Jepps, ble veldig bra! Men er det noen som har prøvet de nye fra Turtle, platinum eller hva det heter?Saabcab#370 skrev:Se der ja.... Da kan du jo begynne i dag da, Jørgen! hehe
Noen som har prøvd den nye Ultra Deep Shine fra AutoGlym?
Bilpleie
Moderator: Moderatorer
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 991
- Registrert: 27 okt 2004, 01:00
- Bil: Nei..
- Sted: Oslo
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Fullstendig enig!TurboLars N384 skrev:Næ , altså , jeg er den typen som pleier å "ta ting med ro" i en del sammenhenger . MEN denne "saabstril" kisen er så ubehøvlet at han kan få folk som sitter i rullestol til å begynne å gå igjensaabstril skrev:lever bilen til noen som kan det så slipper du å hellakkere bilen etterpå.!!
Hvorfor komme og ødelegge ( etter min mening ) verdens beste forum ??
Seriøst , finn et annet forum å herpe , eller så kan du kanskje gå ut å kjøre litt med den dårlig justerte , bensinslukende , råtøffe 99 bakhjulstrekkeren din med neonlys![]()
![]()
![]()
Sorry for litt OT
Hadde det gått å ignorere folk fra forumet for hver enkelt, hadde han vært ignorert nå..
Solen og bilen skal skinne, og det regner jeg med mange biler gjør.. Forresten noen som vet om dte finnes muligheter for selvvask i Trollhättan?Saabcab#370 skrev: Lykke til ihverfall! Håper du får bilen i stand, og at den kommer til å skinne om kapp med solen i Trollhättan! (Vi har vel bestilt sol?! )
Nei, den er ikke så matt i lakken og perler enkelte steder vannet ennå... Men det må være perfekt.. Hadde sist en polering+lakkrens i påsken, men perler ikke lengre på panser/tak.. Sist brukte jeg en dag (lang dag) på hele bilen utvendig, med lakkrens, voks og lakkforsegling..angry_saab skrev:Hurra for Hjelle!
Men er Saaben din så matt i lakken da Fresh? Det eneste tipset jeg har er å gå nøye over detaljer, som motorrom og døråpningene.. også selvfølgelig resten av bilen da! Men det er bare å sette av en helg eller en uke..
Styrer med DAB og AUX
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Det var kort tid.... Da ville jeg skiftet polish eller vasket bilen mindre med kjemisk...Freshmaker N237 skrev: Hadde sist en polering+lakkrens i påsken, men perler ikke lengre på panser/tak..
Jeg bruer Hagmans-produktene med godt resultat. Bruker bestandig polieringsmaskin for påføringen av polishen og er ekstra nøye når jeg starter med lakkrensen. Det er jo den som legger grunnlaget for hvor bra det blir til slutt.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
- Kontakt:
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Jeg synes også det, men med bare voks forsvant det jo etter 5 vask.. Hjulpet stort med lakkforsegling.. Men vasker/spyler bilen med høytrykk annenhver dag i perioder..TT skrev:Det var kort tid.... Da ville jeg skiftet polish eller vasket bilen mindre med kjemisk...Freshmaker N237 skrev: Hadde sist en polering+lakkrens i påsken, men perler ikke lengre på panser/tak..
Jeg bruer Hagmans-produktene med godt resultat. Bruker bestandig polieringsmaskin for påføringen av polishen og er ekstra nøye når jeg starter med lakkrensen. Det er jo den som legger grunnlaget for hvor bra det blir til slutt.
Jeg brukte turtle voks/lakkrens sist og autoglym forsegling.. Jeg bruker bare hånd, maskinen jeg har tilgang til er ikke bra nok.. Lurer på en maskin med 2 puter, oscilerende (stavemåte?)... Hadde vært snadder.. Men er jo kos å pleie bilen.. Bruker sjelden avfetting.. Tenkt å kjøre autoglym på alle produktene denne gangen, er innkjøpt faktisk..
Styrer med DAB og AUX
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 991
- Registrert: 27 okt 2004, 01:00
- Bil: Nei..
- Sted: Oslo
Burde vel avfette før du polerer.. Jeg gjør det, og er fornøyd! Men det hjelper også på at temperaturen ute er høyere enn det den var i påsken. (men du kunne jo ha stått inneFreshmaker N237 skrev:Jeg synes også det, men med bare voks forsvant det jo etter 5 vask.. Hjulpet stort med lakkforsegling.. Men vasker/spyler bilen med høytrykk annenhver dag i perioder..
Jeg brukte turtle voks/lakkrens sist og autoglym forsegling.. Jeg bruker bare hånd, maskinen jeg har tilgang til er ikke bra nok.. Lurer på en maskin med 2 puter, oscilerende (stavemåte?)... Hadde vært snadder.. Men er jo kos å pleie bilen.. Bruker sjelden avfetting.. Tenkt å kjøre autoglym på alle produktene denne gangen, er innkjøpt faktisk..

- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Jeg har en rimelig poleringsmaskin fra Torshov(Turtle selger den samme maskinen) og kunne nok tenkt meg en bedre selv men gjør du det rett og har god tid så blir resultatet meget bra med en enkel maskin også.
Jeg starter alltid med en skikkelig vask/avfetting, dette gjør jeg gjerne dagen før jeg skal polere slik at bilen får god tid til å tørke.
Deretter er det på med lakkrens, tar meg alltid god tid og bruker poleringsmaskinen kun til PÅFØRING, tørker av for hånd.
Dernest er det lakkforsegling (bruker stort sett Hagmans eller sonax flytende hardvoks). Gjør det samme her og tar meg god tid med poleringsmaskinen ved påføring. Stort sett så tørker jeg av med hånd men det hender seg jeg avslutter med poleringsmaskinen.
De gangene jeg ikke avslutter med poleringsmaskinen så kan man se tendensen til at bilen blir litt skjoldete men vasker man bilen en gang så er den strøken.
Bilen min er Ambasadeblå og det er en farge som lett blir matt men min ser nesten nylakkert ut selv om den har gått over 230000 km.
Jeg tror at påføringen av lakkrens/polish er det viktigste for å få topp resultat og at behandlingen skal vare.
Jeg starter alltid med en skikkelig vask/avfetting, dette gjør jeg gjerne dagen før jeg skal polere slik at bilen får god tid til å tørke.
Deretter er det på med lakkrens, tar meg alltid god tid og bruker poleringsmaskinen kun til PÅFØRING, tørker av for hånd.
Dernest er det lakkforsegling (bruker stort sett Hagmans eller sonax flytende hardvoks). Gjør det samme her og tar meg god tid med poleringsmaskinen ved påføring. Stort sett så tørker jeg av med hånd men det hender seg jeg avslutter med poleringsmaskinen.
De gangene jeg ikke avslutter med poleringsmaskinen så kan man se tendensen til at bilen blir litt skjoldete men vasker man bilen en gang så er den strøken.
Bilen min er Ambasadeblå og det er en farge som lett blir matt men min ser nesten nylakkert ut selv om den har gått over 230000 km.
Jeg tror at påføringen av lakkrens/polish er det viktigste for å få topp resultat og at behandlingen skal vare.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Jeg avfettet da jeg vasket før polering.. Sto i garasje å polerte..Angry_Saab skrev:Burde vel avfette før du polerer.. Jeg gjør det, og er fornøyd! Men det hjelper også på at temperaturen ute er høyere enn det den var i påsken. (men du kunne jo ha stått inneFreshmaker N237 skrev:Jeg synes også det, men med bare voks forsvant det jo etter 5 vask.. Hjulpet stort med lakkforsegling.. Men vasker/spyler bilen med høytrykk annenhver dag i perioder..
Jeg brukte turtle voks/lakkrens sist og autoglym forsegling.. Jeg bruker bare hånd, maskinen jeg har tilgang til er ikke bra nok.. Lurer på en maskin med 2 puter, oscilerende (stavemåte?)... Hadde vært snadder.. Men er jo kos å pleie bilen.. Bruker sjelden avfetting.. Tenkt å kjøre autoglym på alle produktene denne gangen, er innkjøpt faktisk..)
Styrer med DAB og AUX
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Jjeg har hvit bil.. Ser jo bra ut, men selv blir jeg aldri helt fornøyd. Er ikke skjolder når jeg har tatt alt for hånd.. Vasker bilen dagen før,påfører lakkrens (bruker god tid til påføring av stoff.) og etter jeg er ferdig emd lakkrens bruker jeg voks på små flater om gangen. Ferdig emd dette lakkforsegling.. Men dere får bedømme på saabfestivalen om jeg har lykkesTT skrev:Jeg har en rimelig poleringsmaskin fra Torshov(Turtle selger den samme maskinen) og kunne nok tenkt meg en bedre selv men gjør du det rett og har god tid så blir resultatet meget bra med en enkel maskin også.
Jeg starter alltid med en skikkelig vask/avfetting, dette gjør jeg gjerne dagen før jeg skal polere slik at bilen får god tid til å tørke.
Deretter er det på med lakkrens, tar meg alltid god tid og bruker poleringsmaskinen kun til PÅFØRING, tørker av for hånd.
Dernest er det lakkforsegling (bruker stort sett Hagmans eller sonax flytende hardvoks). Gjør det samme her og tar meg god tid med poleringsmaskinen ved påføring. Stort sett så tørker jeg av med hånd men det hender seg jeg avslutter med poleringsmaskinen.
De gangene jeg ikke avslutter med poleringsmaskinen så kan man se tendensen til at bilen blir litt skjoldete men vasker man bilen en gang så er den strøken.
Bilen min er Ambasadeblå og det er en farge som lett blir matt men min ser nesten nylakkert ut selv om den har gått over 230000 km.
Jeg tror at påføringen av lakkrens/polish er det viktigste for å få topp resultat og at behandlingen skal vare.




Styrer med DAB og AUX
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Den nye Ultra Deep Shine lovar bra, eg har testa litt i småskala mot regulær Super Resin, og synes perleeffekta var betre med UDS enn SRP. No gjennstår det berre å sjå kven som held seg lengst, kan være artig det også.
Ang. testen i Bilsport so er det ein del faktorar som spelar inn (ihvertfall har det gjordt det tidligare år), og om en trekk ut element som fks. pris kjem AG eit godt stykke lengre opp på lista. Ein annan ting er at holdbarheita på vanlig SRP er dårlig i testen, men meininga er då at en skal kombinere det ilag med Extra Gloss Protection, og dermed vert levetida lengre. Å samanligne SRP mot polishar som har meir voks i seg er litt dumt synes eg. Men mulig det ikkje er tilfelle i årets test. Skal ihvertfall ivei å handle BS 11 etterpå, so får me sjå kva testen seier i år. Reknar med dei har litt tal og sånt bak vurderingane sine.
Ang. testar har vel AutoGlym vore best i test i AMS, ihvertfall når det var snakk om kor blonkt en får det, og det er vel det dei fleste vil, altså ha det blonkt?
Og tilslutt Freshmaker, ja, det finns muligheit for sjølvvask i Thn, Preem-stasjonen i Överby har sjølvvask muligheiter, og det er sikkert andre stasjonar som har den muligheita også.
Ang. testen i Bilsport so er det ein del faktorar som spelar inn (ihvertfall har det gjordt det tidligare år), og om en trekk ut element som fks. pris kjem AG eit godt stykke lengre opp på lista. Ein annan ting er at holdbarheita på vanlig SRP er dårlig i testen, men meininga er då at en skal kombinere det ilag med Extra Gloss Protection, og dermed vert levetida lengre. Å samanligne SRP mot polishar som har meir voks i seg er litt dumt synes eg. Men mulig det ikkje er tilfelle i årets test. Skal ihvertfall ivei å handle BS 11 etterpå, so får me sjå kva testen seier i år. Reknar med dei har litt tal og sånt bak vurderingane sine.
Ang. testar har vel AutoGlym vore best i test i AMS, ihvertfall når det var snakk om kor blonkt en får det, og det er vel det dei fleste vil, altså ha det blonkt?
Og tilslutt Freshmaker, ja, det finns muligheit for sjølvvask i Thn, Preem-stasjonen i Överby har sjølvvask muligheiter, og det er sikkert andre stasjonar som har den muligheita også.
- Kongpetrus
- 2.0 bar
- Innlegg: 846
- Registrert: 20 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 300
- Navn: Petter Danielsen
- Bil: Viggen fakecab
- Sted: Oslo
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Satser på at min tredje gang blir neste helg muligens.. Funnet mye tips i den tråden fra STCS som er skrevet lengre oppe i tråden..Kongpetrus skrev:Vært like gal som Hjelle og polert cab`en for 3. gang i år![]()
Resultater fra i dag. Avfetting, vask, Autoglym super resin polish og extra gloss protection.
http://www.garaget.org/archive/414/4061 ... 9-6715.jpg
Styrer med DAB og AUX
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
- Kontakt:
- Hello_Kitty
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 41
- Registrert: 29 nov 2004, 01:00
- Sted: Oslo (vest)
- Kontakt:
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 994
- Registrert: 05 mar 2003, 01:00