Side 1 av 1

Varierende turbotrykk?

Lagt inn: 12 okt 2006, 15:20
av PetterT
Har en 95. mod 900 turbo med varierende turbotrykk. På 1. gir har jeg ca. 0.5 bar i maks, 2. gir har jeg 0.7 bar, mens på 3., 4. og 5. gir har jeg 1.0-1.1 bar i maks trykk.
Noen som vet hva dette skyldes?

Lagt inn: 12 okt 2006, 15:24
av Audun N346
Etter det e ha skjønt så er det lagt inn en begrensning på trykket for å skåne for eksempel girkassa i lave hastigheter. Stor utveksling i de første giran gir mer moment på drivverket enn de høgere giran(3.-5.gir).
Og bilen akser vel bra nok likevel? :wink:

Lagt inn: 12 okt 2006, 15:33
av PetterT
ok. trodde var noe sånn jeg også, men tenkte bare at jeg skulle spørre. Ja, den akser greit, men skulle gjerne hatt mer. :D

Lagt inn: 12 okt 2006, 15:39
av Audun N346
Mye vil ha mer og f**n vil ha fler :twisted:

Lagt inn: 12 okt 2006, 16:24
av Saab900STCR
Tro mig, du vill ha laddtrycksbegränsning på 1:an och 2:an!
Annars hade du åkt runt och spolat med det ena framhjulet överallt och då ryker snart girkassa di.
Laddtrycksbegränsningen ligger som regel även i trim program och den är hastighetsberoende, dvs. motorstyrningen känner inte av vilket gir du har i, men i vilken hastighet du kör.
Hastighetssignalen tas från ABS-givaren på vänster bakhjul.

Mye har mer, men vill ändå ha fler! :twisted:

Mvh

Lagt inn: 15 okt 2006, 16:20
av PetterT
ja, det er nok en fin ting. Har jo skiftet en girkasse alt så! hehe