Dashbord og speil OG900
Moderator: Moderatorer
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Å lakkere et gammelt dashbord går faktisk ganske greit.
Det er å anbefale å løsne "hele plast greia" fra dashen (som du sikkert tenker å gjøre)
Det gikk faktisk fint å lakkere Denne myke polstringa med vanlig lakk men jeg har hørt at det er en slags plastprimer som bør brukes. (bare husk å vaske godt med silikonfjerner)
Og så er det bare mange lag med klarlakk og lime det på igjen uten å bøye det noe vesentlig. (ikke bruk biltema sin monteringslim.)
Det er å anbefale å løsne "hele plast greia" fra dashen (som du sikkert tenker å gjøre)
Det gikk faktisk fint å lakkere Denne myke polstringa med vanlig lakk men jeg har hørt at det er en slags plastprimer som bør brukes. (bare husk å vaske godt med silikonfjerner)
Og så er det bare mange lag med klarlakk og lime det på igjen uten å bøye det noe vesentlig. (ikke bruk biltema sin monteringslim.)
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05
9-5 Estate 2,0t M05
- TurboRoger_N486
- 0.7 bar
- Sted: Hamar
Skal vi sjå... Trepanel på OG900 er vanskelig å få fint til. For det første må du ha skikkelig materiale å jobbe med (edeltrefiner),utstyr og tålmodighet. Har prøvd med vanlig stikksag å sage ut, men det blir for unøyaktig dersom du ikke har en med regulerbar hastighet. Man bør også ha et fintagget blad, men ikke så fintagget at det blir svimerker. Dersom du får det til så må det files rundt kantene (stor fare for at det vil knekke). og så skal det pusses (stor fare for at det vil knekke) og så skal det lakkes flere ganger og våtslipes og lakkes og poleres (nok en gang, stor knekkfare).
Jeg ville spart meg bryet og heller kjøpt et trepanel evt karbon. Monterte nylig karbonpanel i 9-5'en - utrolig fin finnish...
Å lakkere den myke plasten som er der fra før er nok vanskelig å få fint til. Da vil det nok være lettere å kjøpe en skinnfille (eller skinnimitasjon) og heller klippe og tilpasse denne. Da vil du få en jevn overflate og kan velge farge på forhånd.
Når det gjelder varme i speilene er det jo bare å kjøpe en folie med varmetråder som du legger mellom speilglasset og plastveggen bak. Slik folie beregnet for elspeil får du kjøpt på bilrekvisitaforretninger... Så er det bare å montere ledninger og bryter!
Jeg ville spart meg bryet og heller kjøpt et trepanel evt karbon. Monterte nylig karbonpanel i 9-5'en - utrolig fin finnish...
Å lakkere den myke plasten som er der fra før er nok vanskelig å få fint til. Da vil det nok være lettere å kjøpe en skinnfille (eller skinnimitasjon) og heller klippe og tilpasse denne. Da vil du få en jevn overflate og kan velge farge på forhånd.
Når det gjelder varme i speilene er det jo bare å kjøpe en folie med varmetråder som du legger mellom speilglasset og plastveggen bak. Slik folie beregnet for elspeil får du kjøpt på bilrekvisitaforretninger... Så er det bare å montere ledninger og bryter!
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Kontakt:
Jeg har et trepanle som selve panelet har sprekt 2 steder.. Men problemet er jo at trefineren skal festes på plasten bak.. Ingen problem å sage ut ny finer heller, bare lage det romslig og file resten det..TurboRoger_N486 skrev:Skal vi sjå... Trepanel på OG900 er vanskelig å få fint til. For det første må du ha skikkelig materiale å jobbe med (edeltrefiner),utstyr og tålmodighet. Har prøvd med vanlig stikksag å sage ut, men det blir for unøyaktig dersom du ikke har en med regulerbar hastighet. Man bør også ha et fintagget blad, men ikke så fintagget at det blir svimerker. Dersom du får det til så må det files rundt kantene (stor fare for at det vil knekke). og så skal det pusses (stor fare for at det vil knekke) og så skal det lakkes flere ganger og våtslipes og lakkes og poleres (nok en gang, stor knekkfare).
Styrer med DAB og AUX
- TurboRoger_N486
- 0.7 bar
- Sted: Hamar
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Kontakt:
- TurboRoger_N486