9000 cs 2,0 Turbo som er "forkjøla"??
Lagt inn: 04 okt 2006, 11:45
Helluen Gutter og jenter ( ikke no kjønnsdiskriminering her nei)
Har følgende "morosame" problem med min Saab 9000 cs 2,0 T ( 1996 mod,150 HK)
Jeg har HØY/ variabel tomgang på bilen og "smårykkinger" når jeg slipper gassen (f.eks rundt 60-70 km/t i f.eks 4 gir), og det VANLIGe problemet med sentral-lås med PMS!!! Sentrallåsen funker med andre ord når den vil..
Hva jeg har gjort ang disse problemene:
1.Variabel tomgang:
Jeg har byttet tennplugger, rengjort innsuget, rengjort AIC ventil/tomgangsmotor!
Mistenker/vet at Bypass-ventilen (forøvrig 3 MND gammel og kjøpt på Mekonomen) er "pjusken"!
Men lurer på dette med Spjell-potentiometeret ?? Er det noen som sitter på Trionic-boka og kan gi meg genrell info ang dette??
2. "Lette rykkinger" når jeg SLIPPER gassen
Ny DI-kassett (også kjøpt på mekonomen for omlag 4 MND siden), men bilen har jo gått omlag 190 000 km, så kanskje er bensinpumpa moden for skifting. men har ingen direkte ULYD ifra den.
Registerkjede er vel også moden for utskifting omlag nå( men har heller ingen "rasling" ifra denne!
Bensinfilter er skiftet for omlag 4mnd siden, men hadde et prøveprosjekt på en uke med E-85,og lurer på om det kan ha ha FYLT bensinfilteret med drit ( E-85 har som kjent en GOD RENSEEFFEKT!)
Og ja, Vakumledninger er BYTTET /sjekket og jeg finner ingen umiddelbare feil med de!!
Så ja, om dere har noen gode ideer ,så fyr løs??
Hilsen Viking
Har følgende "morosame" problem med min Saab 9000 cs 2,0 T ( 1996 mod,150 HK)
Jeg har HØY/ variabel tomgang på bilen og "smårykkinger" når jeg slipper gassen (f.eks rundt 60-70 km/t i f.eks 4 gir), og det VANLIGe problemet med sentral-lås med PMS!!! Sentrallåsen funker med andre ord når den vil..
Hva jeg har gjort ang disse problemene:
1.Variabel tomgang:
Jeg har byttet tennplugger, rengjort innsuget, rengjort AIC ventil/tomgangsmotor!
Mistenker/vet at Bypass-ventilen (forøvrig 3 MND gammel og kjøpt på Mekonomen) er "pjusken"!
Men lurer på dette med Spjell-potentiometeret ?? Er det noen som sitter på Trionic-boka og kan gi meg genrell info ang dette??
2. "Lette rykkinger" når jeg SLIPPER gassen
Ny DI-kassett (også kjøpt på mekonomen for omlag 4 MND siden), men bilen har jo gått omlag 190 000 km, så kanskje er bensinpumpa moden for skifting. men har ingen direkte ULYD ifra den.
Registerkjede er vel også moden for utskifting omlag nå( men har heller ingen "rasling" ifra denne!
Bensinfilter er skiftet for omlag 4mnd siden, men hadde et prøveprosjekt på en uke med E-85,og lurer på om det kan ha ha FYLT bensinfilteret med drit ( E-85 har som kjent en GOD RENSEEFFEKT!)
Og ja, Vakumledninger er BYTTET /sjekket og jeg finner ingen umiddelbare feil med de!!
Så ja, om dere har noen gode ideer ,så fyr løs??
Hilsen Viking