Men en gammel plugg som sitter i de fleste biler i dag er no DRITT, den avgir gnist etter hvordan varmen og trykket i forbrenningen er, og er treg som juling, det er jo derfor man må drive å endre plugger når man trimmer enten veldig hardt eller veldig feil. Hvis denne pluggen er helt uavhengig av varme så skal det i teorien virke meget bra og at den i tillegg tømmer gnisten raskere enn en standard plugg er jo glimrende, om den gjør det da. Altså Watt er jo noe som er uendelig, en Watt hva er det? watt er målt vanligvis over en lengre periode derav Kilowattimer som man leser av på strømmåleren. Så hvis denne plugge faktisk klarer å korte ned tiden gnisten varer vil gnisten også øke i energistyrke per tidsenhet. Faktisk så enkelt som at om den bruker 1w over 2 sekunder, vil den gi 2 watt over 1 sekund, hvis tenningssystemet klarer å avgi dette da.
Jeg vil si at dette høres fantastisk bra ut i teorien, men virker det i praksis? En "forbrenning" i en bensinmotor eller "eksplosjonsmotor" er så utrolig rask og det er veldig mye temperatur og trykk som spiller inn at det er veldig vanskelig å "tenke" seg til alt som kan skje. Så det eneste som kan være til nytte er at noen prøver og eeeh feiler

Hadde jo vært grise bra om Saab eller Hirsch hadde utfør en slik test. Før det gidder neppe jeg å prøve på Saab'n min hvertfall.
På en gammel motor derimot, der hadde jeg prøvd. Jeg har allerede første gang jeg hørte om disse Puls pluggene lyst til å prøve på "Bobla" mi, dessverre har dem ikke plugger som passer på den enda. Men jeg har ett sett topper med andre plugghull liggende og når jeg får satt isammen en motor med de toppa skal jeg prve disse plugga. Så kan dere få høre om jeg merker noe