Side 1 av 2

Brekk (ikke tyveri)

Lagt inn: 19 des 2003, 14:35
av HappyTurbo
Hallo folkens!

Jeg lurte på om jeg skulle skifte brekket fra forran til bak på min 85 900 turbo,noen som har gjort dette før og vet hva jeg evt trenger og hvor stor jobb det er? evt hvilken bil jeg bør ta fra?
Det er jo mye morrore med brekket bak! 8)

Emil

Lagt inn: 19 des 2003, 15:02
av Jens P. N024
unødvendig med brekk bak,har du ikke hørt om venstrebremsing.....

Lagt inn: 19 des 2003, 15:24
av Børre N17
Hehe, sant det Jens Petter, men for oss som har lyst på brekk bak:
Skifte komplett bakaksling til 88->
Sveise inn nye fester for håndbrekket og wire inne i kupeen
Lage hull og trekke nye hånbrekkwire.

Og i og med at bakakslingen fra 88 har 4*108, bør du skifte nav foran også...

Lagt inn: 19 des 2003, 15:29
av Morten N106
Hørtes ut som "prosjekt gi F***" spør du meg :)

Lagt inn: 19 des 2003, 15:36
av Børre N17
Næsj, går da fint det. :P
Iflg STCS er den største jobben å få til festet og wirene..

Lagt inn: 19 des 2003, 17:55
av Gjest
Jens P. N024 skrev:unødvendig med brekk bak,har du ikke hørt om venstrebremsing.....
Jeg har ikke hørt om venstrebremsing....Hva er det?

Lagt inn: 19 des 2003, 18:06
av alex_ander3@hotmail.com
Anonymous skrev:
Jens P. N024 skrev:unødvendig med brekk bak,har du ikke hørt om venstrebremsing.....
Jeg har ikke hørt om venstrebremsing....Hva er det?
hvordan ligge "brei'ern" :D teknikken må andre fortelle deg:)

Lagt inn: 19 des 2003, 18:29
av Gjest
alex_ander3@hotmail.com skrev:
Anonymous skrev:
Jens P. N024 skrev:unødvendig med brekk bak,har du ikke hørt om venstrebremsing.....
Jeg har ikke hørt om venstrebremsing....Hva er det?
hvordan ligge "brei'ern" :D teknikken må andre fortelle deg:)
Kan du teknikken?

Lagt inn: 19 des 2003, 21:10
av alex_ander3@hotmail.com
Anonymous skrev:
alex_ander3@hotmail.com skrev:
Anonymous skrev: Jeg har ikke hørt om venstrebremsing....Hva er det?
hvordan ligge "brei'ern" :D teknikken må andre fortelle deg:)
Kan du teknikken?
jeg er altfor redd for bilen min til å lære meg den teknikken:)

edit: kan den ikke heller

Lagt inn: 19 des 2003, 21:17
av alex_ander3@hotmail.com
Enkelt og greit, venstrebrems benytter du for å flytte tyngdepunktet på bilen fremover slik at du får bedre feste (mer vekt) foran og omvendt bak.

har blitt fortalt at du må ha turtall (dermed ladetrykk), bremse. og deretter gi gass igjen..


ville ikke hørt på meg. er ikke en troverdig kilde:)

Lagt inn: 20 des 2003, 01:29
av HappyTurbo
Det er greit å ha brekk bak hvis man skulle komme ut av kontroll og heller ta døra en fronten. Jeg synes det virket litt vel tungvint å bytte om men,det går nok!

Det skulle være oppskriften det alex_ander3, men det funker litt dårlig nå når det høyre fremhjulet mitt bremser litt før det venstre :shock:

bremser

Lagt inn: 21 des 2003, 14:27
av Petter 900 T
Forbremsene etter 87 er vel ventilerte? :roll: Bytt alt når du først er i gang! Boltinndelingen stemmer heller ikke, 88-93 har 4x108

Litt teit å ha forskjellige felger foran og bak eller?(2 reservehjul o.s.v.) :oops:

Lagt inn: 21 des 2003, 16:38
av HappyTurbo
Jeg har ventilerte skiver på min 85 mod. Lurte på å få tak i en 88- 9000 turbo 2.0 cdi (har jeg hørt) så jeg kan bygge om til DI. Da burde det være mulig å også ta bremser og oppheng fra den. Felger og alt det der fixer jeg (exDekkmann) så det skulle være greit. Det vanskligste med dette er vel å skaffe donor bilen?

Noen som forresten vet hvor lang tid man bruker på å restaurere en c900 turbo ? Jeg tenkte å ta hele bilen skikkelig :roll:

Lagt inn: 22 des 2003, 00:15
av Børre N17
Oppussing kommer jo an på deg selv, hva du gjør selv og hvor fort det går unna det.. :wink:

Oppheng fra 9000 passer ikke, kun kalippere foran.

DI funker bra, anbefales! :lol:

Lagt inn: 22 des 2003, 02:25
av HappyTurbo
Børre N17 skrev:Oppussing kommer jo an på deg selv, hva du gjør selv og hvor fort det går unna det.. :wink:
Da tar det nok tid for jeg må først finne meg en jobb og få rydda garasjen.
Jeg bruker heller lang tid å får det helt strøkent. Burde jo ta alt selv synes jeg :roll: