Side 1 av 2

Ulyd fra registret..

Lagt inn: 18 jan 2007, 21:13
av Terra N837
Hei :)
Jeg har litt ulyd fra registret.
Jeg satt i den anledning og skulle bestille ett sett reparasjonssett balanseaksel, men oppdaget da att lenger ned på siden var det enda ett sett som var "reparasjonssats kamdrivning".

Hva skal jeg bestille?? Begge?

Eller skal jeg vente til jeg har vært på service på ett ikke-merkeverksted?

Lagt inn: 19 jan 2007, 12:47
av Saab900STCR
Byt bägge!
Alternativt ta bort kjedjan till balansaxlarna.
Jag lovar, du kommer inta att märka dom vibrationerna!
Jag har kört utan i 2 år och det är ingen skillnad.

Mvh

Lagt inn: 19 jan 2007, 15:57
av Terra N837
Okay, mange takk for svaret :D

Lagt inn: 19 jan 2007, 16:03
av Paradigm N558
må si jeg er skeptisk...
Saab har ikke som vane å legge ting inni motoren som egentlig ikke behøves..

Lagt inn: 19 jan 2007, 19:46
av Paradigm N558
Daniel N683 skrev:
ParADigM N558 skrev:må si jeg er skeptisk...
Saab har ikke som vane å legge ting inni motoren som egentlig ikke behøves..
Vel, mindre bevegelige deler = mindre som kan bli ødelagt = høyere turtall = mere power... :wink:
Jo, men then again:
ParADigM N558 skrev:må si jeg er skeptisk...
Saab har ikke som vane å legge ting inni motoren som egentlig ikke behøves..

Lagt inn: 19 jan 2007, 21:12
av Pancho N497
ParADigM N558 skrev:
Daniel N683 skrev:
ParADigM N558 skrev:må si jeg er skeptisk...
Saab har ikke som vane å legge ting inni motoren som egentlig ikke behøves..
Vel, mindre bevegelige deler = mindre som kan bli ødelagt = høyere turtall = mere power... :wink:
Jo, men then again:
ParADigM N558 skrev:må si jeg er skeptisk...
Saab har ikke som vane å legge ting inni motoren som egentlig ikke behøves..
nesh, riv ut skiten.. :D

Lagt inn: 19 jan 2007, 23:05
av Myrt N610
Slettet av myrT

Lagt inn: 19 jan 2007, 23:15
av Tor N12
myrT skrev: Jeg som har 200++ i min vil mærke det vesentlig på tomgan sier pappa.

Trym
Der er jeg rimelig sikker på at han tar feil.... De balanseakslene er lagd slik at de virker rundt 2000-2500 rpm, det står i verkstedhåndboka... Har selv demontert på min gamle og er ikke et sekund i tvil om at jeg kommer til å gjøre det igjen. Klart "rappere" motor og kun bittelitt hardere gange rundt 2-3000 rpm og da hadde jeg stivere motorfester også så det skulle jeg ha merket godt om det var et problem.

Selvføgelig så er det også fint å ha alt orginalt... men det er vanvittig surt om den ryker, da blir det dyrt da... man får også meget lite forvarsel før kjedet ryker.

Lagt inn: 19 jan 2007, 23:19
av Cato N698
Kan vel ta bort dette kjedet på 9-3 også? Merker man forskjell på aks osv?Ettersom du sier at motor blir litt rappere?

Lagt inn: 19 jan 2007, 23:26
av Pancho N497
Cato N698 skrev:Kan vel ta bort dette kjedet på 9-3 også? Merker man forskjell på aks osv?Ettersom du sier at motor blir litt rappere?
kan godt fjerne det på 9-3 og, hvis du er litt nevenyttig så kan du ta av bunnpanna og kutte den og trekke ut kjeda.men ikke gris med mye spon :D

Lagt inn: 19 jan 2007, 23:28
av Myrt N610
Riktig det du sier der Tor. Jeg som misforsto det far forlkarte her.
Vis du ha f.eks.185hk automat vil du merke det litt på tomgang, men det løner seg vis man skal trime bilen da fra 200 og oppover.

Da fik pipen en annen lyd. Blir nok til at jeg gjør det på min siden motoren blir litt mere rappere og man får en ting mindre å tenke på at kan gå i filler.

Tror jeg sletter det siste inlegget siden dette kan forvirre andre!

Ganske flau nå vet jeg :oops: :oops: :oops:

Lagt inn: 19 jan 2007, 23:30
av Cato N698
myrT skrev:
Da fik pipen en annen lyd. Blir nok til at jeg gjør det på min siden motoren blir litt mere rappere og man får en ting mindre å tenke på at kan gå i filler.

Ganske flau nå vet jeg :oops: :oops: :oops:
Man lærer så lenge man lever. Er det ikke det man sier? :wink:

Lagt inn: 19 jan 2007, 23:32
av Pancho N497
myrT skrev:Riktig det du sier der Tor. Jeg som misforsto det far forlkarte her.
Vis du ha f.eks.185hk automat vil du merke det litt på tomgang, men det løner seg vis man skal trime bilen da fra 200 og oppover.

Da fik pipen en annen lyd. Blir nok til at jeg gjør det på min siden motoren blir litt mere rappere og man får en ting mindre å tenke på at kan gå i filler.

Ganske flau nå vet jeg :oops: :oops: :oops:
merker ingenting på tomgang, vet om en 9000 2.3T automat med 200hk som kjeden er kappet på, merker ingen forskjell..

Lagt inn: 19 jan 2007, 23:34
av Myrt N610
Hmm. Kansje man ikke mærker det uansett da?

Lagt inn: 19 jan 2007, 23:35
av Pancho N497
myrT skrev:Hmm. Kansje man ikke mærker det uansett da?
har ikke merket noe på min, original 185hk og har fjerna kjeda.