Side 1 av 2

Lagt inn: 28 feb 2007, 11:36
av Frode N073
eg sniffe te tider på 1 bar så det burde iallefall gå.
men eg hadde skaffa meg chip før eg gjekk lengår enn det.

Lagt inn: 28 feb 2007, 11:55
av Skaten N671
Skaff deg chip før du justerer opp trykket. Det er ikkje vits med ladetrykk viss du ikkje har bensin nok. Går berre utover motoren...


Vegard

Lagt inn: 28 feb 2007, 12:25
av ole anders
kjøp steg 1 fra speedparts feks. Hadde dette på min og9000 dette fungerte bra . Ikke er det dyrt heller.

Lagt inn: 28 feb 2007, 15:15
av na_X
Det jeg har lest på et annet utenlandsk forum er at man ikke nødvendigvis trenger bensin-chip før man kommer over 1.3 bar på pre-DI, var flere der som har kjørt på 1.3 bar pluss-litt-til i flere år uten chip og uten annet enn noen få modifikasjoner på APC-boksen slik at de fikk mer ladetrykk. Går like greit å lodde litt selv også justere på potmetre før man begynner å trenge bensin-chip, er endel annet som må begynne å byttes ut også i tillegg da regner jeg med når man sniffer på 1.4-1.5 bar.

Lagt inn: 28 feb 2007, 16:15
av Griffin N430
Du klarer ikke å få et ladetrykk på 1,3-1,4 bar med orginal bensinchip/bensintrykk hvis du kjører med APC, da trykket justerer seg ned automatisk ved tenningsbank. Og du har garantert tenningsbank da. Men 1 bar kan til tider gå bra! Sjekk tenninga først. 16 grader F.Ø.D (og900 t16) Kan bli mye kluss med tenningsbank ved galt tenningstidspunkt.

Lagt inn: 28 feb 2007, 16:59
av Ottar N398
Jeg kan også bekrefte det griffin sier. 1 bar, muligens 1,1 går som oftes, men ikke noe mer uten ny IC og brensechip

Lagt inn: 28 feb 2007, 17:45
av Frode N073
original ic tåle vel ikkje særlig mer enn 1,2-1,2 bar

Lagt inn: 28 feb 2007, 18:18
av Griffin N430
Frode N073 skrev:original ic tåle vel ikkje særlig mer enn 1,2-1,2 bar
Kommer ann på hvilken ic det er. Om det er den i hel alu, eller den med plastgavler...! Men trykkmessigt tåler de mer enn nok. Men en slik orginal ic kjøler dårlig innsugslufta forhold til en som er større...!

Min 9000ic holder trykk på over 1,5 bar hvertfall. Den er riktig nok stripset da! :wink:

Lagt inn: 28 feb 2007, 23:06
av Petruski
Heisann.
Det er min bil det er snakk om her. Tidligere eier har chipet bilen.
Kjører også uten APC systemet. Har montert en elektronisk boostcontroller.
Skal montere en tenningsbank diode og lambdasensor, å justere trykket etter hva de viser. Det må vell gå bra? Er det noen av dere som har effekt anlegget som dem seller på speedparts? Funker det bra? Mye bråk?

Hilsen Øyvind :)

Lagt inn: 28 feb 2007, 23:28
av Petter 900 T
Beste trimmen på og er batteribøy med friere eksos!

løp å kjøp, litt mere lyd, men det er musik!

Petter

Lagt inn: 28 feb 2007, 23:31
av Petruski
Tenkte jeg skulle kjøpe det, men er ikke helt sikker på batteribøyen.
Hva med slissa bremse skiver? Noen som har testa dem?
Sliter med bremser på bane. Blir fort varm. Disse er ikke ventilerte da
det er en 84 model.

Lagt inn: 28 feb 2007, 23:42
av Joachim N370
Petruski skrev:Tenkte jeg skulle kjøpe det, men er ikke helt sikker på batteribøyen.
Hva med slissa bremse skiver? Noen som har testa dem?
Sliter med bremser på bane. Blir fort varm. Disse er ikke ventilerte da
det er en 84 model.
Skal du bytte eksos, så er det batteribøyen som gir deg mest for pengene :wink:

Org. downpipe har jo nesten 90 graders knekk, noe batteribøyen ikke har. Med batteribøyen får du bl.a bedre spool-up på turbo'n.

Ang. bremser så har dette nettopp vært diskutert på forumet, så titt litt lengre ned på "Saab Teknisk".

Du bør nok bygge om til det nye understellet som kom i -88, og kjøre med 9000 bremser av nyere årgang (fra -90 og nyere eller noe i den duren)

EDIT: Linken til tråden om bremser, klikk HER

Lykke til! :)

Lagt inn: 28 feb 2007, 23:59
av Eirik N396
Joachim N370 skrev:9000 bremser av nyere årgang (fra -90 og nyere eller noe i den duren)
9000i fra og med 1991, eller 9000turbo fra 1988 har de store bremsene.

Lagt inn: 01 mar 2007, 00:00
av Joachim N370
Eirik N396 skrev:
Joachim N370 skrev:9000 bremser av nyere årgang (fra -90 og nyere eller noe i den duren)
9000i fra og med 1991, eller 9000turbo fra 1988 har de store bremsene.
Se der ja! :D Husket ikke helt hvordan det var :oops:

Lagt inn: 01 mar 2007, 11:53
av Henrik N449
også må du melde deg inn i klubben, legge ut litt bilder av bilen din, og så kan vi ta dette på trimmingforumet:D