Side 1 av 1
Forskjellen på avlastingsventiler?
Lagt inn: 27 jan 2007, 18:02
av saab95turbo N845
Hej
Har spørsmål angåenden avlastningsventil på min 95 2.3turbo...
Er det forskjell på hvordan motoren går med forskjeligge ventiler?
Og kan noen forklare meg hvorfor og diverse hvis dette stemmer?
Er litt fersk på dette området så jeg prøver å lære:p
På forhånd takk
Lagt inn: 27 jan 2007, 18:12
av Tor N12
Første bud er at du prøver SØKE-funksjonen på forumet

Lagt inn: 27 jan 2007, 18:17
av saab95turbo N845
hehe,takk for tipset,men fant ikke mye der
Flere tips mottas med takk
Lagt inn: 27 jan 2007, 18:25
av Tor N12
Hehe, ikke??
Jeg fikk 38 treff på avlastningsventil og 89 på dumpventil
Denne på FAQ'en til STCS er også bra
http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=80329
Lagt inn: 27 jan 2007, 19:22
av saab95turbo N845
hehe,fant det nå
men fant liksom ikke noe svar på om den går bedre eller dåligere me de forskjellige ventilene?
har selv montert en dahlback ventil...

Lagt inn: 27 jan 2007, 20:02
av Johan N828
Bilen kommer ikke til og gå noe bedre

Men det er en fresh lyd da;)
Lagt inn: 27 jan 2007, 20:25
av saab95turbo N845
ja,det var det jeg mente kansje ja...hehe,men den lader originalt ennå,speedparts chip blir snart

Lagt inn: 04 feb 2007, 18:20
av TurboTuv
Speedparts har en sekvensiell avlastningsventil som går fint sammen med trionic 7...
Denne slipper litt luft tilbake før den"dumper" resten ut i friluft...
Hilsen Marius...
Lagt inn: 04 feb 2007, 22:54
av Ingvar N629
TurboTuv skrev:Speedparts har en sekvensiell avlastningsventil som går fint sammen med trionic 7...
Denne slipper litt luft tilbake før den"dumper" resten ut i friluft...
Hilsen Marius...
Den har jeg lyst på...
Lagt inn: 04 feb 2007, 23:00
av Tor N12
TurboTuv skrev:Speedparts har en sekvensiell avlastningsventil som går fint sammen med trionic 7...
Denne slipper litt luft tilbake før den"dumper" resten ut i friluft...
Hilsen Marius...
Det kan da vel ikke stemme?
Lmm'en måler jo den lufta som passerer og da vil jo trionic beregne at den skal forbrennes og ikke "dumpes"
Lagt inn: 04 feb 2007, 23:09
av Ingvar N629
Tor N12 skrev:TurboTuv skrev:Speedparts har en sekvensiell avlastningsventil som går fint sammen med trionic 7...
Denne slipper litt luft tilbake før den"dumper" resten ut i friluft...
Hilsen Marius...
Det kan da vel ikke stemme?
Lmm'en måler jo den lufta som passerer og da vil jo trionic beregne at den skal forbrennes og ikke "dumpes"
Det stemmer nok, det er jo "magic by Speedparts"! Som sagt, vil ha en sånn...
Lagt inn: 04 feb 2007, 23:58
av TurboTuv
Jo det stemmer dette.
Det er riktig at Lmm,en har målt luften, men systemet tåler likevel
at man dumper en del av dette.
Resirken fra denne ventilen ligger 5mm lavere nede i sylinderen enn utblåset til friluft.
Dermed krever resirken et mye lavere trykk enn utblåset.
Hilsen Marius...
Lagt inn: 05 feb 2007, 01:36
av MrViggen
pris på en slik da ?
regner med den passer til min Viggen også ??