Side 1 av 1

Bilen drar når man står stille (automat)

Lagt inn: 22 okt 2006, 15:34
av kevin86
Som topicen sier så dytter bilen når jeg bremser i .feks. et lyskryss.
Vanligvis så dytter bilen litt, men nå må jeg bremse så hardt for å stå stille, tom. bremsene lager lyder. Ser at turbotrykket er litt høyere enn det det burde være, kan det ha noe med wastegaten å gjøre eller bare noe med selve automatkassa? Byttet olje og filter på kasse for ca. 1 måned siden.

Lagt inn: 22 okt 2006, 16:11
av Petter 900 T
Når er turbotrykket høyere? (ikke på tomgang håper jeg...)

Lyder fra bremsene er ikke bra, men har ikke noe med WG å gjøre...?

Bremsemaster med lekkasje?

Petter

Lagt inn: 22 okt 2006, 17:59
av Skaten N671
Trur eg ville begynt med å sjekka oljenivået på kassen....


Vegard

Lagt inn: 22 okt 2006, 20:03
av kevin86
Vegard_Skaten skrev:Trur eg ville begynt med å sjekka oljenivået på kassen....


Vegard
Nivået er 1-2 milimeter over maks.
Trykket bruker å stå på (kvart på hvis turbotrykksmåleren er en klokke).
Men nå er trykket litt høyere når jeg står stille i Drive.
Kan det være bitte litt for mye mye olje?

Lagt inn: 22 okt 2006, 20:15
av Petter 900 T
Trykk på tomgang, Vacum mener du vel?

Altså, under null? "kvart på" er vacum.

Som over, men det skal ikke være vanskelig å holde bilen stille i drive?

Petter

Lagt inn: 22 okt 2006, 20:22
av kevin86
Petter 900 T skrev:Trykk på tomgang, Vacum mener du vel?

Altså, under null? "kvart på" er vacum.

Som over, men det skal ikke være vanskelig å holde bilen stille i drive?

Petter
Er ikke trykk ,men vakum ja, mindre vakum en når den når i N.
Må bremse ganske hardt for å stå stille, også bråker det litt når man "gasser" og bremser.

Lagt inn: 23 okt 2006, 18:23
av kevin86
Nye oppdagelser:
Lyden kommer også når jeg bremser forsiktig når bilen ruller såvidt, merker at pedalen vibrer litt kanskje, pluss at lyden kommer også fra null når jeg aksereler. Automatkassen som har ryki? Eller litt for mye olje?

Lagt inn: 25 okt 2006, 10:42
av Hjelle, N6
Tapp av olje, slik at du ikkje er over MAX-merkjet på peilepinnen. Det er ein grunn til at det er "MAX"-merkje på ein peilepinne, på same måte er det ein grunn til at det er eit "MIN"-merkje på same pinnen.

Lagt inn: 25 okt 2006, 10:52
av kevin86
Hjelle, N6 skrev:Tapp av olje, slik at du ikkje er over MAX-merkjet på peilepinnen. Det er ein grunn til at det er "MAX"-merkje på ein peilepinne, på same måte er det ein grunn til at det er eit "MIN"-merkje på same pinnen.
Hmm, sier du det.
Det jeg lurte på, var om en eller 2 mm på pinnen kunne utgjøre noe forskjell? Takker for svar.

Lagt inn: 25 okt 2006, 11:12
av Estate_2002
Det optimale er vel at nivået ligger mellom min og maks ikke på min eller maks. (målt når bilen har stått en stund)

Men jeg mener å ha hørt at maks ikke er absolutt maks men at det er lagt inn en liten sikkerhetsmargin der. Jeg ville imidlertid ikke ha stolt på det.