Side 1 av 1

di og trimming

Lagt inn: 07 okt 2006, 17:55
av verdal
hei.. noen som vet om de bytter ut trykksensoren til di systemet ved trimming? lurer også på hvor mange bar den orginale er på? er vel ikke noe særlig å kjøre med 1,5 bar trykk viss sensoren ikke går høyere en 1 bar. di systemet er fra en 88 mod 9000. :roll:

Lagt inn: 08 okt 2006, 13:33
av verdal
Ingen som vet dette? rart trudde dere trimmet saabene deres :(

Lagt inn: 08 okt 2006, 13:35
av Hjelle, N6
Det du meinar er vel trykkvakt?

Lagt inn: 08 okt 2006, 13:41
av Eirik N396
Hvilken bil skal du ha det på da ? :)
Siden dette er et trimmingspørsmål, må du nok til trimmingavdelingen..

Lagt inn: 08 okt 2006, 13:43
av verdal
jeg har det allerede på min 9000. nei jeg mener ikke trykkvakta.. trykksensoren til di tenninga. eller map sensor som noen sier. så tenninga vet hvor mye den skal justere seg ned etter turbo trykk.

Lagt inn: 08 okt 2006, 14:22
av Ingvar N629
Den går iallfall til 1,5. Men neste spm er hvilken bil dette er til, og hvordan du har tenkt å trimme. Siden du ville kjøpe 3-tråds lambda av meg er det ikke en T5 eller nyere, og siden det er DI er det vel en 9000 med DI/APC eller DI+APC?

Edit: ser nå at det er fra en -88. Da er det vel to trykksensorer inne i bildet, både den til DI og den til APC hvis du kjører med det. Den til APC husker jeg ikke hvor langt går, men skal se om jeg finner det igjen, jeg har det et sted..

Edit igjen: Trykksensoren til APC går også til 1,5 bar. Men jeg lurer fortsatt på hvordan du har tenkt å trimme dette her. Ikke at jeg har noe med det, men har du tenkt deg til 1,5 bar er det litt mer enn ladetrykksregulering som må til.

di

Lagt inn: 08 okt 2006, 16:23
av verdal
det er til en 9000cc t16 88 mod. men er ikke så veldig mye igjen av det orginale :D har haltech innsprut men ikke tenning. så jeg monterte di fra en 88 mod cd di&apc. tatt vekk apc fra bilen så klart. den ble benket til 315 hk på 1.2 bar før jeg monterte tenninga. tenkte å kjøre på 1.5 bar nå. men viss du har rett med map sensoren, så skall ikke det være noe problem :D

Lagt inn: 09 okt 2006, 10:24
av matrox N522
verdal skrev:Ingen som vet dette? rart trudde dere trimmet saabene deres :(
Ingen her på forumet som driver med trim... :!:

Lagt inn: 09 okt 2006, 11:02
av Saab900STCR
matrox skrev:
verdal skrev:Ingen som vet dette? rart trudde dere trimmet saabene deres :(
Ingen her på forumet som driver med trim... :!:
Over hode ikke :!:

Det jag vet om map-sensorn är detta:
Orginal går upp till 2,5bar, men det betyder inte att den klarar 2,5bars turbotryck!
Det beror på att vi har en atmosfär som alltid ger oss ca. 1 bar, sen läggs turbotryck ovanpå det.
När man trimmar trionic5 för högre turbotryck så byts map-sensorn mot en 3bars för att klara detta.
Om det görs vid trimning av DI vet jag inte!

Mvh