LMM mod: Synspunkter?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
TBiel
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 117
Registrert: 27 feb 2003, 01:00
Sted: Hamar

LMM mod: Synspunkter?

Legg inn av TBiel » 05 feb 2004, 10:41

Jeg fant noe stoff om modifisering av LMM på STCS sitt forum der bensinforbruket kan senkes, det er "Presho" som står bak, han er i front på mye trim på eldre 9000, og god på elektronikk.
Poenget slik jeg forstår det er å minske luftpassasjen over varmetråden i LMMen, derved sørger elektronikken for lavere bensinmengder fra dysene, vel og merke under kjøring uten særlig belastning. Under belastning er det andre styringssystemer som overtar for å sikre tilstrekkelig bensintilførsel, slik at modet ikke går utover turboeffekten. Ifølge Presho så gjør det ikke noe om blandingen blir magrere
ved lav belastning, selv med større risk for økt temperatur (og tenningsbank), turbostemplene tåler det.
Legger ved en link til en bildeserie, det ser jo enkelt ut, det fremkommer dog ikke hvilket materiale ringen er lagd av og hvordan den er festet. Det Blir dyrt om deler av ringen løsner og ødelegger varmetråden!

http://community.webshots.com/scripts/s ... key=FCGQEA

Synspunkter?



Mvh

TBiel
N050 -88a 9000t CD

Møttemjøl racing
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 31
Registrert: 10 mar 2003, 01:00
Sted: Sula MR

Legg inn av Møttemjøl racing » 06 feb 2004, 09:25

Livsfarlig!

At en hobbysmed borti Sverige klarer å klure ut noe som er bedre enn det Bosch AG sammen med Saab har brukt millioner på å utvikle tviler jeg sterkt på. Omtrent sånn som en gauk utpå potetbygda som kjøpe seg Mercedes E500 og det første han gjer e å sette kappen i fjørene på bilen for å senke han. Samt å sette på 19" felga som bilen aldri he vør designa for. Totalt ødelegge et understell som en ingeniør med kvit frakk og designerbrille på Mercedes i Stuttgart he brukt år på å utvikle.... berre nevner det.

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 06 feb 2004, 10:52

Og i tillegg ødelegge hjulbuer fordi dekkene dunker oppi.. Det er vanlig problem på harry mercedeser...
Styrer med DAB og AUX

Svar