Side 1 av 1
saab 900 i
Lagt inn: 30 okt 2006, 15:45
av saab4me
er det noen her som har prøvd å ta bort orginale luftfilteret og satt på sportsluftfilter på en og 900 i? noen erfaringer?
Lagt inn: 30 okt 2006, 16:18
av Eirik N396
Jeg har ikke prøvd, men det er ikke mye å si om den saken heller.
- Eventuell effektøkning er placebo
- Lyd blir nok litt "tøffere", kanskje
Snakker vi om en 16v ? Da har du en lmm å ta hensyn til, som ikke har spesielt godt av dette.
Lagt inn: 30 okt 2006, 17:17
av saab4me
nei 8v.
Lagt inn: 30 okt 2006, 17:33
av Petter 900 T
Det blir muligens 0,1 hest mer...
Bytt til nytt orginalfilter, trimming av den motoren du har er ikke lønt.
Petter
Lagt inn: 30 okt 2006, 18:24
av Ingvar N629
Er jo tøft med sportsluftfilter, da! Særlig hvis det er rosa og kompletteres med rosa ventilhetter!!
Nei, holder med foregående, sett i en annen motor hvis du vil ha mer skyv, evt kjøp ny bil.
Lagt inn: 30 okt 2006, 18:37
av saab4me
setter inn orginal kn i stede, forøvrig er det en bilcross motor, 94borr med en greit nok preppa topp. takk for al svar, ville bare høre hva "menigheten" syntes.
Lagt inn: 30 okt 2006, 21:12
av Petter 900 T
saab4me skrev:setter inn orginal kn i stede, forøvrig er det en bilcross motor, 94borr med en greit nok preppa topp. takk for al svar, ville bare høre hva "menigheten" syntes.
saken blir "litt" anneledes nå...
Jo mer info om en sak, jo bedre!
Petter
Lagt inn: 30 okt 2006, 21:14
av Surbotaab N369
saab4me skrev:setter inn orginal kn i stede, forøvrig er det en bilcross motor, 94borr med en greit nok preppa topp. takk for al svar, ville bare høre hva "menigheten" syntes.
Du trenger ikke no annet enn org filter i bilcross.... (de fleste kjører jo uten

)
Lykke til med blokka di.... Har hatt oppe endel 94mm b-motorer... syl ser somregel ut som en tønne etterhvert
Men det funker bra da

Lagt inn: 30 okt 2006, 22:43
av Ingvar N629
saab4me skrev:setter inn orginal kn i stede, forøvrig er det en bilcross motor, 94borr med en greit nok preppa topp. takk for al svar, ville bare høre hva "menigheten" syntes.
DET blir noe annet ja... trodde det var en standard, sur 900i.
Lagt inn: 31 okt 2006, 10:31
av saab4me
forøvrig er det en h-motor med mahle stempler, lette og balansert. den fungerer veldig godt.
Lagt inn: 31 okt 2006, 12:46
av Surbotaab N369
saab4me skrev:forøvrig er det en h-motor med mahle stempler, lette og balansert. den fungerer veldig godt.
Får satse på atte det er tykkere vegger i H-blokka da
En kamerat av meg har ei betongfylt blokk med 96mm stempel

men om det kommer til å holde vet ingen

Lagt inn: 31 okt 2006, 13:02
av Pål N526
får mye kjøing da..

Lagt inn: 31 okt 2006, 14:33
av Surbotaab N369
Datapaal N526 skrev:får mye kjøing da..

Det er faktisk ikke så masse varme som går over i blokka.... så hvis en tar høyde for dette når det gjelder klaring mellom stempel og syl+ spillet til stempelfjærene så er det ikke så stort problem.... en kan jo bare se på alle de V*`ene som går i bilcross uten noen form for kjøling....
Men selfølgelig er det en stor fordel med kjøling av blokka oxo... for hvis ikke så vil en jo ikke ha en stabil arbeidstemperatur og dette kan da medføre klemming og økt friksjon som i sin tur vil øke temperaturen enda mer i syl-partiet....
men skal man betongfylle blokka i en saab motor (b-201) så må man finne på noe glupt for å få sirkulasjon.... vann-innløpet går org inn i blokka å så opp i toppen....