Side 1 av 2
Ladetrykk 0.8 med SP steg 1
Lagt inn: 28 sep 2006, 22:19
av kevin86
Har endelig fått gradert turbotrykksmåler, Satt inn istedet for klokka.
Måler ca 0.7-0.8
Meste hittil er 0.9, når jeg kjørte i 120km ved 3000 omd.
Er ikke dette originalt ladetrykk?
Utført:
Open Air Kit
Bensin Chip
APC modifisering
Bensintrykksregulator 3bar
Utkoblet trykkvakt
Lagt inn: 01 okt 2006, 16:35
av kevin86
Noen som veit hva orignalt ladetrykk på 9000 er?
Lagt inn: 01 okt 2006, 16:49
av Hjelle, N6
kevin86 skrev:Noen som veit hva orignalt ladetrykk på 9000 er?
0.7 bar.
Grunnladetrykk er 0.45 bar, start med å kontrollere at dette er korrekt.
GLT kan du kontrollere ved å kople straumen av magetventilen.
Feil GLT kan bero på at det er justert på wastegatestaget, bytta til grovare eksos, eller at du har vaccumlekasje.
Lagt inn: 02 okt 2006, 22:38
av kevin86
Kobla ut strømmen, fikk litt i underkant av 0.3
0.25 ca da...
Eneste som er gjrot med eksosen er å fjerne den siste svingen, så jeg fikk rett stuss.
Ikke akuratt grovere.
Skal prøve å justere glt i helgen.

Lagt inn: 07 okt 2006, 18:51
av kevin86
kevin86 skrev:Kobla ut strømmen, fikk litt i underkant av 0.3
0.25 ca da...
Eneste som er gjrot med eksosen er å fjerne den siste svingen, så jeg fikk rett stuss.
Ikke akuratt grovere.
Skal prøve å justere glt i helgen.

Justerte på glt, kommer opp i ca. 0.9
Men når jeg bremser så begynner den å hoppe på turtall, og nesten kveles...
Og selv om jeg står stille så gasser den
Eneste som er gjort er å justere glt.. Kan det problemet ha noe med glt å gjøre?
Lagt inn: 08 okt 2006, 12:49
av Petter 900 T
kevin86 skrev:
Eneste som er gjort er å justere glt.. Kan det problemet ha noe med glt å gjøre?
Nei.
Petter
Lagt inn: 08 okt 2006, 16:06
av kevin86
Hjelle, N6 skrev:kevin86 skrev:Noen som veit hva orignalt ladetrykk på 9000 er?
0.7 bar.
Grunnladetrykk er 0.45 bar, start med å kontrollere at dette er korrekt.
GLT kan du kontrollere ved å kople straumen av magetventilen.
Feil GLT kan bero på at det er justert på wastegatestaget, bytta til grovare eksos, eller at du har vaccumlekasje.
Eneste vakum slanger som ikke er bytta er de til magnetventilen. men dem er jo mye tykkere, skal vell litt til for at det blir lekkasje der?
Men selv om wastgate skruen er justert til maks så får jeg ikke mer enn 0.3 på grunnladetrykket. Kan det være noe galt med selve wastegaten?
Lagt inn: 08 okt 2006, 18:31
av Hjelle, N6
Det kan være at wastegatestaget ikkje går fritt inn i klokka, kontroller dette.
Lagt inn: 10 okt 2006, 19:08
av kevin86
Hjelle, N6 skrev:Det kan være at wastegatestaget ikkje går fritt inn i klokka, kontroller dette.
satt trykk på den, og det virka som den gikk fint. men den åpna på 0.2
Selv om staget er strammet inn maks. hva kan være galt da siden wastegaten åpner på 0.2?
Lagt inn: 10 okt 2006, 22:09
av Eirik N396
kevin86 skrev:satt trykk på den, og det virka som den gikk fint. men den åpna på 0.2
Selv om staget er strammet inn maks. hva kan være galt da siden wastegaten åpner på 0.2?
Du har sikkert gjort riktig, men jeg og en kamerat gjorde litt feil på hans bil. For vi glemte å holde igjen med en tang i ene enden av staget, slik at vi snurret på hele staget(som igjen kan ødelegge wastegaten

)
Kan du også ha gjort det?

Lagt inn: 11 okt 2006, 06:27
av kevin86
Eirik N396 skrev:Du har sikkert gjort riktig, men jeg og en kamerat gjorde litt feil på hans bil. For vi glemte å holde igjen med en tang i ene enden av staget, slik at vi snurret på hele staget(som igjen kan ødelegge wastegaten

)
Kan du også ha gjort det?

Han som gjorde det holdt igjen staget også=)
var den ene slangen fra dumpen som hoppa av som var grunnen til den rare tomgangen=) Noe fler forslag som bør testes for å få opp glt? Kan wastegaten være rett og slett slitt?
Lagt inn: 11 okt 2006, 07:05
av Kristian N70
Høres ut som om WG-klokka er kass...
Lagt inn: 11 okt 2006, 09:12
av knut N458
Prøv med en ekstra fjær på WG. En clutchfjær skal visst passe bra. Du må da regne med å slakke staget litt igjen for å få 0,45bar glt.
Lagt inn: 11 okt 2006, 21:56
av kevin86
knut skrev:Prøv med en ekstra fjær på WG. En clutchfjær skal visst passe bra. Du må da regne med å slakke staget litt igjen for å få 0,45bar glt.
Hmm, hvis man ser bilen forfra, så har jeg skrudd staget til venstre.
Riktig? Men hvor skal jeg sette denne ekstra fjæren?
Vil bilen få litt kjappere respons når glt er høyere?
Takker veldig mye for svar

Lagt inn: 11 okt 2006, 22:24
av Ingvar N629
kevin86 skrev:knut skrev:Prøv med en ekstra fjær på WG. En clutchfjær skal visst passe bra. Du må da regne med å slakke staget litt igjen for å få 0,45bar glt.
Hmm, hvis man ser bilen forfra, så har jeg skrudd staget til venstre.
Riktig? Men hvor skal jeg sette denne ekstra fjæren?
Vil bilen få litt kjappere respons når glt er høyere?
Takker veldig mye for svar

Kjappere respons; niks.
Ellers er det en jallametode som funker; fest ei fjær på festet til wg-staget på turboen og dra den til wg klokka eller noe.. Da holder den imot mer. Fjær fra ei kontorlampe (sånn lang ledda sak) passer fint.
Men bytt helst klokka! Er en membran inni der også som ikke har all verdens levetid, og din er sikkert like gammal som bilen..