Side 1 av 2
9000 med trimsats
Lagt inn: 11 feb 2007, 19:17
av Johan N828
Hei. I dag var jeg og en venn av meg og prøve kjørte en 9000 2.0t CSE "96.
Han som eier den fortalte at den var trimmet litt men han viste ikke nøyaktig hvor mange hester den hadde. Etter en liten kikk under panseret så jeg at den hadde fått magnetventil, ny boks og nytt luft filter.
Men ved gass pådrag så var det som at den "trinnvis" gav mer kraft.
Noen som vet hva dette kan skyldes? Evt om det skal være sånn?
Mvh Johan
Lagt inn: 11 feb 2007, 22:21
av Johan N828
Ikke for og mase med tråden men det haster litt. noen som har en ide om dette?
Mvh Johan
Lagt inn: 11 feb 2007, 22:40
av Tor N12
Er jo ikke akkurat mye info du deler med oss

Beskrivelsen om "trinnvis mer kraft" sier meg heller ikke mye.. Ved hvilke turtall snakker du om?
Hvordan oppfører den seg ?? er dette på alle gir? De fleste trimsoftwarene til 9k har ladetrykksbegrensning på første og andre gir...
Hvor mye lader den? Lite, normalt eller mye??
Noen ulyder?
Hva med eksos, er den skiftet? Ofte så kan eksosen gå tett på eldre biler.
De fleste 9k med "steg 1" gir vel rundt 210-220 hk..
Lagt inn: 11 feb 2007, 23:23
av Johan N828
Beklager for så lite info.
tror det var 2 og 3 gir vi fikk prøvd og virkelig dra på. Absolutt ingen ulyder.
Det er halvsats 3" eksos.
Liten bilde beskrivelse av hvordan det kjennes ut når man trykker pedalen mot gulvet.
Mvh Johan
Lagt inn: 11 feb 2007, 23:28
av Ingvar N629
Turbotrykk på avveie? Evt at den hele tiden justerer ned trykket pga ett eller annet? Når du sier at den "har fått" magnetventil så er det vel orginalt en lavtrykker, og da er det jo ingen turbotrykksmåler du kan se dette på.
Lagt inn: 11 feb 2007, 23:35
av Johan N828
Riktig observert. Ikke noen nål her som viser trykket:P
Lagt inn: 11 feb 2007, 23:59
av Tor N12
Johan N828 skrev:Riktig observert. Ikke noen nål her som viser trykket:P
Heng på en gradert turbotrykksmåler slik at du vet hvordan den oppfører seg, synsing er ikke lett å feilsøke på;)
Lagt inn: 12 feb 2007, 01:20
av Edward N812
en lettrykker har da ikke apc.. hva mener du med at den har fått magnetventil? kan man ha magnetventil og ikke apc?
Lagt inn: 12 feb 2007, 08:15
av matrox N522
Min og9-3 var litt slik føre LMM ble skiftet. Litt større "hopp" hos meg da.
Lagt inn: 12 feb 2007, 09:38
av Johan N828
Nei den har ikke APC. Men den har en annen type boks som sitter nesten under front vinduet. Denne har blitt byttet. Men er det noen som tror dette er noe alvorlig?
Mvh Johan
Lagt inn: 12 feb 2007, 11:01
av Ingvar N629
candikid skrev:en lettrykker har da ikke apc.. hva mener du med at den har fått magnetventil? kan man ha magnetventil og ikke apc?
En 96-modell har trionic 5.5. Trionic styrer alt, og har ikke frittstående systemer og bokser overalt til å styre tenning og trykk. For å koble inn ladetrykksstyring på lettrykkeren må det bare monteres MV, ledningene ligger klar. Men man må enten bytte boks eller omprogrammere den man har.
Hva som forårsaker et ladetrykk som enten ikke er stabilt eller stadig blir regulert ned er ikke lett å si med dette grunnlaget, Johan... Dersom det er Trionic som hele tiden regulerer det ned, så må du ha Tech II for å se hvorfor.
Lagt inn: 12 feb 2007, 13:26
av Johan N828
Ok. Dette er en bil en vnn av meg skal kjøpe. Men jeg tror han kjøper den uansett ettersom at den er strøken. Så får vi heller fine ut av det ujevne draget senere=)
Takk for alle svarene.
Mvh Johan
Lagt inn: 12 feb 2007, 20:55
av Bech N942
Toppers

Lagt inn: 12 feb 2007, 21:01
av Bech N942
Daniel N683 skrev:Bech skrev:Toppers

ikke akkurat det man kan si om avataren din

Eller dine lunger

Lagt inn: 12 feb 2007, 21:02
av Rufati
Bech skrev:Daniel N683 skrev:Bech skrev:Toppers

ikke akkurat det man kan si om avataren din

Eller dine lunger

Haha. Burned Daniboy
