Side 1 av 1
Clutsj problem på 900
Lagt inn: 14 des 2006, 20:16
av Magnus Amundsen
Har en 89 mod 900i som jeg sliter med clutsjen på. Kjørte og plutselig var det ikke mer clutsj. Trudde den hadde ryki, men det hadde den ikke. Har bytta slavesylinderen og overhalt masterpumpa. Lufta LENGE, men blir ingen clutsj alikevell. Hva kan være galt?
Lagt inn: 14 des 2006, 21:03
av Petter 900 T
1. Slangen på røret som flexer.
2. Selve pedalen som "slarker" på gaffelen på masteren.
3. lufte mere.
Eller?
Petter
Lagt inn: 14 des 2006, 21:22
av Magnus Amundsen
Petter 900 T skrev:1. Slangen på røret som flexer.
2. Selve pedalen som "slarker" på gaffelen på masteren.
3. lufte mere.
Eller?
Petter
Slangen på røret ser bra ut. Er ingen hull eller lekasje der.
Pedalen slarker, men ikke mer enn før.
Får bare prøve å lufte mere. De fleste sier jeg bare må det så får prøve.
Re: Clutsj problem på 900
Lagt inn: 14 des 2006, 21:22
av zero900t
Hadde samme problemet på min.
Det viste seg at den slangen som går inn til clutchen, den biten som er gummi der hadde det blitt et lite hull i, ville vært to stykker å sett om det lekker noe ut der... eller andre steder....
ser jo om det spruter/renner bremsevæske når noen sitter og tråkker på pedalen...
Re: Clutsj problem på 900
Lagt inn: 14 des 2006, 21:45
av Magnus Amundsen
zero900t skrev:Hadde samme problemet på min.
Det viste seg at den slangen som går inn til clutchen, den biten som er gummi der hadde det blitt et lite hull i, ville vært to stykker å sett om det lekker noe ut der... eller andre steder....
ser jo om det spruter/renner bremsevæske når noen sitter og tråkker på pedalen...
Hvem slange som går inn til clutsjen? Er en som går ifra beholderen til væska og ned til masterpumpa.
Lagt inn: 14 des 2006, 22:48
av Petter 900 T
Mellom master og slave, den kan "fjære" under press.
På "Gatebilen" er det rør hele veien...
Luft nedenfra og opp, vanlig tramping på pedalen er ikke bra nok.
Petter
Re: Clutsj problem på 900
Lagt inn: 14 des 2006, 23:08
av zero900t
Magnus Amundsen skrev:
Hvem slange som går inn til clutsjen? Er en som går ifra beholderen til væska og ned til masterpumpa.
Går en fra clutchen og opp til pumpa mener jeg den gjør, og rett ved clutchen sitter det en liten slange bit.. 10 - 15 cm lang...
Lagt inn: 15 des 2006, 00:06
av Tor N12
På og900 så kan det være en god ide og lufte "feil" vei, mao kjøre trykket på slaven.
Lagt inn: 15 des 2006, 09:25
av Skaten N671
På og900 så kan det være en god ide og lufte "feil" vei, mao kjøre trykket på slaven.
...og godt verktøy til dette er ei ketchupflaske full av bremsevæske, med ein slange på. Slangen trer du på luftenippelen på slavesylinderen, og pressar væske gjennom systemet, ved å klemme på flaska. Ikkje slepp trykket på flaska før du har teita luftenippelen....
Vegard
Lagt inn: 15 des 2006, 14:44
av Pål N526
hvor har du montert røret og luftenippelen.. går faktisk ann å snu om på de 2.. luftenippelen skal stå øverst og røret nederst.. Du kan du la bilen stå i en litt oppoverbakken hvis du ikke får ut all lufta på den tradisjonelle måten.. skal egentlig ikke være noe problem å få ut all lufta, så lenge alt fungerer som det skal.. jeg bytta ALT merk: nytt og da vare det bare å la veska nermest renne igjennom systemet så fungerte det. MEN jeg har lufta med trykkluft i etterkant for å være på den sikkre siden..
Lagt inn: 15 des 2006, 17:18
av Magnus Amundsen
Takk for alle svar.
Har lufteskruen øverst ja og røret nederst.
Skal prøve å lufte"feil" vei å se om det blir noe bedre

Lagt inn: 16 des 2006, 15:24
av Magnus Amundsen
Da har jeg lufta "feil" vei med ketshup flaske og slange inn på lufteskruen. Det virka så nå har jeg clutsh.
Takk for all hjelpen
