Etter at min 900T16 1985 mod stoppet går, må jeg ta en feilsøking på den. Bilen begynte å gå ujevnt, hørtes nesten ut som en rallybil. Det røyk litt svart av den før den ga seg helt. Den tenner noe få ganger når jeg drar den på starteren, men hvis jeg tauer den kan jeg klare å få den i gang, men går fortsatt veldig ujevnt og bare på høyt turtall og stopper etterhvert.
Jeg tenkte jeg skulle sjekke luftmengdemåleren. Er det noe muligheter til å få sjekket tilstanden på denne uten noe spesielt utstyr? Skru den fra hverandre?
Motortrøbbel 900 T16
Moderator: Moderatorer
- HansWF N416
- 2.0 bar
- Innlegg: 532
- Registrert: 28 feb 2005, 01:00
- Sted: Romedal, Hedmark
Motortrøbbel 900 T16
Sist redigert av HansWF N416 den 02 okt 2006, 17:36, redigert 1 gang totalt.
Saab 900 Aero 1985
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998
Enkleste måten å sjekke denne på er å prøve den på en tilsvarende bil.
Du kan også ta av måleren og se om "føletråden" er intakt, den er spent opp mellom noen strenger midt inne i røret.
Siste metode som du kan gjøre selv er å måle motstanden mellom gitte pinner på kontakten. Jeg har ikke dataene på dette, men det finnes i reperasjonshåndboken som du selvfølgelig har
Du kan også ta av måleren og se om "føletråden" er intakt, den er spent opp mellom noen strenger midt inne i røret.
Siste metode som du kan gjøre selv er å måle motstanden mellom gitte pinner på kontakten. Jeg har ikke dataene på dette, men det finnes i reperasjonshåndboken som du selvfølgelig har

Øyvind n188
-03 9-5 2,0t
-03 9-5 2,0t
- HansWF N416
- 2.0 bar
- Innlegg: 532
- Registrert: 28 feb 2005, 01:00
- Sted: Romedal, Hedmark
Nå må jeg tvangskjøre bensinpuma for å få den til å gå.
Har byttet fordeler da denne var litt dårlig. Bilen starter fortsatt bare da den dras i gang, og går på 2 maks 3 sylindre.
Har tenkt å bytte luftmengdemåler,tenningsmodul og Ecu boks, men tenkte å spørre her på forumet først om noen av disse kan gi slike symptomer som bilen har før jeg prøver.. Pluggene var foreste også sotet ned.
Hva kan være årsaken til at jeg må tvangskjøre bensinpumpa? Den virker jo tydligvis da.
Noen som har vært borti lignende?
Gode tips er hjertlige velkommen
Har byttet fordeler da denne var litt dårlig. Bilen starter fortsatt bare da den dras i gang, og går på 2 maks 3 sylindre.
Har tenkt å bytte luftmengdemåler,tenningsmodul og Ecu boks, men tenkte å spørre her på forumet først om noen av disse kan gi slike symptomer som bilen har før jeg prøver.. Pluggene var foreste også sotet ned.
Hva kan være årsaken til at jeg må tvangskjøre bensinpumpa? Den virker jo tydligvis da.
Noen som har vært borti lignende?
Gode tips er hjertlige velkommen

Saab 900 Aero 1985
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
Sjekk jordinga til motoren.... er det noe krøll der så kan det komme mange rare symptomer...HansWF skrev:Nå må jeg tvangskjøre bensinpuma for å få den til å gå.
Har byttet fordeler da denne var litt dårlig. Bilen starter fortsatt bare da den dras i gang, og går på 2 maks 3 sylindre.
Har tenkt å bytte luftmengdemåler,tenningsmodul og Ecu boks, men tenkte å spørre her på forumet først om noen av disse kan gi slike symptomer som bilen har før jeg prøver.. Pluggene var foreste også sotet ned.
Hva kan være årsaken til at jeg må tvangskjøre bensinpumpa? Den virker jo tydligvis da.
Noen som har vært borti lignende?
Gode tips er hjertlige velkommen
- HansWF N416
- 2.0 bar
- Innlegg: 532
- Registrert: 28 feb 2005, 01:00
- Sted: Romedal, Hedmark
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø