3 & 4: Du betaler ingenting på grensa. Men du må betale MVA på ditt lokale tollkontor innen 1-3dager (etter hva de sier på grensa). Engangsavgift + vrakpant betales også hos tollkontoret.
Prøveskilter henter du på Biltilsynet FØR du drar. Du trenger ch.nr på bilen for å få det. Prøveskilter er gyldige i Norden, og settes på der du henter den. De fleste forsikringsselskap kan også ordne kaskoforsikring på ch.nr dersom det er en dyr bil og du ønkser det. (prøveskilter inkluderer kun ansvarsfors.)
Ikke sikkert at Tollen godtar kopi av det org reg.beviset. Jeg måtte få fakset over en bekreftelse fra Vägvärket direkte til Tollen i Oslo.
Kj?pe bil i Sverige
Moderator: Moderatorer
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
No rotar du, Carlsson var KUN for UK, dette gjaldt meg bekjent både 900 og 9k. Når det gjaldt 900 var det lakkerte Airflow-fangarar istaden for den vanlige Aero-satsen.Freshmaker skrev:Neida, ingen Aero med dne gamle fronten... Men som sagt, turboS i norge.. Het Carlsson i sverige og noen andre land... Var lagd noen førseriebiler av Aero..
I Sverige heitte CC med den nye fronten, og CD med den gamle fronten Aero, i Norge og Tyskland bla. heitte det turbo S.
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Tollkontoret i Konsvinger City godtok kopi av svensk reg. papir utan noko spørsmål, eller spørsmålet var igrunnen om eg hadde papir i det heile tatt. Stod som nr. 3 i køa, dei to frammom meg hadde ikkje dette dokumentet, dermed måtte dei returnere med uforuretta sak. Det kan også løysast med at selgar bestiller eit utdrag av VV's register før du overtek bilen, mulig det held som dokumentasjon også.Børre N17 skrev:Ikke sikkert at Tollen godtar kopi av det org reg.beviset. Jeg måtte få fakset over en bekreftelse fra Vägvärket direkte til Tollen i Oslo.
Eg ville nok ha spurt det tollkontoret han skal bruke om kva dokumentasjon dei krev, slik at han ikkje står der den dagen avgifter skal betalast...
Til "Blivende 900 eier"; du er vel klar over at du må benytte ein betjent grenseovergong, stoppe på grensa (mao, køyr på raud sone) og fylle i transittdokument. So det er viktig å benytte ein stasjon som er betjent når du kryssar grensa, både Svinesund og Charlottenberg er opne 24t i døgnet og 7 dagar i veka.
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
9000 kom med Aero i 1990, ble markedsført i rød og svart med 2,0t og
177 hk. Doble eksosrør bak originalt og alt utstyr fra Talladega-
modellene med unntak av svart grill og stripes. Den hadde byttet ut 16"
cross-spoke felgene med 16" aero i grått med høyglanspolert felghorn,
samme felg som satt på Aero og turbo S -modellene fram til og med
1993. I tillegg kom den nye flate spoileren som er delvis lakkert og overtok etter bridgespoileren på Talladega.
Fant en svensk brosjyre fra 90 hjemme i går kveld, bildene er de samme
som i den norske med unntak av merkene bak.
Det eneste jeg nå lurer på er om svenskene kalte 1992 modellene av
9000 CS 2,3 turbo S for Aero. Da hadde de ikke laget aero-styling til
CS ennå. I 1993 kom Aero med 225 hk, Trionic, Mitshubishi turbo og full
Aero-styling. Noen som vet om 92 modellen ble markedsført som Aero
og SPG?
177 hk. Doble eksosrør bak originalt og alt utstyr fra Talladega-
modellene med unntak av svart grill og stripes. Den hadde byttet ut 16"
cross-spoke felgene med 16" aero i grått med høyglanspolert felghorn,
samme felg som satt på Aero og turbo S -modellene fram til og med
1993. I tillegg kom den nye flate spoileren som er delvis lakkert og overtok etter bridgespoileren på Talladega.
Fant en svensk brosjyre fra 90 hjemme i går kveld, bildene er de samme
som i den norske med unntak av merkene bak.
Det eneste jeg nå lurer på er om svenskene kalte 1992 modellene av
9000 CS 2,3 turbo S for Aero. Da hadde de ikke laget aero-styling til
CS ennå. I 1993 kom Aero med 225 hk, Trionic, Mitshubishi turbo og full
Aero-styling. Noen som vet om 92 modellen ble markedsført som Aero
og SPG?
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Det stemmer nok, SAAB brukte ikkje Aero-namnet før rundt 1994-1995 på nybilar. Tidligare bilar som motsvarte svenske Aeroar (like specs på motor og styling), heitter her i landet turbo S.Freshmaker skrev:i følge sikre kilder har det ikke vært orginal, ny 9000 Aero i Norge før 1995, den har hatt andre navn...
Sist redigert av Hjelle, N6 den 16 sep 2004, 19:22, redigert 1 gang totalt.
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt: