Hvordan fjerne motor i 9000...
Lagt inn: 15 jan 2004, 23:46
På følgende måte ble en 9000 turbomotor plukket ut.
OBS: Hverken jeg eller Børre tar ansvar for at dette er den eneste måten å fjerne motor på, men ment som et artig alternativ.
Åpne panseret, ta av panserstøtter, brekk panseret sånn passe bak over frontruta (OBS! Ruta sprekker sansynligvis!) til det står av seg selv.
Skru/ riv/ skjær av nedre del av frontfanger. Der hvor skruene har rusta fast brukes vinkelsliper og man kapper bare i skjermen.
Bruk en slager og bank inn skarpe kanter på karrosseriet rundt blinklampene. Jævlig irriterende å skrape seg opp på dem...
Bøy fremre del av frontskjermene ut tilsiden for å komme til div skruer, alternativt brukes vinkelsliper
Ta / riv av frontfanger, lamper og grill.
Kast batteriet langt avgårde.
Skru/ skjær ut radiator, IC, oljekjøler og AC kjøler.
Demonter / klipp/ skjær av alle kabler, slanger osv som måtte være i veien eller er et irritasjonsmoment.
Skru av topplokk med innsug og grenrør/turbo, AC presse og kapp av motorfester.
Kapp av drivaksler med vinkelsliper.
Demonter servopumpe.
Demonter gearoverføring.
Kapp ut tverrbjelke i fremkant av motorrom, der hvor radiatoren sitter. (kylarbalk)
Skru ut resten av motorfestene.
Stell deg godt skrevs over motoren og ta tak i venstre motorfeste sett forfra, bruk spett eller annet egner verktøy til å benne med, etter en stund har man da vridd motoren ca 90 grader (etter litt om og men). Motorløfter er for pingler. Løft på gearkassa og riv helt til motoren faller ut av seg selv, bruk en pall eller lignende å ha som landingsplass. Det må rives og røskes ganske hardt innimellom, men det går!
MVH Kristian
OBS: Hverken jeg eller Børre tar ansvar for at dette er den eneste måten å fjerne motor på, men ment som et artig alternativ.
Åpne panseret, ta av panserstøtter, brekk panseret sånn passe bak over frontruta (OBS! Ruta sprekker sansynligvis!) til det står av seg selv.
Skru/ riv/ skjær av nedre del av frontfanger. Der hvor skruene har rusta fast brukes vinkelsliper og man kapper bare i skjermen.
Bruk en slager og bank inn skarpe kanter på karrosseriet rundt blinklampene. Jævlig irriterende å skrape seg opp på dem...
Bøy fremre del av frontskjermene ut tilsiden for å komme til div skruer, alternativt brukes vinkelsliper
Ta / riv av frontfanger, lamper og grill.
Kast batteriet langt avgårde.
Skru/ skjær ut radiator, IC, oljekjøler og AC kjøler.
Demonter / klipp/ skjær av alle kabler, slanger osv som måtte være i veien eller er et irritasjonsmoment.
Skru av topplokk med innsug og grenrør/turbo, AC presse og kapp av motorfester.
Kapp av drivaksler med vinkelsliper.
Demonter servopumpe.
Demonter gearoverføring.
Kapp ut tverrbjelke i fremkant av motorrom, der hvor radiatoren sitter. (kylarbalk)
Skru ut resten av motorfestene.
Stell deg godt skrevs over motoren og ta tak i venstre motorfeste sett forfra, bruk spett eller annet egner verktøy til å benne med, etter en stund har man da vridd motoren ca 90 grader (etter litt om og men). Motorløfter er for pingler. Løft på gearkassa og riv helt til motoren faller ut av seg selv, bruk en pall eller lignende å ha som landingsplass. Det må rives og røskes ganske hardt innimellom, men det går!
MVH Kristian