Side 1 av 2

NG900 fjusker ved fult turbotrykk

Lagt inn: 22 nov 2006, 14:08
av PetterT
Bilen min fjusker når turbotrykket kommer over 1.0 bar. Er det trykkvakt på NG900, og hvis det er hvor sitter den?

Lagt inn: 23 nov 2006, 19:13
av Tor N12
Ingen trykkvakt på den nei, alt styres fra Trionic.

Men over 1 bar sier du, da må den jo være trimmet 8)
Bedre info om bil og hva som er gjort med den gjør det enklere å komme med tips men det er jo f.eks ikke uvanlig at tennkassetten er synderen...

Lagt inn: 23 nov 2006, 22:15
av Saab900STCR
Fusking på högt ladetryck betyder som regel tendningsproblem.
Testa att byta DI med en som du vet fungerar!

Mvh

Lagt inn: 24 nov 2006, 02:59
av PetterT
bilen er ikke trimmet, men jeg har satt på dumpventil og greenfilter. Fikk faktisk ca. 0.2 bar mer i ladetrykk etter dette. Det blir også verre jo kaldere det blir.

Lagt inn: 24 nov 2006, 03:28
av Surbotaab N369
Pp8s skrev:bilen er ikke trimmet, men jeg har satt på dumpventil og greenfilter. Fikk faktisk ca. 0.2 bar mer i ladetrykk etter dette. Det blir også verre jo kaldere det blir.
Hei.

over 1bar orginalt? her lukter det litt spesielt....

Lagt inn: 24 nov 2006, 09:32
av PetterT
Det var etter jeg skifta dumpventil jeg fikk så høyt trykk. Setter jeg på den orginale ventilen, går trykket ned igjen. Har ikke peiling på hvorfor trykket gikk opp jeg!

Lagt inn: 24 nov 2006, 11:04
av matrox N522
Når du sier det, så må jeg legge til at ng900'n til en kamerat av meg overlader litt den også. Den er orginal, men dumpventil, samt open air.
Men den fusker ikke da :)

Lagt inn: 24 nov 2006, 12:21
av Ingvar N629
Pp8s skrev:Det var etter jeg skifta dumpventil jeg fikk så høyt trykk. Setter jeg på den orginale ventilen, går trykket ned igjen. Har ikke peiling på hvorfor trykket gikk opp jeg!
Kanskje den gamle ventilen var sliten og lakk litt trykk??

Lagt inn: 24 nov 2006, 16:58
av PetterT
mye mulig den lakk litt trykk. Bilen har jo gått 420000 km. så! 8)
Får se om jeg finner ut hva fjuskinga kommer av.

Lagt inn: 24 nov 2006, 17:22
av Mats900R
med åpen dump vis det er det du har så mister man litt effekt!

Lagt inn: 24 nov 2006, 18:01
av Saab900STCR
Mats900MFR skrev:med åpen dump vis det er det du har så mister man litt effekt!
Varför det?
Ikke enig jag serru! :)

Mvh

Lagt inn: 24 nov 2006, 18:02
av Ottar N398
Mats900MFR skrev:med åpen dump vis det er det du har så mister man litt effekt!
Du vil vel strengt tatt få for mye bensin for hver gang dumpen slipper ut luft og ikke "miste" effekt men helt heldig er det vel ikke :lol:

Anders slo meg men jeg lar den stå :roll:

Lagt inn: 24 nov 2006, 18:04
av Pancho N497
Eliah skrev:
Mats900MFR skrev:med åpen dump vis det er det du har så mister man litt effekt!
Du vil vel strengt tatt få for mye bensin for hver gang dumpen slipper ut luft og ikke "miste" effekt men helt heldig er det vel ikke :lol:
får ikke for mye bensin med den motorstyringa, map sensor på den. måler kun i innsuget, det som skjer før spjellet regnes ikke med i motorstyringa. :D

Lagt inn: 24 nov 2006, 18:05
av Saab900STCR
Eliah skrev:
Mats900MFR skrev:med åpen dump vis det er det du har så mister man litt effekt!
Du vil vel strengt tatt få for mye bensin for hver gang dumpen slipper ut luft og ikke "miste" effekt men helt heldig er det vel ikke :lol:
FEL!
Ng900 har MAP-sensor(Manifoil Absolute Preasure).
Den läser alltså inte luft mängden eller luft massan utan trycket och reglerar bensinmängden utifrån det!

Mvh

Lagt inn: 24 nov 2006, 18:06
av Pancho N497
jeg var først :D hehe