Side 1 av 2

T16 rykker..

Lagt inn: 19 jan 2007, 00:01
av Ottar N398
Sliter litt med at den nyinstallerte t16 motoren min rykker (napper) på turtall over 3500. (Nei det er ikke trykkvakten)
Den rykker ikke konstant men med noen sekunds mellomrom. Ved fulltrykk så får jeg tenningsbank sammen med rykkingen og på GLT (ca 0,3 bar) blir det bare rykking uten at det slår ut på APC.
Fra min side høres dette ut som en bensinfeil :roll:
Innspruten er en LH 2.2 boks kjøpt av petter (takk) med BSR chip, kan det være sannsynlig at boksen er satt opp til en 3 bars BTR og at det er derfor dette skjer?

Har bytta: dyser, bankesensor, plugger, fordelerlokk, tenningskabler
Har justert: tenninga :wink:

Håper noen av dere har en ide eller to på hva dette kan være da jeg har sykelig lyst å få prøvd bilen skikkelig med 3" batteribøy 8)

Lagt inn: 19 jan 2007, 01:23
av Frode N073
GLT ska vel ver 0,45 bar. løyse vel gjerna ikkje problemet akkurat men...
hvis du ikkje har ein skikkelige trykkmålar så kan du få låna ein av meg.

hvis du har ein original boks så få motoren te å gå skikkeligt med den fyst. ville iallefall eg gjort

Lagt inn: 19 jan 2007, 08:33
av Ottar N398
Va klar over at trykket skal være 0.45 men jeg hadde nattop satt på batteribøy og fikk ikke tid til å stille opp GLT :roll: Den andre boksen har ikke samme nr på boksen så det blir litt vanskelig. Noen andre tips :?:

Lagt inn: 19 jan 2007, 09:47
av Petter 900 T
Gud er en kvinne....

Alle bokser med sluttnummer under 048 skal gå om hverandre!

om det er 2,5 eller 3 bars trykk er ikke vesentlig nå, litt for lavt trykk vil gjøre at den går litt magert, men ikke fuske og stoppe.

Petter

Lagt inn: 19 jan 2007, 09:55
av Ottar N398
Da får jeg teste den andre boksen da :roll: Prøvde den igjen i dag og nå rykka den til og med nede på 2000 omdr, dette riktignok på fjerde gir i 60 men det var litt rart.

Tror forresten jeg må endre topic tittelen da kubbing har litt forsjellig betydning rundt om i landet :roll: Rykker er vel egentlig mer passende :oops:

Virker som det problemet folk har når trykkvakta slår inn, men trykkvakta mi er utkobla og bensinpumpa går på et arbeidsrele som slår inn når tenninga slås på :roll:

Lagt inn: 19 jan 2007, 15:43
av na_X
Har samme problemet med min, men der er det registerkjedet som er blitt veldig slakkt og forårsaker tenningsbank når man kommer over 3500 o/min ser det ut til, skraller ihvertfall veldig godt på 2500-3000 o/min når man slipper gassen også. :oops:

Lagt inn: 19 jan 2007, 19:33
av Ottar N398
Min skraller ikke så vidt jeg kan høre, men takk for tipset.
Etter litt prøveturer høres det ut som om det er en lekkasje i motor rommet ved turbotrykk og da har jeg antatt at avlastningsventilen er synderen. Kan dette stemme? Har ikke så mye erfaring med LH men kan se for meg at hvis noe av lufta stikker blir det tull i systemet :wink:

Lagt inn: 19 jan 2007, 23:29
av Petter 900 T
Eliah skrev:Min skraller ikke så vidt jeg kan høre, men takk for tipset.
Etter litt prøveturer høres det ut som om det er en lekkasje i motor rommet ved turbotrykk og da har jeg antatt at avlastningsventilen er synderen. Kan dette stemme? Har ikke så mye erfaring med LH men kan se for meg at hvis noe av lufta stikker blir det tull i systemet :wink:
Riktig! LH og luft på avveie er ikke bra. (eks. åpen dump...)

Petter

Lagt inn: 20 jan 2007, 17:59
av Ottar N398
Jikk over det jeg fant av slanger i dag og tok den en liten tur uten den orginale dumpen, men den er ennå vanskelig på 3500 omdr og over, både på full trykk og GLT. Rykkinga dukker ikke opp under 3500 og utifra dette lurte jeg på om kansje problemet ligger i fordeleren :roll: Skal ikke den senke tenningen når den runder 3000 +-? Og er det en mulighet for at den kan øke eller senke for mye?

Takker for svar. Kjedelig å ha en bil som ikke orker turtall på over 3000 :wink:

Lagt inn: 20 jan 2007, 18:12
av Frode N073
passe ikkje fordelaren fra t8 motoren din. kan jo isåfall prøva den.
har du snakt med ola ang lmm'en så va defekt?

Lagt inn: 20 jan 2007, 18:48
av Pål N526
jeg har også en råsvak rykking, men dette er pga at apc systemet regulerer trykket.. dette kjenner jeg på bilen.. tror ikke det skal være sånn da, men men.... du kan da se over fordeler og de delene.. se om begge fjørdane er tilstedet i fordeleren..

Lagt inn: 20 jan 2007, 20:02
av Eirik N396
Frode N073 skrev:passe ikkje fordelaren fra t8 motoren din.
Nei, det gjer den ikkje. dei er ganske forskjellige. (Men eg har to til T16 liggande ;))

Lagt inn: 20 jan 2007, 20:29
av Johan N828
Eirik N396 skrev:
Frode N073 skrev:passe ikkje fordelaren fra t8 motoren din.
Nei, det gjer den ikkje. dei er ganske forskjellige. (Men eg har to til T16 liggande ;))
Lyst til og selge en til meg?

Lagt inn: 22 jan 2007, 02:19
av TurboKK N473
Har du sjekka pluggane? Og evt. om det er rett type?

Lagt inn: 22 jan 2007, 14:19
av Ottar N398
pluggene er sjekka (står i første posten) og ja det er NGK plugger :wink: