Side 1 av 1
og900-Bytte kasse uten å ta ut motor?
Lagt inn: 24 nov 2006, 06:37
av Morti
Er det noen som vet om det er fysisk mulig å bytte kasse på og900 uten å ta ut motoren?
Lagt inn: 24 nov 2006, 06:44
av TurboLars N383
Uten å ha prøvd , kun tittet under der

, så skulle jeg TRO det kan gå ann hvis du senker ned travers og alt under der . Noen som har testa?
Lagt inn: 24 nov 2006, 06:47
av Morti
Hadde skrangla oppe på bukk istad, og kikka under. Sånn etter første øyekast så ser det jo ut som det er fysisk mulig hvertfall, men om det er lettere en å nappe ut motor`n aner jeg ikke

Lagt inn: 24 nov 2006, 06:51
av zero900t
Morti skrev:Hadde skrangla oppe på bukk istad, og kikka under. Sånn etter første øyekast så ser det jo ut som det er fysisk mulig hvertfall, men om det er lettere en å nappe ut motor`n aner jeg ikke

Du har ikke skrudd en skrue på bilen enda, på tide at du begynne

Lagt inn: 24 nov 2006, 06:54
av rodney
Jeg har gjort det, MEN det er ikke å annbefale.
Går raskere å ta ut hele dritten.
Fikk gearkasse havari sent på kvelden, dro på jobben å tenkte som deg, gidder ikke å løfte ut motor å gear. Begynnte å demontere, problemet ligger i alle skruer som skal ut, noen sitter vanskelig til. Som sagt det går, men da må du påregn deg mange sår og veldig mange ord som ikke står i ordboka.
Rodney
Lagt inn: 24 nov 2006, 07:02
av alex_ander3@hotmail.com
Ja.. Jeg og morten har da tenkt noen ganger på detta nå:)
Traversen må vel bort.. Og nedre bærearmen sitter vel over denne, så denne må også vekk...
Blir kansje litt problemer og få kassa ned når den sitter oppå karoseriet med tanke på det fremre motorfestet...?
Pinnebolter må vel være genialt å sette inn på den ene siden av kassa ihvertfall...
Lagt inn: 24 nov 2006, 08:10
av Morten-N146
Blir som å skifte truse uten å ta av buksa......

Lagt inn: 24 nov 2006, 08:46
av Petter 900 T
White-N146 skrev:Blir som å skifte truse uten å ta av buksa......

Bra måte å si det på!
Ta ut alt!, bare plunder å prøve noe annet!
Petter
Lagt inn: 24 nov 2006, 12:20
av alex_ander3@hotmail.com
Petter 900 T skrev:White-N146 skrev:Blir som å skifte truse uten å ta av buksa......

Bra måte å si det på!
Ta ut alt!, bare plunder å prøve noe annet!
Petter
På en orginal motor kunne jeg vært enig i den..
MEN, sånn som jeg som har alt mulig ekstra greier oppi der. hadde det vært morro å fått til en løsning.
Lagt inn: 24 nov 2006, 15:03
av Petter 900 T
Og jeg har lite greier under panseret da eller?
Petter
Lagt inn: 24 nov 2006, 15:16
av Paradigm N558
Petter 900 T skrev:Og jeg har lite greier under panseret da eller?
Petter
Hva gjør tennkassetten der?

Lagt inn: 24 nov 2006, 15:22
av Petter 900 T
Trionic 5.5 på T8, så den lager gnist.
Som du sikkert ser så er det ingen fordeler.
det er 285 hester i den, orginal motor, T 60 turbo og Evo 6 intercooler.
Heia Speedparts, tror det er rekord med standard T8!!
Petter
Lagt inn: 24 nov 2006, 15:29
av Paradigm N558
Petter 900 T skrev:Trionic 5.5 på T8, så den lager gnist.
Som du sikkert ser så er det ingen fordeler.
det er 285 hester i den, orginal motor, T 60 turbo og Evo 6 intercooler.
Heia Speedparts, tror det er rekord med standard T8!!
Petter
Har du ett bilde som viser når den er plugget i da?
Vil se hvordan det ser ut på en T8

Lagt inn: 24 nov 2006, 21:05
av utengen
Hej
Eehhh, er det takken man får Petter, for og hjelpe deg gratis og få bra fyr og trionic convertere din 900, og få den til og fungere?
Med gratis programvare og tips mm.?
Sorry men synes det ble litt vel drøyt dessverre.
Mvh
Tommy Utengen
Lagt inn: 25 nov 2006, 00:06
av alex_ander3@hotmail.com
Petter 900 T skrev:Og jeg har lite greier under panseret da eller?
Petter
Nå var det ikke snakk om deg da. Men min motor iforhold til orginal.