kaldstart 900i
Moderator: Moderatorer
kaldstart 900i
Hallo!
Har en 900i med k-jetronic.
Når jeg starter den i kulda går den bare på 2syl. Når den får gått slik i 2min, kobler de andre syl inn. Jeg har også prøvd å sette på motorevarmer, da går den bare på 2-3 syl, i 40sek, deretter kommer de andre inn. Når motoren er varm går den fint. Hva kan dette vere? Kan det vere oppvarmingsregulatoren, at den står låst på brenselstrykk for varm motor?
Mvh Lars Johan
Har en 900i med k-jetronic.
Når jeg starter den i kulda går den bare på 2syl. Når den får gått slik i 2min, kobler de andre syl inn. Jeg har også prøvd å sette på motorevarmer, da går den bare på 2-3 syl, i 40sek, deretter kommer de andre inn. Når motoren er varm går den fint. Hva kan dette vere? Kan det vere oppvarmingsregulatoren, at den står låst på brenselstrykk for varm motor?
Mvh Lars Johan
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Innlegg: 1101
- Registrert: 21 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Kan jo være at det er par av dysene dine som ikke er medvillige før de får litt varme. Siden de kommer etter et par minutter så vil jeg tro det er feilen. Hadde det vært åpning i dysene ville det vel rent bensin ut av eksospotta di...
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Innlegg: 1101
- Registrert: 21 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Kaldstartdysen hjelper bare til med ekstra bensin mens startmotoren
går. Videre er det et annet system som virker som choke. Såvidt jeg
husker var det en såkalt tilsatsluftslid som tilførte litt ekstra luft og
narret bensinregulatoren til å tro at det kom mer luft gjennom
gasspjellet. Dermed blir det sprøytet inn mere bensin enn vanlig
som en slags chokefunksjon. (eller noe i den retningen...)
Tror det er den grønne ventilen i toppen med to slanger tilkoplet som
styrer denne funksjonen (ved at ventilen stenger når toppen blir varm).
går. Videre er det et annet system som virker som choke. Såvidt jeg
husker var det en såkalt tilsatsluftslid som tilførte litt ekstra luft og
narret bensinregulatoren til å tro at det kom mer luft gjennom
gasspjellet. Dermed blir det sprøytet inn mere bensin enn vanlig
som en slags chokefunksjon. (eller noe i den retningen...)
Tror det er den grønne ventilen i toppen med to slanger tilkoplet som
styrer denne funksjonen (ved at ventilen stenger når toppen blir varm).
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
Svarte F***. Der skjedde d igjen. Er det noen som hvet hvordan passordet lagrer seg atomatisk i explorer? Når jeg tastet inn passordet for første gang, valgte jeg at explorer skulle "huske" det. Krysset også av i ruten for "lagre passord" på siden. Men hver gang jeg får mail om svar på innlegg, trykker jeg på linken, og jeg blir logget inn som gjest. Det var ikke slik før, så derfor har det kommet så mange gjest innlegg.
Noen som hvet hva jeg kan gjøre?
Noen som hvet hva jeg kan gjøre?