Det er nok lurt, er allerede NAF-medlem. Men nå ser det da ut til å ordne seg.ut218 skrev:MELD DERE INN I NAF eller uansett, ta uavhengig naf test som konkluderer om oljen. Ikke la saab skifte den før. Få svart på vitt at det har vært oljeproblemer etter sørvis. Du må for all del få fagfolk på din side. Så slipper du å bli overkjørt av sjefsmekanikeren...
Skynd dere..
Oil sludge?
Moderator: Moderatorer
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Jeg har iallfall aldri hørt det, sjekk kamaksel- og balanseakselkjede. Hvor langt har den gått?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- TurboRoger_N486
- 0.7 bar
- Innlegg: 192
- Registrert: 30 jul 2005, 01:00
- Sted: Hamar
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Da er 9-5en oppgradert! Siste utgave av veivhusvent. på plass, den fikk de gratis. Det de betalte for var nytt oljeskift. Tipper fattern betalte med glede, da 9-5en er den eneste bilen han har følt seg trygg i de siste åra (begynner å bli godt voksen).
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Veivhusventilasjonen? Noe flere burde tenke på, eller var det spess den bilen?
Jeg har også hørt "skrasle" lyder fra motoren. Minner litt om register kjede lyder eller noe.
Jaja, skulle vel bare mangle at motoren går til dunndass...
Jeg har også hørt "skrasle" lyder fra motoren. Minner litt om register kjede lyder eller noe.
Jaja, skulle vel bare mangle at motoren går til dunndass...
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Er ikke spesielt den bilen, men T7-motorer generelt, fram til 2005 (?). Bilen til foreldra mine hadde svarte klumper i olja. Verkstedet hadde ikke merka noe, men jeg peila heldigvis olja på den en dag jeg trengte stort bagasjerom og byttelånte med 900n.matrox skrev:Veivhusventilasjonen? Noe flere burde tenke på, eller var det spess den bilen?
Jeg har også hørt "skrasle" lyder fra motoren. Minner litt om register kjede lyder eller noe.
Jaja, skulle vel bare mangle at motoren går til dunndass...
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
Har du klumper i oljen er det jo unektelig unormal slitasje på motoren. Og da kan jo motoren være mye mer slitt enn den burde. Synes ikke egentlig gratis veivhusventilasjon er noe å rope hurra for. Har man garanti for at ikke skaden viser seg senere, med tap av oljetrykk, slitte ventilforinger, veivlagre og ødelagt turbo ved 130000km? Flere enn meg som synes det er litt tafatt med gratis skifte av veivhusventilasjon, og ny olje da? Oljen må aldri kjøres så lenge at den klumper seg... Det er på grensa til at jeg ville krevd byttemotor.
2002 9-5 Aero automat