Side 1 av 1
Orginalt pappfilter vs sportluftfilter TEST
Lagt inn: 16 feb 2007, 14:34
av Morten N88
Her er noen som har sammenlignet spool-up, aks og respons med pappfilter / sportfilter.
Om testen er god nok vet ikke jeg,men det gir nå en viss pekepinn. Les det de har lagt til grunn for testene.
http://www.stcf.net/intake/Filter_comparison.htm
Moderatorer: Vet det er mange poster om dette emnet. Bare legg det inn under et annet tema dersom det er mer hensiktsmessig.
Lagt inn: 16 feb 2007, 15:01
av Ingvar N629
Overrasker meg IKKE!
Lagt inn: 16 feb 2007, 15:33
av matrox N522
Ikke dårlig

Lagt inn: 16 feb 2007, 16:16
av Paradigm N558
så en annen test hvor de fant ut at de mest kjente filtrene gav +- 10 hester.. noen gav +10, andre gav -10... noen ingen endring, alt kom an på bilen og filteret

Lagt inn: 16 feb 2007, 21:15
av Morten N88
ParADigM N558 skrev:så en annen test hvor de fant ut at de mest kjente filtrene gav +- 10 hester.. noen gav +10, andre gav -10... noen ingen endring, alt kom an på bilen og filteret

10 hk??? Ved BARE å bytte filter?
Kan skjønne det på en mye trimmet bil der man samtidig som å bytte filter bytter innløpsrør (snorkel) og sammenligner det med orginalt...
Lagt inn: 17 feb 2007, 04:29
av Vangen N622
Er det første ungdommen tenker på når de får seg bil er å skaffe et K&N filter. Ja det blir en annen lyd, og ja det ser bedre ut en originalt. Men personlig tror jeg det stopper der stort sett. Eneste jeg kan si at på 900i'en som jeg hadde fikk noe mer snerret oppførsel med filter OG grovere eksosannlegg. Men å si at man får masse hestekrefter av å slenge på et filter på en original bil har jeg dårlig for å tro. Og uansett, man merker ikke så forferdelig mye til et par hester til. Vist man skal ha en bil med futt så må man kjøpe en som har det i fra begynnelsen eller gjøre såpass med modifikasjoner at det har en reel virkning i forhold til ytelse. Men for de som vil ha litt ekstra supelyd på sugemotorene sine så er det bare å fyre løs. Jeg merket INGENTING da jeg flyttet filteret over på 900 Turboen min. Verken lyd eller respons. Derimot når jeg skrudde opp trykket litt så ble det mer action.

Så de med nyere biler med sugemotor må vel starte med grovere eksosannlegg og en kvassere kam og kansje en chip så man får mer bensin så kan det vel hende du får noen hester du faktisk legger merke til.

Lagt inn: 17 feb 2007, 16:48
av daytonabeach
Vangen N622 skrev:Er det første ungdommen tenker på når de får seg bil er å skaffe et K&N filter. Ja det blir en annen lyd, og ja det ser bedre ut en originalt. Men personlig tror jeg det stopper der stort sett. Eneste jeg kan si at på 900i'en som jeg hadde fikk noe mer snerret oppførsel med filter OG grovere eksosannlegg. Men å si at man får masse hestekrefter av å slenge på et filter på en original bil har jeg dårlig for å tro. Og uansett, man merker ikke så forferdelig mye til et par hester til. Vist man skal ha en bil med futt så må man kjøpe en som har det i fra begynnelsen eller gjøre såpass med modifikasjoner at det har en reel virkning i forhold til ytelse. Men for de som vil ha litt ekstra supelyd på sugemotorene sine så er det bare å fyre løs. Jeg merket INGENTING da jeg flyttet filteret over på 900 Turboen min. Verken lyd eller respons. Derimot når jeg skrudde opp trykket litt så ble det mer action.

Så de med nyere biler med sugemotor må vel starte med grovere eksosannlegg og en kvassere kam og kansje en chip så man får mer bensin så kan det vel hende du får noen hester du faktisk legger merke til.

Har du steg 1 på bilen din, eller har du bare skrudd opp trykket ene og alene, evt hvor mye?
Lagt inn: 18 feb 2007, 12:15
av Runerg N860