Jeg fant noe stoff om modifisering av LMM på STCS sitt forum der bensinforbruket kan senkes, det er "Presho" som står bak, han er i front på mye trim på eldre 9000, og god på elektronikk.
Poenget slik jeg forstår det er å minske luftpassasjen over varmetråden i LMMen, derved sørger elektronikken for lavere bensinmengder fra dysene, vel og merke under kjøring uten særlig belastning. Under belastning er det andre styringssystemer som overtar for å sikre tilstrekkelig bensintilførsel, slik at modet ikke går utover turboeffekten. Ifølge Presho så gjør det ikke noe om blandingen blir magrere
ved lav belastning, selv med større risk for økt temperatur (og tenningsbank), turbostemplene tåler det.
Legger ved en link til en bildeserie, det ser jo enkelt ut, det fremkommer dog ikke hvilket materiale ringen er lagd av og hvordan den er festet. Det Blir dyrt om deler av ringen løsner og ødelegger varmetråden!
http://community.webshots.com/scripts/s ... key=FCGQEA
Synspunkter?
Mvh
TBiel
LMM mod: Synspunkter?
Moderator: Moderatorer
LMM mod: Synspunkter?
N050 -88a 9000t CD
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 31
- Registrert: 10 mar 2003, 01:00
- Sted: Sula MR
Livsfarlig!
At en hobbysmed borti Sverige klarer å klure ut noe som er bedre enn det Bosch AG sammen med Saab har brukt millioner på å utvikle tviler jeg sterkt på. Omtrent sånn som en gauk utpå potetbygda som kjøpe seg Mercedes E500 og det første han gjer e å sette kappen i fjørene på bilen for å senke han. Samt å sette på 19" felga som bilen aldri he vør designa for. Totalt ødelegge et understell som en ingeniør med kvit frakk og designerbrille på Mercedes i Stuttgart he brukt år på å utvikle.... berre nevner det.
At en hobbysmed borti Sverige klarer å klure ut noe som er bedre enn det Bosch AG sammen med Saab har brukt millioner på å utvikle tviler jeg sterkt på. Omtrent sånn som en gauk utpå potetbygda som kjøpe seg Mercedes E500 og det første han gjer e å sette kappen i fjørene på bilen for å senke han. Samt å sette på 19" felga som bilen aldri he vør designa for. Totalt ødelegge et understell som en ingeniør med kvit frakk og designerbrille på Mercedes i Stuttgart he brukt år på å utvikle.... berre nevner det.
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt: