Side 1 av 1

hvor legge rørgang til frontmonter intercooler 900 84

Lagt inn: 18 sep 2006, 15:07
av latsaab
hei lurte på om noen hadde no bilder av en front montert intercooler så jeg får sett hvor folk rørgangen går hen

og åssen cooler burde jeg kjøpe som passer bra til 900 hvis noen har en link så hadde det vert fint, skal ikke væra noe overkill size her

Lagt inn: 18 sep 2006, 15:19
av Eirik N396
Det vanligste er vel 9000-intercooler. (skaff deg isåfall en av den nyeste typen, med skrå tilkoblinger) Men det havner muligens i kategorien "overkill".

Om du ser på http://www.garaget.org , burde det være mulig å finne en del med 9000IC, eller andre. (du ser det ofte på slike rør ut under fangeren)

Her er en hvor du kan se monteringen:
http://www.garaget.org/?car=5186

Og her er en og900 med slike rør synlig:
http://www.garaget.org/?car=494

Lagt inn: 18 sep 2006, 15:33
av Ingvar N629
9000-intercooler er vel ikke overkill, dessuten er det enkelt og billig. Rør fra 9000 og 900, så har du det du trenger. Men du må kappe vekk slepeøynene foran. Bør koste maks en tusenlapp. Men som Eirik sier, husk å få den nye typen med tilslutningene til røra nedover.

Her er forresten min, to 9000-intercoolere som er sveisa sammen (IKKE BOLT-ON):
Bilde

Bilde

Lagt inn: 18 sep 2006, 15:35
av latsaab
mye bar tåler denne da veit at på 240 lader du over 1.2 så blaser du av plasttankane ikke det at jeg skal lade så mye men kjekt og vetta sånn i tilfelle :lol:

Lagt inn: 18 sep 2006, 15:38
av latsaab
og en sånn stor 9000 intercooler er den bedre for eks en liten alucooler
http://maxam-tuning.com/catalog/product ... ts_id=3281
hadde egentlig tenkt og kjøpe denne

Lagt inn: 18 sep 2006, 15:52
av Eirik N396
Jeg vil tro 9000ICen er bedre. Nå kjenner jeg ikke til spesifikasjoner på den lille du viste her, men den var da ihvertfall ganske liten.

Jeg tror ikke du risikerer å ødelegge den med for høyt trykk. 9000 kjører vel på rundt 1bar(?) originalt, så du kan vel gå litt over det ihvertfall :)

Lagt inn: 18 sep 2006, 17:24
av Griffin N430
Eirik N396 skrev:Jeg vil tro 9000ICen er bedre. Nå kjenner jeg ikke til spesifikasjoner på den lille du viste her, men den var da ihvertfall ganske liten.

Jeg tror ikke du risikerer å ødelegge den med for høyt trykk. 9000 kjører vel på rundt 1bar(?) Så du kan vel gå litt over det ihvertfall :)
9000ic tåler bra med trykk! Jeg kjører på opptil 1,5 bar, og har aldri hatt noe problem!

Lagt inn: 18 sep 2006, 17:28
av Martin N612
Griffin N430 skrev:
Eirik N396 skrev:Jeg vil tro 9000ICen er bedre. Nå kjenner jeg ikke til spesifikasjoner på den lille du viste her, men den var da ihvertfall ganske liten.

Jeg tror ikke du risikerer å ødelegge den med for høyt trykk. 9000 kjører vel på rundt 1bar(?) Så du kan vel gå litt over det ihvertfall :)
9000ic tåler bra med trykk! Jeg kjører på opptil 1,5 bar, og har aldri hatt noe problem!
Som sagt, tåler bra med trykk. Tror det er andre ting som ryker før IC'en..

Lagt inn: 18 sep 2006, 17:53
av alex_ander3@hotmail.com
Martin N612 skrev:
Griffin N430 skrev:
Eirik N396 skrev:Jeg vil tro 9000ICen er bedre. Nå kjenner jeg ikke til spesifikasjoner på den lille du viste her, men den var da ihvertfall ganske liten.

Jeg tror ikke du risikerer å ødelegge den med for høyt trykk. 9000 kjører vel på rundt 1bar(?) Så du kan vel gå litt over det ihvertfall :)
9000ic tåler bra med trykk! Jeg kjører på opptil 1,5 bar, og har aldri hatt noe problem!
Som sagt, tåler bra med trykk. Tror det er andre ting som ryker før IC'en..
Girkassa? :wink:

Lagt inn: 18 sep 2006, 17:53
av Griffin N430
alex_ander3@hotmail.com skrev:
Martin N612 skrev:
Griffin N430 skrev: 9000ic tåler bra med trykk! Jeg kjører på opptil 1,5 bar, og har aldri hatt noe problem!
Som sagt, tåler bra med trykk. Tror det er andre ting som ryker før IC'en..
Girkassa? :wink:
Jepp, det kan jeg skrive under på...! :lol:

Lagt inn: 18 sep 2006, 18:26
av latsaab
akkurat det jeg har bytta i helga :lol:

Lagt inn: 18 sep 2006, 18:28
av Ingvar N629
Du risikerer nok å skyte av plasten på sidene ved ca 1,5 bar på en original 9000-ic. Men så mye er det vel heller ikke hensiktsmessig å lade.

Lagt inn: 18 sep 2006, 18:37
av Petter 900 T
Virkningsgraden på en 9000 cooler er ikke bra,

En ettermarkeds, på størrelse med en EVO 6 er mye bedre.

Joacim tok inn noen som er bra, og billige!

Petter

Lagt inn: 18 sep 2006, 20:59
av latsaab
kikka litt oppi motorrommet i stad vil ikke di rørgangene til 9000 coolern treffe oljekjølern som står nederst på venstre side

Lagt inn: 18 sep 2006, 21:52
av Eirik N396
Om du ser på bildet som jeg fant på garaget.org , ser du at ihvertfall han har greid å få plass til begge deler.