Fjerne Katalysator
Moderator: Moderatorer
Fjerne Katalysator
Har en 2001 95 2,0 og vil gjerne vite hva som må endres om en vil erstatte katalysatoren med et rør.
Må det foretas endringer i styringen for innsprøytning, blandingsforhold o.l?
Må det foretas endringer i styringen for innsprøytning, blandingsforhold o.l?
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
På en så ny bil er det vel strengt tatt bare tull å fjerne katalysatoren. Kjøp deg en sport katalysator heller du 

900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05
9-5 Estate 2,0t M05
- Pancho N497
- 2.0 bar
- Innlegg: 725
- Registrert: 15 nov 2003, 01:00
- Sted: Tromsø
vet ikke om du har 1 eller 2 lambda sonder. en før og en etter katalysator hvis du har 2 blir det ikke bra og fjerne den. men 9-5 har kanskje 2 katalysatorer? en rett etter turbo og en under motorn. da må du skifte hele downpipen fra turbon.. kjøp heller en downpipe med sports katalysator som eliah sier
Er lite vits hvis du ikke skal trimme eller har trimmet den da..

2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
- kenny n277
- 1,5 bar
- Innlegg: 470
- Registrert: 25 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: n 277
- Navn: Ken Roger Bjørgo
- Bil: SAAB 9-3 Turbo x sport combi
- Sted: Arendal
BSR går ikke god for effekt uten at sport kat er montert, det var noe med riktig motstand og greier,det var den beskjeden jeg fikk når jeg handlet 3" eksos og steg 3.. kansje bare piss preik men jeg tenkte ikke noe mer over det, bilen skal jo ha kat så sånn er jo det.
9-3 Turbo x SC 2008
9-3 turbo 1,8 SS 2003
99 GL (16v turbo) 1984 mod
900 turbo 2 dørs 1986 mod
900 2,1 i 3 dørs 1993 mod
Chevrolet captiva, 2006 mod
Volvo B9M (buss) 1990 mod
9-3 turbo 1,8 SS 2003
99 GL (16v turbo) 1984 mod
900 turbo 2 dørs 1986 mod
900 2,1 i 3 dørs 1993 mod
Chevrolet captiva, 2006 mod
Volvo B9M (buss) 1990 mod
- 9000 Geir N371
- 1.2 bar
- Innlegg: 226
- Registrert: 29 nov 2004, 01:00
- Sted: Ågotnes
Re: Årsak
Skal du ta av og på katalysatoren for hver EU da?Sport skrev:Hvis det er slik som mye tyder på at katalysatoren varmer turboen og bryter ned oljen, skal katalysatoren vekk. Går ikke det på rimeligt vis skal hele bilen vekk.
Hva skal bilen brukes til egentlig? Er det en vanlig hverdagsbil?
[SOLGT]Saab 9-3 "Viggen" & Twinpipe m/Speedparts Steg2
http://www.garaget.org/?car=28719'" onclick="window.open(this.href);return false;
Prosjekttråd:
viewtopic.php?t=11682
http://www.garaget.org/?car=28719'" onclick="window.open(this.href);return false;
Prosjekttråd:
viewtopic.php?t=11682
- Mats Erik Aasegg
- 1.2 bar
- Innlegg: 257
- Registrert: 13 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 007
- Bil: 2013 Xc70 D4 Awd, 1991 Mb 250d
- Sted: sprova
kat
Erstattet kat på min 9-5 2,0t med rør....Må si jeg merket lite forskjell...,fikk ut kondensen ut potta og muligens litt dåligere til å dra på høyt turtall...........det var en 9-5 med 192hk trimsats...
2016 Volvo Xc90 D5 Inscription
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Årsak
Ei anna muligheit er å flytte katalysatoren lengre bak, slik at den ikkje står rett under turboen og varmar opp, slik som på 9-3.Sport skrev:Hvis det er slik som mye tyder på at katalysatoren varmer turboen og bryter ned oljen, skal katalysatoren vekk. Går ikke det på rimeligt vis skal hele bilen vekk.