Side 1 av 1
T8 -> T16
Lagt inn: 14 nov 2006, 09:36
av Ottar N398
Har en liten sak med at jeg muligens må bytte motor igjen
Og så er spørsmålet, hva trenger jeg egentlig?
Vil ledningsnettet til en T8 være dugende på foreksempel APC og fordeleren? Vet at det er forskjellige nummer på APC boksene hvertfall
Jeg har et komplett Lh2.2 innsprut system så det skulle hvertfall funke, men hvordan er det med alt det andre? noen som har mer erfaring enn meg?
Lagt inn: 14 nov 2006, 10:42
av Martin N612
Tok en titt på
http://popeye.rty.nu, han har skrevet om ombygging av t8 til t16, og det ser ut som det du trenger er:
16 ventilars topplock
grenrör
insug
LH 2.2, LH 2.4 alt lucas insprutningssystem med samtliga komponenter
Kamkedja med glidskenor
Kamkedjedrev (sitter på vevaxeln)
Motorfäste höger sida skiljer.
Styrservon. oljeslangar och behållare skiljer sej. T8 får ej plats på T16.
Topplockspackning
Ta en titt på den siden du!
Lagt inn: 14 nov 2006, 12:10
av Børre N17
Siden du har en 89 8V, kan det hende at du har samme servopumpe som 16V. Den pumpa du skal ha er den med separat oljetank på innerskjermen.
Lagt inn: 14 nov 2006, 12:13
av Ottar N398
Virker som om jeg ikke var så flink til å utdype meg her
Jeg får tak i en T16 motor, ganske komplett. Men jeg mangler ledningsnettet. Og det er da det jeg lurer mest på om vil funke om hverandre. Vet som sagt at innpruten er anderledes, men dette har jeg.
Hvordan er det med ledningsnettet til resten av motorfunksjonene som fordeler og APC?
Lagt inn: 14 nov 2006, 12:19
av Frode N073
APC meine eg e likt på T8 og T16
av det eg har sitt på min (eg har Lucas) ang fordeler så ser det likt ud som på T8 men e ikkje sikker
Lagt inn: 14 nov 2006, 12:21
av Eirik N396
Frode N073 skrev:APC meine eg e likt på T8 og T16
av det eg har sitt på min (eg har Lucas) ang fordeler så ser det likt ud som på T8 men e ikkje sikker
Fordeleren i seg sjølv er iallfall ikkje lik

Men det kan godt vere alt anna er likt.
Og apc er nok forskjellig, for de har ulike delenummer. (ref. EPC

)
Lagt inn: 14 nov 2006, 12:59
av Ronny_N169
Om du har en T16 og ledningsnettet/boksen til LH 2.2 så er det bare noe småtterier som ikke er bolt-on, så som ledningene til bensinpumpa + RPM signal. Koblingen til 16v fordeleren kan være anderledes (avhengig av årsmodell) men er enkel å koble om. Noe som kan være litt kinkig er bensinreturen, der sitter det jo en banjokobling på T8, mens det er slangekobling på T16.
Lagt inn: 14 nov 2006, 13:01
av Børre N17
Ledningsnettet til APC kan du bruke, men boksen har nok forskjellig nr i EPC. Men jeg mener det er bare innstillingene i boksen som er forskjellig så boksen kan du benytte.
Ledningsnettet til tenningen kan du også bruke OM kontakten på fordeleren passer. Om den ikke gjør det kan du lage en overgang, eller aller helst skifte til rett kontakt.
Selve fordeleren må du ha fra en T16, men den sitter vel på motoren du får tak i.
Når det gjelder LH nettet er det et separat nett som er mer eller mindre bolt on.
Lagt inn: 14 nov 2006, 13:27
av Ottar N398
Greit da virker det som om det bare er å hoppe i

Tusen takk for hjelpa så langt da, Så får vi se hva det blir til.
Lagt inn: 14 nov 2006, 16:00
av Ingvar N629
Børre N17 skrev:Ledningsnettet til APC kan du bruke, men boksen har nok forskjellig nr i EPC. Men jeg mener det er bare innstillingene i boksen som er forskjellig så boksen kan du benytte.
Kan bekrefte den! Og boksen skal du jo lodde og skru og skremme uansett, så det er vel ikke så farlig.
MEN mulig det er forskjellige verdier på K-potten? Sjekk på
http://www.900aero.com, der står boksnummer og motstandsverdier. Er neppe så store forskjeller, men litt er det vel, T8 og T16 låter vel ikke helt likt. Vet ikke om du vil få problemer med det, men...