9-5 2.0 01. Man. Turtall øker når clutchen trykkes inn
Moderator: Moderatorer
-
- Innlegg: 17
- Registrert: 03 jan 2007, 21:01
- Sted: Re
9-5 2.0 01. Man. Turtall øker når clutchen trykkes inn
Hei.
Når jeg skal gire, så øker turtallet med noen hundre omdreininger når jeg trykker inn clutchen.
Merker det spesielt når turtallet er over 3000 o/min.
Er dette normalt på disse bilene?
Mvh
Rune
Når jeg skal gire, så øker turtallet med noen hundre omdreininger når jeg trykker inn clutchen.
Merker det spesielt når turtallet er over 3000 o/min.
Er dette normalt på disse bilene?
Mvh
Rune
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Det er visstnok lagt inn i motorstyringa, altså skal det være sånn...
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- saab95turbo N845
- 1.2 bar
- Innlegg: 239
- Registrert: 28 nov 2006, 19:41
- Sted: Beitstad
hej
min å er likens, hørres ut som at du er sein med å sleppe gassen 


Bjørn Even Aakre:)
*Saab 95se 98mod,2.3t
Speedparts Steg 3chip,gule koni, oppgraderte EBC bremser rundt komplett 3" JT-anlegg,J/R open airfilter.RIP
*Opel Omega 2.5td
My racingteam has a drinking problem:p
http://www.garaget.org/?car=37878
*Saab 95se 98mod,2.3t
Speedparts Steg 3chip,gule koni, oppgraderte EBC bremser rundt komplett 3" JT-anlegg,J/R open airfilter.RIP
*Opel Omega 2.5td
My racingteam has a drinking problem:p
http://www.garaget.org/?car=37878
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Er vel mest for å møte girkassa bedre, men på min bil så var det fryktelig ille, men det ble veldig mye bedre etter jeg skiftet LMM.
Hos Øyhus Motor så sa noe med at det var pga noe med utslippet å gjøre.
Hos Øyhus Motor så sa noe med at det var pga noe med utslippet å gjøre.
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
-
- Innlegg: 17
- Registrert: 03 jan 2007, 21:01
- Sted: Re
Det er jo snakk om borti 400 omdreininger(etter turtelleren).
Dette er sinnsykt irriterende. Håper det kan gå an å få rettet opp i dette på ett vis.
At luftmengdemåleren skal kunne ha noe å si på dette var jo rart, men er jo verdt ett forsøk. Er tendensen helt borte etter bytte av denne?
Hvor mye øker f.eks turtallet i bilene deres på 3'dje gir på 3000 o/min?
Min øker fra 3000 til 3400 o/min.
Rune
Dette er sinnsykt irriterende. Håper det kan gå an å få rettet opp i dette på ett vis.
At luftmengdemåleren skal kunne ha noe å si på dette var jo rart, men er jo verdt ett forsøk. Er tendensen helt borte etter bytte av denne?
Hvor mye øker f.eks turtallet i bilene deres på 3'dje gir på 3000 o/min?
Min øker fra 3000 til 3400 o/min.
Rune
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Vel, tja, må se etter litt bedre etter neste gang jeg skal ut, men den stiger en god del fortsatt, for slik skal det visstnok være.
Var ikke slik på den gamle ng900'n jeg hadde.
Men føre jeg skiftet LMM så steg den 6-700 omdreininger. Så ble jo ett skikkelig napp om jeg ikke ventet i flere sekunder føre jeg klutsjet ut.
Var ikke slik på den gamle ng900'n jeg hadde.
Men føre jeg skiftet LMM så steg den 6-700 omdreininger. Så ble jo ett skikkelig napp om jeg ikke ventet i flere sekunder føre jeg klutsjet ut.
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
- saab95turbo N845
- 1.2 bar
- Innlegg: 239
- Registrert: 28 nov 2006, 19:41
- Sted: Beitstad
Min stiger vel ikke så mye som 400rpm,men holder seg liksom litt over der du slapp clutchen......
vis du skjønner hva jeg mener....

Bjørn Even Aakre:)
*Saab 95se 98mod,2.3t
Speedparts Steg 3chip,gule koni, oppgraderte EBC bremser rundt komplett 3" JT-anlegg,J/R open airfilter.RIP
*Opel Omega 2.5td
My racingteam has a drinking problem:p
http://www.garaget.org/?car=37878
*Saab 95se 98mod,2.3t
Speedparts Steg 3chip,gule koni, oppgraderte EBC bremser rundt komplett 3" JT-anlegg,J/R open airfilter.RIP
*Opel Omega 2.5td
My racingteam has a drinking problem:p
http://www.garaget.org/?car=37878
- Mats Erik Aasegg
- 1.2 bar
- Innlegg: 257
- Registrert: 13 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 007
- Bil: 2013 Xc70 D4 Awd, 1991 Mb 250d
- Sted: sprova
- saab95turbo N845
- 1.2 bar
- Innlegg: 239
- Registrert: 28 nov 2006, 19:41
- Sted: Beitstad
hehe 

Bjørn Even Aakre:)
*Saab 95se 98mod,2.3t
Speedparts Steg 3chip,gule koni, oppgraderte EBC bremser rundt komplett 3" JT-anlegg,J/R open airfilter.RIP
*Opel Omega 2.5td
My racingteam has a drinking problem:p
http://www.garaget.org/?car=37878
*Saab 95se 98mod,2.3t
Speedparts Steg 3chip,gule koni, oppgraderte EBC bremser rundt komplett 3" JT-anlegg,J/R open airfilter.RIP
*Opel Omega 2.5td
My racingteam has a drinking problem:p
http://www.garaget.org/?car=37878