Viggen

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Troll R
Overload!!!
Medlemsnummer: N02
Bil: saab 9-3 sc troll r
Kontakt:

Re: Viggen

Legg inn av Troll R » 13 jul 2005, 13:20

viggen-51 skrev:
MrViggen skrev:Hei folkens, Jeg er ny her inne og nylig kjøpt meg min første Saab. Var ute etter er sprek bil og falt tillfeldig på en Nydelig "Hirsch" Viggen :D

Hirsch kan jeg styre min begeistring over ...., men bilen er sikkert TOPP!

noe kan man spare seg for , selv om du ikke er begeistret er denne karen stolt av den nye bilen sin og det er det som burde være tema her,
og ikke om du synes felgene eller trimmingen eller om bilen i seg selv er stygg.

noen liker speedparts/bsr noen liker nordic uhr og noen liker sqr ,maptune og hirsch osv det er mangfolde i klubben som gjør den til en klubb.

jeg har siklet på denne bilen lenge selv og vil gratulere den heldige eier med ett smykke av en bil

mvh

Kasper

Brukeravatar
MrViggen
0.7 bar
0.7 bar
Sted: Lillestrøm

Legg inn av MrViggen » 13 jul 2005, 13:46

Takk :) Må si jeg er stolt av bilen ja, men gjør ikke noe at folk har meninger om didden og datten, alle kan ikke like de samme tingene. Bilen går som en kule, drar det meste og er utrolig morro og kjøre..

spinner litt lett i de 3 første girene. men men...

Fører setet er litt slitt et sted i skinnet og jeg prøver og finne et sted som kan fikse dette ..

Bare og komme med flere tips her folkens..

takk for alle svar

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 14 jul 2005, 00:37

Hej och grattulerar med fin bil!
Spinner upp till 3:e gir?
Då har du inte så gode däck?
Min Ng900 med B235R spann på 3:e den med, tills jag bytte bort dom Kuhmo Ventus som satt på den gången....

Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Brukeravatar
MrViggen
0.7 bar
0.7 bar

Legg inn av MrViggen » 14 jul 2005, 15:30

er ikke dekkene det er noe galt med :-) 330 HK er ikke så lett og kontrolere :-) det skulle være nok til og trekke rundt det meste av dekk eller ???

Brukeravatar
Viggen-51
1,5 bar
1,5 bar
Medlemsnummer: 51
Bil: 9-3 Viggen Cab.
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Viggen

Legg inn av Viggen-51 » 14 jul 2005, 16:20

kasper N02 skrev:
viggen-51 skrev:
MrViggen skrev:Hei folkens, Jeg er ny her inne og nylig kjøpt meg min første Saab. Var ute etter er sprek bil og falt tillfeldig på en Nydelig "Hirsch" Viggen :D

Hirsch kan jeg styre min begeistring over ...., men bilen er sikkert TOPP!

noe kan man spare seg for , selv om du ikke er begeistret er denne karen stolt av den nye bilen sin og det er det som burde være tema her,
og ikke om du synes felgene eller trimmingen eller om bilen i seg selv er stygg.

noen liker speedparts/bsr noen liker nordic uhr og noen liker sqr ,maptune og hirsch osv det er mangfolde i klubben som gjør den til en klubb.

jeg har siklet på denne bilen lenge selv og vil gratulere den heldige eier med ett smykke av en bil

mvh

Kasper
Kanskje en idé å lese ALT før du slenger med leppa eller? :roll:

De som LESTE mitt svar så at også JEG gratulerte med en topp bil ( ikke så rart kanskje i og med at jeg har en Viggen selv) ! :D

Enig i at alle bør få ha sine egne preferanser når det gjelder tuning-foretak for våre eminente Saab'er, derfor bør man også kunne få lov å ytre sine meninger også om de man IKKE liker, uten at noen "hugger hodet" av en ! 8)

Regner med at Mr.Viggen møter opp på et av våre treff slik at vi andre også får sjekke ut "jagerflyet" :wink:
Eddie , Viggen-pilot
STCN: No51, STCS: No2315
9-3 Viggen Cab.-00
900T16Aero-88a (Vinterbilen)

Brukeravatar
MrViggen
0.7 bar
0.7 bar

Legg inn av MrViggen » 14 jul 2005, 16:36

Det håper jeg at vi kan få til.. vært morro og se hva andre har gjort med lignende biler ...

min msn for de som har dette er

mradsr@hotmail.com

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 15 jul 2005, 18:10

MrViggen skrev:er ikke dekkene det er noe galt med :-) 330 HK er ikke så lett og kontrolere :-) det skulle være nok til og trekke rundt det meste av dekk eller ???
För att förtydliga: B235R = 9-3Viggen motor(sitter också i 9-5Aero).
Min T5-box var omprogramerad med Viggen steg3 från SQR.
Det ger 285hk och 420Nm med orginal B235R hårdvara.
Man ska vara medveten om att detta är väldigt nära gränsen för vad dyser, turbo och inte minst Ic klarar att leverera.
Ic'n for exempel tål inte mer än 1,5bar, sen "ploppar" någon av plastgavlarna på dom.
Min bil spann som fy med dom gamla däcken, blev mycket bättre efter byte! :-)
Jag tycker det är värt att prova med andra däck, om du inte har "råa" däck sen tidigare.
Men det är jag det.... :-)

Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 16 jul 2005, 17:51

Freshmaker N237 skrev:Gratulerer så mye med en flott bil :D

Føler meg litt dum, men hva er forskjell på vanlig viggen ig hirsch viggen?

MVH
Jørgen
Viggen er som du sikkert kjenner ein og9-3 med ekstra kjolar og andre seter enn ein vanlig 9-3, og forsovidt Aero. Den største forskjellen er at Viggen har ein 2.3 liters motor på 230hk. At Mr.Viggen her har hengt på Hirsch betyr vel simpelten på at bilen er tuna på Hirch?

Svar