Hei.
Er innom dissse sidene for første gang - håper at innlegget mitt er postet i riktig forum. Ellers må dere ha meg unnskyldt.
Jeg skal snart ha 50' km service på 9-5 Aero'n min. Jeg tenkte jeg skulle dra til Sverige. Er det noen som kan anbefale et bra verksted? Prøvde å kontakte Lerum Bil i Gøteborg området (nærmeste autorisert Saab verksted? - bor i Asker) men de har ikke svart på mine henvendelser ennå. Vet at det er en Saab/Opel forhandler i Strømstad men verkstedet er ikke Saab godkjent tror jeg.
Noen som kan fortelle om sin egen erfaring med Saab service i Sverige?
Takk på forhånd for svar
Carpaccio
Service i Sverige
Moderator: Moderatorer
-
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: 126
- Navn: Børge Elle
- Sted: Oslo
Arvika
Hei, Jeg tok 30' service hos saab Arvika tidligere i år på min 9-5. Har man en dag fri er det enkelt. Mine erfaringer er :
God service, kort ventetid, svært serviceinstillt (gjorde ekstra effektmålinger og tester uten ekstra kostnad) og ikke minst under halve prisen.
God service, kort ventetid, svært serviceinstillt (gjorde ekstra effektmålinger og tester uten ekstra kostnad) og ikke minst under halve prisen.
Børge Elle N126
2003 9-3
1991 og900 prosjekt
1997 CSE 9000
EX
2006 9-5
2003 9-3
1991 og900 prosjekt
1997 CSE 9000
EX
2006 9-5
Service i Sverige
På sidene til Ana Trollhättan AB's avdeling i Strømstad så henviser dem til OSLOVÄGENS BILSERVICE. Skulle da tro at de er godkjente.
Du kan jo se selv på siden deres.
http://www.anatrollhattan.com/saab/sa_00.lasso?id=9-1
Du kan jo se selv på siden deres.
http://www.anatrollhattan.com/saab/sa_00.lasso?id=9-1
Tore N10
Hei.
Har tatt servicer i flere år i Arvika: http://www.bilbolagetarvika.se/
1/2 pris, kjempe service og hyggelige folk.
Ringer etter drosje for deg, 50,- til sentrum.........
Når du skal tilbake fra Systembo......Ehhh butikkene kjører drosjene deg automatisk tilbake til Bilbolaget, når du snakker norsk ......
Kan anbefales
jkl
Har tatt servicer i flere år i Arvika: http://www.bilbolagetarvika.se/
1/2 pris, kjempe service og hyggelige folk.
Ringer etter drosje for deg, 50,- til sentrum.........
Når du skal tilbake fra Systembo......Ehhh butikkene kjører drosjene deg automatisk tilbake til Bilbolaget, når du snakker norsk ......
Kan anbefales
jkl
- Orjan N235
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N235
- Sted: Klæbu/Trondheim
Service i Sverige
Har ogsaa utfoert service i Sverige. Selv om jeg maa kjoere i 2t hver vei gjoer det ikke meg noe (fin kjoeretur). Sparte 1500,- paa 70K-service.
Ny runde naermer seg over nyttaar. Da vurderer jeg aa dra over kjoelen igjen. Jeg hadde haapet paa aa faa trekke fra den svenske momsen paa toppen av det hele, men det viste seg aa vaere en vanskelig affaere. "Tull-stasjonen" opplyste at da maatte jeg evt. betale norsk moms paa tjenesten jeg hadde faatt utfoert i EU. Trekk fra 25% for saa legge til 24% synes jeg ikke var bryet vaerdt.
For dere som bor i Midt-Norge: Brukte et Saab-aut. verksted i Jaaerpen (PG's) da de ikke hadde ledig time i Oestersund. Trivelig kar som ogsaa kunne tilby Nordic oppgradering. Trengte jeg ekstraordinaere deler (f.eks speil o.l.) hadde han ikke dette paa lager. Dette maatte bestilles paa forhaand.
Om man evt. maa ta fri fra jobb o.l. + bensin penger +/- Kjoett/drikke/snus, kan man jo fort regne ut om det vil loenne seg.
Mvh,
Ny runde naermer seg over nyttaar. Da vurderer jeg aa dra over kjoelen igjen. Jeg hadde haapet paa aa faa trekke fra den svenske momsen paa toppen av det hele, men det viste seg aa vaere en vanskelig affaere. "Tull-stasjonen" opplyste at da maatte jeg evt. betale norsk moms paa tjenesten jeg hadde faatt utfoert i EU. Trekk fra 25% for saa legge til 24% synes jeg ikke var bryet vaerdt.
For dere som bor i Midt-Norge: Brukte et Saab-aut. verksted i Jaaerpen (PG's) da de ikke hadde ledig time i Oestersund. Trivelig kar som ogsaa kunne tilby Nordic oppgradering. Trengte jeg ekstraordinaere deler (f.eks speil o.l.) hadde han ikke dette paa lager. Dette maatte bestilles paa forhaand.
Om man evt. maa ta fri fra jobb o.l. + bensin penger +/- Kjoett/drikke/snus, kan man jo fort regne ut om det vil loenne seg.
Mvh,
Ørjan N235
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt