Hjelp! HASTER!
Moderator: Moderatorer
- Saabfan
- 2.0 bar
- Innlegg: 951
- Registrert: 17 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N1227
- Bil: Saab 9-5 AERO Estate
- Sted: Oslo
Hjelp! HASTER!
Har slitt med flatt batteri to ganger så nå satt jeg inn et nytt varta-batteri. Etter ett minutt får jeg CHECK ENGINE lampen i instrumentpanelet!
Jeg skal kjøre til trondheim fra oslo om få dager og må få fikset dette snarest!
Hva kan det være? Hvordan fikser jeg det?
Svar verdsettes svært høyt!
Jeg skal kjøre til trondheim fra oslo om få dager og må få fikset dette snarest!
Hva kan det være? Hvordan fikser jeg det?
Svar verdsettes svært høyt!
- ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Innlegg: 1145
- Registrert: 10 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
Det kan være greit om du forteller hvilken bil du har.
Gå inn og endre profilen din, sett som signatur bil, motor og årsmodell.
Da vet vi alltid hvilken bil det dreier seg om.
Forøvrig er det slik med en del feilkoder at de blir satt en gang, og så lyser check engine-lampen til verkstedet leser av og nuller feilen.
Det trenger ikke være et problem som er der hele tiden.
Det kan være noe som har utløst en feilkode når du tok av batteriet.
Den vil da ligge der til den leses av og nulles ut.
Høres bilen bra ut?
Merker du noe som helst til noe unormalt?
Om ikke, så hadde jeg kjørt med bilen som normalt.
Gamlebilen min gikk sine siste 100000 km eller så, med check engine-lyset på.
Gå inn og endre profilen din, sett som signatur bil, motor og årsmodell.
Da vet vi alltid hvilken bil det dreier seg om.
Forøvrig er det slik med en del feilkoder at de blir satt en gang, og så lyser check engine-lampen til verkstedet leser av og nuller feilen.
Det trenger ikke være et problem som er der hele tiden.
Det kan være noe som har utløst en feilkode når du tok av batteriet.
Den vil da ligge der til den leses av og nulles ut.
Høres bilen bra ut?
Merker du noe som helst til noe unormalt?
Om ikke, så hadde jeg kjørt med bilen som normalt.
Gamlebilen min gikk sine siste 100000 km eller så, med check engine-lyset på.
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Du kan jo stikke deg en tur innom meg på Melhus så skal jeg altids få lest av feilkodene for deg
Som Otto sier så er det lettere å hjelpe om du opplyser om bilmodell

Som Otto sier så er det lettere å hjelpe om du opplyser om bilmodell

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Innlegg: 1145
- Registrert: 10 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
- Kongpetrus
- 2.0 bar
- Innlegg: 846
- Registrert: 20 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 300
- Navn: Petter Danielsen
- Bil: Viggen fakecab
- Sted: Oslo
- Lars E. N378
- 2.0 bar
- Innlegg: 838
- Registrert: 16 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 378
- Bil: Saab 9-5 2,3t 2000
- Sted: Trøndelag
- Saabfan
- 2.0 bar
- Innlegg: 951
- Registrert: 17 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N1227
- Bil: Saab 9-5 AERO Estate
- Sted: Oslo
hehe, var på profilen og skrev inn bil, men måtte visst hake av i ruten for alltid bruk signatur..
Det er nok en og900 m93 2.1liters 16 valve ja... Lest andre innlegg?
Det er enn i-motor ja. Ikke noen andre tegn til feil enn den lampa. Den gikk ørlitegrann ujevnt på tomgang, men tror det er borte, hører det i hvert fall ikke lenger.
Sjekka sikringene, de ser bra ut.
Håper signaturen funker nå da...
Det er nok en og900 m93 2.1liters 16 valve ja... Lest andre innlegg?
Det er enn i-motor ja. Ikke noen andre tegn til feil enn den lampa. Den gikk ørlitegrann ujevnt på tomgang, men tror det er borte, hører det i hvert fall ikke lenger.
Sjekka sikringene, de ser bra ut.
Håper signaturen funker nå da...

9-5 2.0t VECTOR ESTATE MY02 -> NÅ FULLBLODS AERO!
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
hehe
Med den bilen så er det ikke farlig å kjøre med den lampa
Tror du kan lese av feilkoder med antall blink i CE-lampa, det husker sikkert Hjelle;)
I allefall så er det ikke mye den reagerer på, sansynlig feilårsak er vel enten dårlig lambda eller dårlig LMM.. Ingen av disse feilene er farlig på en suger men du kan risikere høyere bensinforbruk og bilen kan bli vanskeligere å starte.

Med den bilen så er det ikke farlig å kjøre med den lampa

Tror du kan lese av feilkoder med antall blink i CE-lampa, det husker sikkert Hjelle;)
I allefall så er det ikke mye den reagerer på, sansynlig feilårsak er vel enten dårlig lambda eller dårlig LMM.. Ingen av disse feilene er farlig på en suger men du kan risikere høyere bensinforbruk og bilen kan bli vanskeligere å starte.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Saabfan
- 2.0 bar
- Innlegg: 951
- Registrert: 17 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N1227
- Bil: Saab 9-5 AERO Estate
- Sted: Oslo
Er det slik at saab kan fortelle akkurat hva som har utløst feilen ved hjelp av feilkoden? Og vil ikke lampen slukke før den nullstilles på verksted?
9-5 2.0t VECTOR ESTATE MY02 -> NÅ FULLBLODS AERO!
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner