Fikk til slutt montert JT-anlegget på min 900 Aero T16 1990, i går kveld.
Monteringen gikk veldig greit, god passform, lett å få sammen.
Har nå varianten med to lyddempere. Støynivået er svært lavt, omtrent ikke mer lyd enn på originalanlegget. Fornøyd med den lave lyden.
MEN, mitt spørsmål:
Syns det blir en slags during i bilen, ikke mye men en del, når man kjører helt rolig med jevnt turtall. Det er ikke anlegget som tar borti karosseriet, høres mer ut som det er slik det skal være. Forresten kan det være en lekkasje også, har ikke mistanke om det men har bare såvidt kjørt med anlegget ennå.
NOEN SOM HAR ERFARING MED OM DET BLIR EN EKSTRA DURELYD INNE I BILEN MED 3`` JT, ER DET NORMALT?
Støynivå med 3`` JT på OG900
Moderator: Moderatorer
- Frode N073
- MAX BOOST
- Innlegg: 3080
- Registrert: 01 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
eg har ikkj erfaring med 3" men litt må du nok regna med.
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil
Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil

2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)

2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
Det er vel resonansen du hører som en slags during. Har selv en 9-3 med 3" og to dempere og merker at det durer mere inne i kupeen enn det gjorde originalt, men det er da bare morro 

[SOLGT]Saab 9-3 "Viggen" & Twinpipe m/Speedparts Steg2
http://www.garaget.org/?car=28719'" onclick="window.open(this.href);return false;
Prosjekttråd:
viewtopic.php?t=11682
http://www.garaget.org/?car=28719'" onclick="window.open(this.href);return false;
Prosjekttråd:
viewtopic.php?t=11682
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
Kjørt litt i dag med nye anlegget.
Støynivået er helt greit har jeg funnet ut.
Det ser ut som alt er tett og ingenting tar borti.
Duringen inne i bilen er nye i forhold til før, men det er snakk om en knapt merkbar lyd, ikke noe å snakke om egentlig. Lyden bak fra potten er forresten mye tøffere enn før, en dempet dyp sportsound.(har som sagt to lydpotter)

Merket også god forskjell på motoreffekt/-respons. Går klert bedre enn før.
Så konklusjonen er at skiftet til JT-anlegg var helt vellykket.

Støynivået er helt greit har jeg funnet ut.

Det ser ut som alt er tett og ingenting tar borti.

Duringen inne i bilen er nye i forhold til før, men det er snakk om en knapt merkbar lyd, ikke noe å snakke om egentlig. Lyden bak fra potten er forresten mye tøffere enn før, en dempet dyp sportsound.(har som sagt to lydpotter)


Merket også god forskjell på motoreffekt/-respons. Går klert bedre enn før.
Så konklusjonen er at skiftet til JT-anlegg var helt vellykket.

Hehe, neste steg blir å fjerne den største lyddemperen
Da blir det ordentlig lyd!
Det hender anlegget mitt klirrer litt mot bakre stag, men ikke sånn at det er veldig ille.. hender det skjer på lavere turtall (og det har vi jo svært sjeldent alikevel=)

Det hender anlegget mitt klirrer litt mot bakre stag, men ikke sånn at det er veldig ille.. hender det skjer på lavere turtall (og det har vi jo svært sjeldent alikevel=)
N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
N744 - Audi 200 20v tq

900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1