Side 1 av 2

Oil Catch tank.

Lagt inn: 09 des 2006, 18:14
av Terra N837
Tenkte jeg skulle bestille meg en Oil catch tank å få motert, syns det er en dum ting at de kjører ventilasjonen fra veivhuset rett på sugeslangen til turboen.
Noen som har montert sånn og evt. vet hvor man får tak i en slik?

Mvh

Anders

Lagt inn: 10 des 2006, 15:30
av john n04
Jeg har montert en sånn. Har laget den selv i aluminium.http://home.online.no/~aberents/bil/ng9 ... killer.jpg
Du kan få kjøpt catchtank på de aller fleste tuningforretninger som fører tuning til nissan, toyota og honda.

Edit: Har du 9-5, så har du originalmontert oljecatchtank.

Lagt inn: 10 des 2006, 16:02
av Terra N837
Oki :)
Vet du hvor den er plassert på 9-5`en?
Kan bare se slangen som går inn på sugesiden av turboen..

Lagt inn: 11 des 2006, 15:55
av john n04
Her: :D
Bilde

Lagt inn: 11 des 2006, 16:46
av Terra N837
Mange takk :D

Lagt inn: 11 des 2006, 17:22
av aero01
Hvis veivhusventilasjonsslangene er slik som på det bildet er det den "gamle" typen, ta da å få bytta den ut til den nyeste type.

Lagt inn: 11 des 2006, 18:05
av Terra N837
aero01 skrev:Hvis veivhusventilasjonsslangene er slik som på det bildet er det den "gamle" typen, ta da å få bytta den ut til den nyeste type.
Ja, jeg får ta å se på hva som står på, selger sa til meg at veivhusventilasjonen er i orden, men kanskje det er den gamle typen som du sier.
Skal uansett ha en tank til slik at jeg kan fjerne slangen som går til sugeslangen av turboen.

Lagt inn: 11 des 2006, 18:55
av Saab900STCR
Terra skrev:
aero01 skrev:Hvis veivhusventilasjonsslangene er slik som på det bildet er det den "gamle" typen, ta da å få bytta den ut til den nyeste type.
Ja, jeg får ta å se på hva som står på, selger sa til meg at veivhusventilasjonen er i orden, men kanskje det er den gamle typen som du sier.
Skal uansett ha en tank til slik at jeg kan fjerne slangen som går til sugeslangen av turboen.
Om du fjerner den slangen som går till sugsidan av turbon, var ska du då ta vakum(sug) för att få undertryck i vevhuset?

Mvh

Lagt inn: 12 des 2006, 01:12
av Terra N837
Saab900STCR skrev:
Terra skrev:
aero01 skrev:Hvis veivhusventilasjonsslangene er slik som på det bildet er det den "gamle" typen, ta da å få bytta den ut til den nyeste type.
Ja, jeg får ta å se på hva som står på, selger sa til meg at veivhusventilasjonen er i orden, men kanskje det er den gamle typen som du sier.
Skal uansett ha en tank til slik at jeg kan fjerne slangen som går til sugeslangen av turboen.
Om du fjerner den slangen som går till sugsidan av turbon, var ska du då ta vakum(sug) för att få undertryck i vevhuset?

Mvh
Hmmm, ja det hadde jeg sannelig ikke tenkt på :oops:
Finnes det noen annen måte å unngå den oljedampen man får inn i forbrenningen?

Lagt inn: 12 des 2006, 02:08
av Pål N526
etter som jeg har forstått, så skal jo olje gå over i dråpeform i catchtanken og renne tilbake til bunnpanna.. er det ikke det som er hele poenget med catchtank?

Lagt inn: 12 des 2006, 02:13
av Terra N837
Ja den skal jo det skulle man tro, men jeg ser på slangekoblinene fra IC at det er olje der. Det er det jeg vil ha bort, men hvis det ikke går så får det vel bare være sånn :cry:

Lagt inn: 12 des 2006, 09:07
av john n04
Sett på en ekstra tank etter den originale. Det burde gjøre susen.

Lagt inn: 12 des 2006, 11:18
av Terra N837
john n04 skrev:Sett på en ekstra tank etter den originale. Det burde gjøre susen.
Ja det er det mulig jeg blir å prøve :)

Skal kikke litt i dag å se på den orginale veivhusventilasjonen hvordan den er, men jeg tror det er den siste oppgraderingen som står på.

Takker værtfall for alle svar :wink:

Lagt inn: 12 des 2006, 16:15
av Pål N526
det kan også være at du får litt olje i fra turbo.. men da skal turboen være litt slitt..

Lagt inn: 12 des 2006, 19:53
av Saab900STCR
Den lilla mängd olja som man kan se i tryckröret är olja som regel olja som kommer från vevhusventilationen.
Det som sker är att varm luft med olja som tåke i sig kommer från vevhuset, sen blir den kyld efter trycksättning i turbon, då kondenserar olja på väggarna i tryckrören det är helt normalt!
En extra eller en catch-tank med bättre kylning i sig brukar förbättra det problemet.
Men man blir aldrig helt kvitt det.

Mvh