Side 1 av 1
9000 88 Modell uten DI og bytte motor til en med DI
Lagt inn: 15 nov 2006, 22:51
av kevin86
Som topicen sier, hvordan er det å bytte fra automat 2.0 uten DI, til en 2.3 med manuell?
Re: 9000 88 Modell uten DI og bytte motor til en med DI
Lagt inn: 16 nov 2006, 12:21
av Ingvar N629
kevin86 skrev:Som topicen sier, hvordan er det å bytte fra automat 2.0 uten DI, til en 2.3 med manuell?
Du skal altså bygge om til manuell og bytte motor? Går bra det, ville vel ha satsa på trionic når du først er i gang, da. Liste på hva du trenger foruten motor, kasse, ledningsnett, spakstell og pedalstell vet Tor, han holder på med dette nå.
Skal du ha Trionic så trenger du dyser, giverne til systemet og bredbåndslambda i tillegg, samt triggerhjul hvis du skal ha 5.5.
Papir på det du setter inn er jo også en fordel.....
Lagt inn: 16 nov 2006, 12:22
av Trond N47
Du kan nok bruke tennfordeleren på 2,3i motoren også, bare ta av toppdekslet og smell den på. Jeg tror sporene er på plass på kamakselen. Hvis du har komplett delebil med ledningsnett så kan du bytte til DI også, men omfanget er jeg ikke sikker på.
Automat til manuell krever litt ombygging med giroverføring, clutch mm, men har du alt så er det vel en grei sak.
2,3i er en motor som drikker uforholdsvis mye suppe, uten å gi det helt store kicket. Du får turbobiler så billig nå at jeg ville vurdert seriøst å bytte til en med snurre i stedet. 88-90 modeller var ganske driftssikre og selges omtrent gratis, 91-93 modeller får du også uforsvarlig rimelig, og da med mye mindre rust.
Lagt inn: 16 nov 2006, 17:19
av Ingvar N629
Skjønte det som det var snakk om å sette i turbomotor??? Å stappe nedi en sløv 2,3i er vel ingen vits!
Selve DI-konverteringa er temmelig enkel, hvis du har alt du trenger. Spørsmålet blir om du skal ha DI+APC og bosch-sprut, DI/APC og bosch-sprut eller trionic... Mer jobb med 5.5 enn med 5.2.
Lagt inn: 16 nov 2006, 18:37
av kevin86
Ingvar N629 skrev:Skjønte det som det var snakk om å sette i turbomotor??? Å stappe nedi en sløv 2,3i er vel ingen vits!
Selve DI-konverteringa er temmelig enkel, hvis du har alt du trenger. Spørsmålet blir om du skal ha DI+APC og bosch-sprut, DI/APC og bosch-sprut eller trionic... Mer jobb med 5.5 enn med 5.2.
Har snurre motor, og skulle sette inn en 2.3 snurre motor som bare har gått 130 00km. Men viser seg at bilen har blitt skjev bak, slik at jeg ikke får inn bak luka lenger. Må derfor heller legge til side penger til oppretting
Alt pga noen som ikke bruker speil når dem kjører
