Ombygging av h?ndbrekk
Moderator: Moderatorer
Ombygging av håndbrekk
Lurer på om det er noen som har bygget om håndbrekket til bak på en 99?
Hva må jeg gjøre for å få det til?
Hva må jeg gjøre for å få det til?
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Se på en tidligere post på forumet.
Husk at du får ny boltsirkel, og dermed må ha 8 nye felger.
Du må ha nytt hjulnav og bremser fram og bak fra og900 fra 1988
eller fra en 9000.
Videre må du ha nytt håndbrekkfeste (sveises fast) og nye kabler.
Med det samme bør du bytte bakakslingen til en og900 nyere enn
ca 1985, da de gamle og900 og 99 hadde skjev bakaksel.
Vel mye jobb spør du meg. Skal du bygge et heftig T16 prosjekt så
er det greit, og da bør du ha 9000 bremser nyere enn 1990 eller
1988 hvis det er turbo. De var litt oppdimensjonerte, men fortsatt
underdimensjonert iflg. eksperter.
Lykke til!
Husk at du får ny boltsirkel, og dermed må ha 8 nye felger.
Du må ha nytt hjulnav og bremser fram og bak fra og900 fra 1988
eller fra en 9000.
Videre må du ha nytt håndbrekkfeste (sveises fast) og nye kabler.
Med det samme bør du bytte bakakslingen til en og900 nyere enn
ca 1985, da de gamle og900 og 99 hadde skjev bakaksel.
Vel mye jobb spør du meg. Skal du bygge et heftig T16 prosjekt så
er det greit, og da bør du ha 9000 bremser nyere enn 1990 eller
1988 hvis det er turbo. De var litt oppdimensjonerte, men fortsatt
underdimensjonert iflg. eksperter.
Lykke til!
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
Hørte snakk om at noe de bruker i rally. Har ikke peil på hvordan d fungerer. Men det skulle i hvertfall gå på hydraulikken, slik at du fikk total låsing på bakhjulene. De er en liten spake på midtkonsollen som du bare vipper opp og ned. Er det noen som vet hva jeg snakker om? Noen som har det?
Mvh Lars Johan
Mvh Lars Johan
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
brekk
Det er forskjell på bremseregulator,
"De er en liten spake på midtkonsollen som du bare vipper opp og ned"
og håndbrekk bak.
dessuten er hydraulisk håndbrekk ikke lov på gata...........
Bygg om til 900 88-93 hele veien så er du i mål.
Petter
"De er en liten spake på midtkonsollen som du bare vipper opp og ned"
og håndbrekk bak.
dessuten er hydraulisk håndbrekk ikke lov på gata...........
Bygg om til 900 88-93 hele veien så er du i mål.
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: brekk
Den nye Subaruen, Petter Solberg edition, trur den heitte STi WR1 eller noko i den duren har då bremseregulator meinar eg på...Petter 900 T skrev:Det er forskjell på bremseregulator,
"De er en liten spake på midtkonsollen som du bare vipper opp og ned"
og håndbrekk bak.
dessuten er hydraulisk håndbrekk ikke lov på gata...........
Bygg om til 900 88-93 hele veien så er du i mål.
Petter
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Du må ha en annen oppbygging av bremsekretsene for å få det til.
På din bil er det diagonaldelt system med to kretser.
På nyere biler med ABS er det 3 krets system med en krets for hvert
framhjul og en for bakhjulene. Den bakre kretsen styres av en ABS-
pumpe og kan dermed styres elektronisk separat.
På din bil er det diagonaldelt system med to kretser.
På nyere biler med ABS er det 3 krets system med en krets for hvert
framhjul og en for bakhjulene. Den bakre kretsen styres av en ABS-
pumpe og kan dermed styres elektronisk separat.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T