Bytte av oljepumpe pakning og900 (Løst)

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Ottar N398
Overload!!!
Innlegg: 1961
Registrert: 22 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: 398
Navn: Ottar Amdal
Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
Sted: Skjæveland

Bytte av oljepumpe pakning og900 (Løst)

Legg inn av Ottar N398 » 24 aug 2006, 20:44

Noen som har bytta oljepumpepakningen på en og900 uten å ta ut motoern? er det mulig eller? Og er det noe bestemt moment på de skruene der? Synes noen av dem var litt slakke men har ikke så lyst å knekke flere bolter :lol:
Sist redigert av Ottar N398 den 19 sep 2006, 22:56, redigert 1 gang totalt.
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 24 aug 2006, 21:22

Tror nok du må ut med motoren, ja! Husk at du må av med reimhjulet også, og det pleier å sitte "litt".
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 24 aug 2006, 22:29

Mener jeg skumleste på stcS istad at det gikk ann å ordne på oljepumpa uten å ta ut motoren.. Men dette var bare skumlesing :wink:
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 25 aug 2006, 05:54

Det går, men små fingre or speil er bra hjelpemiddel!

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Ottar N398
Overload!!!
Innlegg: 1961
Registrert: 22 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: 398
Navn: Ottar Amdal
Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
Sted: Skjæveland

Legg inn av Ottar N398 » 25 aug 2006, 07:01

Ok da har jeg noe å prøve på en dag med lite å gjøre på :lol: Tusen takk
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Legg inn av Børre N17 » 25 aug 2006, 07:55

Ja det går, men det er en fordel å komme til fra undersiden også, så løftebukk er å foretrekke. Prøv å få vaska skikkelig nedider FØR du starter å skru så det ikke kommer grus og drit inn i pumpa. :wink:
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Ottar N398
Overload!!!
Innlegg: 1961
Registrert: 22 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: 398
Navn: Ottar Amdal
Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
Sted: Skjæveland

Legg inn av Ottar N398 » 19 sep 2006, 22:54

Tenkte bare å legge til at det gikk helt fint å bytte pakningen.. Egentlig plankekjøring etter at jeg fikk av bolten som holder "hjulet"
Takk for hjelpen
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05

Svar