrøret a?
Er det helt usannsynlig at den trekker falskluft noe annet sted?

STCN #383
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
-
Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Legg inn
av Trond N47 » 10 jan 2005, 13:37
Legg inn en gummipakning på skrustikka til oljepåfyllingsrøret. Det kan gjøre underverker. Høres helt på trynet ut, men prøv!
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
-
TurboLars N383
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
Legg inn
av TurboLars N383 » 10 jan 2005, 15:56
Hørt om dette

, og det skal prøves .
Håper det hjelper

.
Takker for alle svar
STCN #383
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
-
TurboLars N383
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
Legg inn
av TurboLars N383 » 10 jan 2005, 20:56
Hm . Da skulle oljepåfyllingsrøret være tett . Motoren gikk ikke akkurat bedre

.
Sjekka også den slangen som ble kalt for "veivhusventilasjonslangen" , den som går bra toppen og ned til innsuget ?
Den var ihvertfall hel og "pen" .
Er det de pakningene som slangen er festet i jeg skal bytte da ?

STCN #383
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
-
2r-e-rik
- 1.2 bar

- Innlegg: 250
- Registrert: 04 jul 2004, 01:00
- Sted: spikkestad
Legg inn
av 2r-e-rik » 10 jan 2005, 21:56
skjekka tennings modulen???? detta er typiske symptomer... vet hva jeg snakker om... for 99'en har vært ræva i det siste men jeg orka ikke åpne panseret en gang for det har vært så kaldt... men bilen går dårlig på tomgang, når du legger jernet i bånn så tar det kansje et sek. før det skjer noe... å så til slutt så startern ikke... men bilen drukner i bensin å det er gnist på pluggen å så står du å klør deg i hue å begynner å bytte deler i panikk men siden tenningsmodulen er dyr så bytter du den til slutt... veit om hele leksa...
eneste vi stoler på er GUD... resten betaler cash