Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
	Moderator: Moderatorer
	
			
		
		
			- 
				
								Rusta N832							
- 0.7 bar
  
- Innlegg: 122
- Registrert: 24 nov 2006, 05:09
- Sted: Trondheim
						
						
													
							
						
									
						Legg inn
					
								av Rusta N832 » 17 jan 2007, 21:11
			
			
			
			
			Hei saablovers  
 
 
noen som har noen erfaring med verkstedkrana fra biltema ?, den hydrauliske typen som skal tåle 600 kg ? eventuellt motorstativet som tåler 450 kg . skal snart til å bytte motor så jeg tenkte det var en smart investering . duger disse ?
http://www.biltema.no/products/producti ... mId=1027661984 SAAB 90  SOLGT
1984 SAAB 900 TIC 16V 
Garaget
2003 KIA Sorento 
2009 VW Touran (Firmabil)
1985 Suzuki madura gv1200 (tohjulingen)
 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Johan N828							
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
						
						
													
							
						
									
						Legg inn
					
								av Johan N828 » 17 jan 2007, 21:26
			
			
			
			
			Etter hva jeg har hørt er disse veldig fine=)
Lykke till med prosjektet
Mvh Johan
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Rusta N832							
- 0.7 bar
  
- Innlegg: 122
- Registrert: 24 nov 2006, 05:09
- Sted: Trondheim
						
						
													
							
						
									
						Legg inn
					
								av Rusta N832 » 17 jan 2007, 21:31
			
			
			
			
			Johan N828 skrev:Etter hva jeg har hørt er disse veldig fine=)
Lykke till med prosjektet
Mvh Johan
Takk, driver ikke du på med motorbytte også ? eller er du ferdig ?
1984 SAAB 90  SOLGT
1984 SAAB 900 TIC 16V 
Garaget
2003 KIA Sorento 
2009 VW Touran (Firmabil)
1985 Suzuki madura gv1200 (tohjulingen)
 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
																			 Børre N17
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Legg inn
					
								av Børre N17 » 17 jan 2007, 22:35
			
			
			
			
			Thorshov sin tar mindre plass når en skal sette den bort etter bruk.  

 De tar 1990,- eller noe slikt for den.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								EdHunter N815							
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
						
						
													
							
						
									
						Legg inn
					
								av EdHunter N815 » 17 jan 2007, 22:36
			
			
			
			
			Jeg har brukt en slik noen ganger, gjør jobben sin den.
			
									
									M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Johan N828							
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
						
						
													
							
						
									
						Legg inn
					
								av Johan N828 » 17 jan 2007, 22:42
			
			
			
			
			Rusta skrev:Johan N828 skrev:Etter hva jeg har hørt er disse veldig fine=)
Lykke till med prosjektet
Mvh Johan
Takk, driver ikke du på med motorbytte også ? eller er du ferdig ?
 
Joda. Men jeg bruker en slik en.
Er en slags forvokst pallejekk:P
 Mvh Johan
Mvh Johan
					Sist redigert av 
Johan N828 den 18 jan 2007, 00:57, redigert 1 gang totalt.
									
 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
																			 Ottar N398
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
						
						
													
							
						
									
						Legg inn
					
								av Ottar N398 » 17 jan 2007, 23:30
			
			
			
			
			Eller hvis du har betong tak der motorbytte skal foregå kan jeg anbefale eksp. bolt og talje. billigere og du slipper muligheten for velt osv.
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Ingvar N629							
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5,  9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
						
						
													
							
						
									
						Legg inn
					
								av Ingvar N629 » 18 jan 2007, 10:48
			
			
			
			
			Jeg har en sånn Biltema-kran, funker fint den. De nyere modellene er sammenleggbare.
			
									
									Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Kjetiln122							
- 1,5 bar
  
- Innlegg: 440
- Registrert: 27 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N122
- Navn: Kjetil Finstad
- Bil: Saab CX, 99, 900, 900, 9-3
- Sted: Ås
						
						
													
							
						
									
						Legg inn
					
								av Kjetiln122 » 18 jan 2007, 11:01
			
			
			
			
			Jeg har Thorsov sin til 1990,- Ikke prøvd den ennå, men virker veldig stabil.
			
									
									Saab 9-3 2008
Saab 900 set 1994
Saab 900 t16 1987 
Saab 99GL Custom 1980 t16
Saab CX 1974
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Skaten N671							
- 2.0 bar
  
- Innlegg: 985
- Registrert: 14 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N671
- Bil: Saab 900 Aero
- Sted: Tysnes
						
						
													
							
						
									
						Legg inn
					
								av Skaten N671 » 18 jan 2007, 22:35
			
			
			
			
			Sjekk på qxl.no. Låg ein der under verktøy-kategorien. 
Den sku visst vera samenleggbar. høgste bud var på 800,-..... 
 
 
Vegard
'82 Saab 99
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5
- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Rusta N832							
- 0.7 bar
  
- Innlegg: 122
- Registrert: 24 nov 2006, 05:09
- Sted: Trondheim
						
						
													
							
						
									
						Legg inn
					
								av Rusta N832 » 19 jan 2007, 12:20
			
			
			
			
			Vegard_Skaten skrev:Sjekk på qxl.no. Låg ein der under verktøy-kategorien. 
Den sku visst vera samenleggbar. høgste bud var på 800,-..... 
 
 
Vegard
 
så ikke dummen ut den nei. Tåler litt mer enn Biltema sin, men d blir sikkert en formue å få den opp til Trondheim  

1984 SAAB 90  SOLGT
1984 SAAB 900 TIC 16V 
Garaget
2003 KIA Sorento 
2009 VW Touran (Firmabil)
1985 Suzuki madura gv1200 (tohjulingen)
 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Lars-Erik-N049							
- Grunnladetrykk
  
- Innlegg: 54
- Registrert: 26 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 049
- Navn: Lars-Erik Rein
- Bil: 1995 NG900S Turbo
- Sted: Grefsen, Oslo
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Legg inn
					
								av Lars-Erik-N049 » 30 jan 2007, 22:12
			
			
			
			
			Har brukt motorstativet. Fungerte helt tipp topp det. Litt tungt å snurre motoren rundt, men det løses med en "dært" olje der det kniper.
			
									
									___________
1995 900T Sensonic
SP Steg 4 eller noe slikt
3" JT m/sportskat., Viggen turbo, Viggen IC, open air, Koni rundt om
Speedparts/Greenstuff skiver og klosser
http://www.reinvarme.no/" onclick="window.open(this.href);return false;