rart fenomen med motor. B202i. 9000 cs [LØST]
Moderator: Moderatorer
- Danielm
- 2.0 bar
- Innlegg: 724
- Registrert: 08 aug 2009, 00:37
- Navn: Daniel
- Bil: 9000 CS 92 B202I
- Sted: Bodø
Re: NULL Livstegn. 9000 cs 92
Har sjekka bensin nå. tok av slangen framme i motorrommet. på ca 10 sekunder kom det ca 3 dl.
Chevrolet Suburban 1990 6.2 V8 4x4
Chevrolet Malibu Wagon 1979 V8 6.1 383 stroker
Chevrolet Malibu Wagon 1979 V8 6.1 383 stroker
Re: NULL Livstegn. 9000 cs 92
Slangen; returen eller før BTR?Danielm skrev:Har sjekka bensin nå. tok av slangen framme i motorrommet. på ca 10 sekunder kom det ca 3 dl.
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Danielm
- 2.0 bar
- Innlegg: 724
- Registrert: 08 aug 2009, 00:37
- Navn: Daniel
- Bil: 9000 CS 92 B202I
- Sted: Bodø
Re: NULL Livstegn. 9000 cs 92
btr?
Chevrolet Suburban 1990 6.2 V8 4x4
Chevrolet Malibu Wagon 1979 V8 6.1 383 stroker
Chevrolet Malibu Wagon 1979 V8 6.1 383 stroker
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Re: NULL Livstegn. 9000 cs 92
Bensintrykksregulator.Danielm skrev:btr?
Står på enden av fuelrail.
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
- Danielm
- 2.0 bar
- Innlegg: 724
- Registrert: 08 aug 2009, 00:37
- Navn: Daniel
- Bil: 9000 CS 92 B202I
- Sted: Bodø
Re: NULL Livstegn. 9000 cs 92
Tok av slangen fra kaldstartdysa og putta i en halvlitersflaske.
Chevrolet Suburban 1990 6.2 V8 4x4
Chevrolet Malibu Wagon 1979 V8 6.1 383 stroker
Chevrolet Malibu Wagon 1979 V8 6.1 383 stroker
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 09 jan 2007, 22:21
- Medlemsnummer: N1121
- Navn: Arve Hanssen
- Bil: 99
- Sted: Trondheim
Re: NULL Livstegn. 9000 cs 92
Ta bare ut kontakten fra kaldstartsdysa også prøver du å starte den da.
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.
- Danielm
- 2.0 bar
- Innlegg: 724
- Registrert: 08 aug 2009, 00:37
- Navn: Daniel
- Bil: 9000 CS 92 B202I
- Sted: Bodø
Re: NULL Livstegn. 9000 cs 92
ingen forskjell uansett om den står i eller ikke. merker hvertfall ikke noe...na_X skrev:Ta bare ut kontakten fra kaldstartsdysa også prøver du å starte den da.
Chevrolet Suburban 1990 6.2 V8 4x4
Chevrolet Malibu Wagon 1979 V8 6.1 383 stroker
Chevrolet Malibu Wagon 1979 V8 6.1 383 stroker
- Danielm
- 2.0 bar
- Innlegg: 724
- Registrert: 08 aug 2009, 00:37
- Navn: Daniel
- Bil: 9000 CS 92 B202I
- Sted: Bodø
Re: rart fenomen med motor. B202i. 9000 cs
fikk et tips at jeg skulle prøve å gi motorn mere "fortenning" lurer på om det kan hjelpe...?
men har røkka av hele eksosanlegget da det var rusta så har bestilt nytt. skal vell helst ha det på for å få sjekka resten, skal vell ha litt motstand...?
men har røkka av hele eksosanlegget da det var rusta så har bestilt nytt. skal vell helst ha det på for å få sjekka resten, skal vell ha litt motstand...?
Chevrolet Suburban 1990 6.2 V8 4x4
Chevrolet Malibu Wagon 1979 V8 6.1 383 stroker
Chevrolet Malibu Wagon 1979 V8 6.1 383 stroker
- Danielm
- 2.0 bar
- Innlegg: 724
- Registrert: 08 aug 2009, 00:37
- Navn: Daniel
- Bil: 9000 CS 92 B202I
- Sted: Bodø
Re: rart fenomen med motor. B202i. 9000 cs
har jo gjort alt som jeg har blitt fortalt men ingenting hjelper. og ser det ut som jeg skal ha berging til bodø med bilen for å sette den på et verksted. Nei! hvis det ikke hjelper snart nå bytter jeg heller motor.
Chevrolet Suburban 1990 6.2 V8 4x4
Chevrolet Malibu Wagon 1979 V8 6.1 383 stroker
Chevrolet Malibu Wagon 1979 V8 6.1 383 stroker
- Danielm
- 2.0 bar
- Innlegg: 724
- Registrert: 08 aug 2009, 00:37
- Navn: Daniel
- Bil: 9000 CS 92 B202I
- Sted: Bodø
Re: rart fenomen med motor. B202i. 9000 cs
Stempel nr 1 er på topp slik rotor står på bildet.
]http://www.freeimagehosting.net/newuploads/eythr.jpg
http://www.freeimagehosting.net/newuploads/z9esa.jpg
Rett eller galt ?
]http://www.freeimagehosting.net/newuploads/eythr.jpg
http://www.freeimagehosting.net/newuploads/z9esa.jpg
Rett eller galt ?
Chevrolet Suburban 1990 6.2 V8 4x4
Chevrolet Malibu Wagon 1979 V8 6.1 383 stroker
Chevrolet Malibu Wagon 1979 V8 6.1 383 stroker
- Danielm
- 2.0 bar
- Innlegg: 724
- Registrert: 08 aug 2009, 00:37
- Navn: Daniel
- Bil: 9000 CS 92 B202I
- Sted: Bodø
Re: rart fenomen med motor. B202i. 9000 cs
Tenningsrekkefølgen er rett. forrige eier byttet alle tennkablene. sa han. men jeg har kjøpt nye og satt på alle ny.
jeg latt motorn stå å gå idag til den ble varm. kjørte en liten tur med den så den ble skikkelig varm. etterpå sto den å gikk på tomgang. så trøska jeg pedaln i bånn. det var respons med engang. ikke noe nøkk og at den bare døde slik som før. så den funker helt fint når motor blir varm.
men når den er kald er den litt mere vrien. da vill den dø hviss man gir på litt for fort. men holder man gassen på 1100 rpm og gir på så går det helt fint. men på tomgangsturtall vil den dø når den er kald.
kan det være mulig at den får for LITE tenning? at jeg skulle prøvd å gidd den litt mere?
jeg latt motorn stå å gå idag til den ble varm. kjørte en liten tur med den så den ble skikkelig varm. etterpå sto den å gikk på tomgang. så trøska jeg pedaln i bånn. det var respons med engang. ikke noe nøkk og at den bare døde slik som før. så den funker helt fint når motor blir varm.
men når den er kald er den litt mere vrien. da vill den dø hviss man gir på litt for fort. men holder man gassen på 1100 rpm og gir på så går det helt fint. men på tomgangsturtall vil den dø når den er kald.
kan det være mulig at den får for LITE tenning? at jeg skulle prøvd å gidd den litt mere?
Chevrolet Suburban 1990 6.2 V8 4x4
Chevrolet Malibu Wagon 1979 V8 6.1 383 stroker
Chevrolet Malibu Wagon 1979 V8 6.1 383 stroker
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: rart fenomen med motor. B202i. 9000 cs
Det er mulig jeg skyter litt i blinde, og jeg orker ikke lese hele tråden for å se om dette er nevnt, men tett katalysator kan gi noe lignende det du beskriver. Det kan vel kanskje også forklare at den oppfører seg forskjellig når den er varm og kald.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- Danielm
- 2.0 bar
- Innlegg: 724
- Registrert: 08 aug 2009, 00:37
- Navn: Daniel
- Bil: 9000 CS 92 B202I
- Sted: Bodø
Re: rart fenomen med motor. B202i. 9000 cs
sånn ATM er det rakarør ^^ har tatt av hele eksosanlegget da midtpotta har rusta. så jeg blir litt lurt også kansje siden jeg kjørte uten eksosanlegg. katalysatoren ser fin ut. ser rett igjennom den. har bestilt nytt eksosanlegg. får det imorgen. har også rista på katalysatoren. ingenting løst inni den.EdHunter N815 skrev:Det er mulig jeg skyter litt i blinde, og jeg orker ikke lese hele tråden for å se om dette er nevnt, men tett katalysator kan gi noe lignende det du beskriver. Det kan vel kanskje også forklare at den oppfører seg forskjellig når den er varm og kald.
Chevrolet Suburban 1990 6.2 V8 4x4
Chevrolet Malibu Wagon 1979 V8 6.1 383 stroker
Chevrolet Malibu Wagon 1979 V8 6.1 383 stroker
Re: rart fenomen med motor. B202i. 9000 cs
finn fram en ekstra plugg og koble til en pluggkabel med denne,pluggen jordes,kjør motor på starter og sjekk om det er gnistutslag fra pluggen.
- Danielm
- 2.0 bar
- Innlegg: 724
- Registrert: 08 aug 2009, 00:37
- Navn: Daniel
- Bil: 9000 CS 92 B202I
- Sted: Bodø
Re: rart fenomen med motor. B202i. 9000 cs
idag har jeg satt på HELT nytt eksosanlegg. spandert på den helt nye plugger. og kjørt litt uten skilt. bare noen hundre meter og tilbake for å få den god og varm. har justert fordeleren litt. motor ble bra nå ;D
fikk lånt meg prøveskilt her senere på kvelden. så har kjørt 5 mil idag med den. har kjørt den skikkelig hardt også for å blåse den rein. nå går den nesten heelt bra. eneste er at ved laaavt turtall. 1100-1400 rpm nøkker den littegran i 1 og andre gir. men bare av og til. men sånn ellers så merker man ingen nøkk og rapp. den er fin å kjøre nå
fikk låne prøveskiltene til imorgen. så får ta en tur å kjøre imorgen også 
men lurer på en annen ting nå. etter jeg hadde ute alt av brytere i dashbordet pga satte inn tredekeorpanelet. og etter dette så blir det ikke varme i varmeapparatet. kun når jeg stiller klimakontrollen på HIGH. men på alle andre fra low til 27 grader er det ISKALDT. hvordan var det nå igjen man resatte clima controll panelet? har glemt det.
fikk lånt meg prøveskilt her senere på kvelden. så har kjørt 5 mil idag med den. har kjørt den skikkelig hardt også for å blåse den rein. nå går den nesten heelt bra. eneste er at ved laaavt turtall. 1100-1400 rpm nøkker den littegran i 1 og andre gir. men bare av og til. men sånn ellers så merker man ingen nøkk og rapp. den er fin å kjøre nå


men lurer på en annen ting nå. etter jeg hadde ute alt av brytere i dashbordet pga satte inn tredekeorpanelet. og etter dette så blir det ikke varme i varmeapparatet. kun når jeg stiller klimakontrollen på HIGH. men på alle andre fra low til 27 grader er det ISKALDT. hvordan var det nå igjen man resatte clima controll panelet? har glemt det.
Chevrolet Suburban 1990 6.2 V8 4x4
Chevrolet Malibu Wagon 1979 V8 6.1 383 stroker
Chevrolet Malibu Wagon 1979 V8 6.1 383 stroker