Side 1 av 1

9000 som hakker på turtal

Lagt inn: 19 jul 2006, 12:41
av kenny n277
har en kamerat som kjøpte seg en 96 mod 9000 cse 2,3 ltt 170 hk orginalt.den har programm fra speedparts å noe opp justert trykk hos gjestrum larsen,
problemet som er det er at når en begynner å ladde så begynner den å med noe hakking, som om den kutter noe eller fusker,
elektronikken skal vist stoppe trykket på 0,95 bar. mens turboen er opp stillt til 1,1 bar, kan dette lage konflikter i elektronikken?? skal stille ned trykket på turboen igjen å prøve det.
men er det noen andre tips så tas de imot med takk, det er for varmt å drive med feilsøking nå.

Lagt inn: 19 jul 2006, 13:37
av Kongpetrus
Sikkert feil plugger.....

Lagt inn: 19 jul 2006, 14:55
av Saab900STCR
Kongpetrus skrev:Sikkert feil plugger.....
Tror det är DI'n som håller på att ge upp, jag!
Laddtryck är för pluggar som vind för stearinljus!
Ju högre ladd, ju svårare att få ordentlig gnista från pluggen.

Mvh Anders

Re: 9000 som hakker på turtal

Lagt inn: 19 jul 2006, 14:59
av Bent N208
kenny n277 skrev:har en kamerat som kjøpte seg en 96 mod 9000 cse 2,3 ltt 170 hk orginalt.den har programm fra speedparts å noe opp justert trykk hos gjestrum larsen,
problemet som er det er at når en begynner å ladde så begynner den å med noe hakking, som om den kutter noe eller fusker,
elektronikken skal vist stoppe trykket på 0,95 bar. mens turboen er opp stillt til 1,1 bar, kan dette lage konflikter i elektronikken?? skal stille ned trykket på turboen igjen å prøve det.
men er det noen andre tips så tas de imot med takk, det er for varmt å drive med feilsøking nå.
Heisan,,,

Hvis wastgate er strammet opp, er dette garantert årsaken til hakking og fuelcut ved pådrag.

Sjekk ut grunnladetrykket og juster det til 0,45 så er nok problemet borte.

" Stramming av wastgate er ikke forsvarlig trim "

Bent :lol:

Lagt inn: 20 jul 2006, 15:16
av kenny n277
er helt enig i at å jusere på wastgate ikke er lurt, men det som var er jo at gjestrum larsen har gjort dette, er ikke han litt SAAB mann da??
har ikke rukket å fått gjort noe enda men holdr en knapp på opp strammet wastgate. får invistere i noen nye plugger å,

Lagt inn: 20 jul 2006, 16:05
av Tor N12
kenny n277 skrev:er helt enig i at å jusere på wastgate ikke er lurt, men det som var er jo at gjestrum larsen har gjort dette, er ikke han litt SAAB mann da??
har ikke rukket å fått gjort noe enda men holdr en knapp på opp strammet wastgate. får invistere i noen nye plugger å,
Er jo mulig gjestrum larsen har gjort dette fordi grunnladetrykket var for lavt. Sjekk trykket før du skrur på det du :wink:

Lagt inn: 24 jul 2006, 11:50
av kenny n277
Er jo mulig gjestrum larsen har gjort dette fordi grunnladetrykket var for lavt. Sjekk trykket før du skrur på det du
kan godt være det, men det er jo høyere en det som er gr trykk, hvis grunn trykk skal være 0,45 så er jo 1,1 litt mye. har jo enda ikke fått tid til å se på det da, forrige eier brukte den sånn i 1,5 år uten å plages med det som han sa, må nok få gjort noe snart